Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gister is de CCS retrofit bij mijn S gedaan. Alleen even getest bij de plaatselijke SUC, werkt prima. Factuur binnen. Bij het verstrekken vd opdracht was de totaalprijs 500€ incl.btw. Heb echter een factuur ontvangen van totaal €620,88. Er is een aparte post 'arbeidsloon'.

Iemand hier ook al ervaring mee? Is dit de nieuwe prijsstelling? Thanks
 
Gister is de CCS retrofit bij mijn S gedaan. Alleen even getest bij de plaatselijke SUC, werkt prima. Factuur binnen. Bij het verstrekken vd opdracht was de totaalprijs 500€ incl.btw. Heb echter een factuur ontvangen van totaal €620,88. Er is een aparte post 'arbeidsloon'.

Iemand hier ook al ervaring mee? Is dit de nieuwe prijsstelling? Thanks
Op de website staat nog gewoon €500. Ik zou even reclameren!

Hoeveel kost een serviceaanpassing voor CCS Combo 2?
Een serviceaanpassing voor CCS Combo 2 kost € 500,- inclusief de kosten van een CCS Combo 2-adapter (los te koop voor € 170,-).
 
Gister is de CCS retrofit bij mijn S gedaan. Alleen even getest bij de plaatselijke SUC, werkt prima. Factuur binnen. Bij het verstrekken vd opdracht was de totaalprijs 500€ incl.btw. Heb echter een factuur ontvangen van totaal €620,88. Er is een aparte post 'arbeidsloon'.

Iemand hier ook al ervaring mee? Is dit de nieuwe prijsstelling? Thanks
Even reclameren. Bij mij was alles dubbel + arbeidsloon gerekend, dus ruim 1.200€. Is nog dezelfde dag gecorrigeerd via mailadres van mobile service.
 
Net voor vakantie CCS adapter geïnstalleerd door mobiele team (erg prettig zo). In Duitsland in Friedrichshafen geprobeerd te laden met CCS adapter aan combilader van Allego. Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Controleer energiebron als foutmelding. Type 2 stekker werkte zonder problemen. D’r moet nog wel wat gebeuren kennelijk voordat het probleemloos werkt.


Gisteren in Tilburg naar laten kijken: CCS adapter was niet correct geinstalleerd. Dit is verholpen en de benodigde software update is ook geinstalleerd. Ze hebben het getest en het werkt nu naar behoren. Mobiele installatie is meestal handig, maar dan kan de adapter niet worden getest, in SEC kan dit wel.
 
Het staat niet helemaal duidelijk op de website en gezien de prijs die hierboven genoemd werd vroeg ik mij even af of de CCS update inderdaad €500 (incl. BTW) is. Aangezien ik op vakantie ga naar Schotland en daar de meeste Chademo tegenwoordig ook CCS hebben zit ik er toch over te denken om CCS te laten inbouwen.
 
Het staat niet helemaal duidelijk op de website en gezien de prijs die hierboven genoemd werd vroeg ik mij even af of de CCS update inderdaad €500 (incl. BTW) is. Aangezien ik op vakantie ga naar Schotland en daar de meeste Chademo tegenwoordig ook CCS hebben zit ik er toch over te denken om CCS te laten inbouwen.
Ik kan het aanraden.

Ik gebruik de CCS adapter met grote regelmaat met mijn S100D en kom eigenlijk nooit echt problemen tegen. Ideaal om naar SuperChargers ook snel te kunnen laden.
 
Als ze over een aantal jaar alles omzetten naar V3 superchargers kom je er niet onderuit om deze upgrade te doen.

Zag dat de V3 supercharger in de UK maar 1 kabel heeft dus zal bij ons niet anders zijn verwacht ik.

Tenzij ze een paar oude stalls aan houden met 'classic priority';)
Ik zie hier alleen type 2. Dus is een raadsel wat ze gaan doen. A Quick Guide To Tesla's New V3 Supercharging | CleanTechnica
De kabel is dunner wat mogelijk is door waterkoeling. Nu heeft de M3 in VS ook een andere aansluiting dan in EU.
 
Ik zie hier alleen type 2. Dus is een raadsel wat ze gaan doen. A Quick Guide To Tesla's New V3 Supercharging | CleanTechnica
De kabel is dunner wat mogelijk is door waterkoeling. Nu heeft de M3 in VS ook een andere aansluiting dan in EU.

In Amerika ja. Is ook geen Type2 daar overigens. Het is ook geen raadsel meer wat ze in Europa gaan doen, er zitten hier alleen CCS stekkers op de V3. De Europese auto's met Tesla's custom Type 2 stekker kunnen niet op 250kW, kunnen ze de stalls ook niet bezet houden (tenzij je de CCS adapter hebt).

EMOB7bwWkAAZyEV
 
Vandaag zou eindelijk de hardware voor de CCS adapter worden geplaatst onder de achterbank van mijn S (2013). Helaaas... had de ranger in het kartonnen doosje met onderdelen wel de adapter en de connector, niet de module.

Nog maar een paar dagen wachten dan. Intussen ook een active carbon filter besteld, want die is gemakkelijk tegelijk te vervangen.
 
Vandaag in Duiven de CCS combo retrofit laten installeren.

Zou een uur duren maar het werden twee uur en een kwartier..... poef. Ze hebben wel de software update die erbij hoort, direct in het SEC gedaan.

De auto stond daarna buiten klaar compleet met alle Tesla interfacekabels nog aangesloten onder het display. Waren ze vergeten......Dus dat heb ik maar even gemeld.
Daarna even naar de supercharger in Duiven en getest. Conclusie: de laadsnelheid met de CCS adapter is even groot als via de Type 2, wat ik al verwachtte. Maar het aantal laadmogelijkheden is nu enorm veel groter. Top!

Rekening € 500 precies en direct betaald.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik kreeg een mail van Tesla met het aanbod om naar een CCS laadpoort up-te-graden.
View attachment 541966
Ik heb een S 90D van 2015 en ben gelimiteerd tijdens het laden tot een max van 95 kW (zie Tesla explains why it limits Supercharging speed after high numbers of DC charges - Electrek)
Volgens mijn logica heeft deze upgrade dan ook totaal geen nut voor mij.
Is dat mijn juiste conclusie?

De laadsnelheid wordt niet hoger, het aantal mogelijke snelladers wel. Voor mij was dat de belangrijkste reden om mijn P85 (2013) van de upgrade te voorzien. Alle SuCs bezet? Door naar FastNed.

Wat voelt dat alweer lang geleden: volle SuCs...
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt