Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
VRAAG:
Met zo'n 350kW bijvoorbeeld van FastNed heb je met de CCS-stekker + adapter behoorlijk wat gewicht hangen aan je laadpoort. Vindt het nogal wrikken. Als dat op de wat langere termijn maar goed gaat. Hebben jullie dat niet?

Heb je wel eens de CHAdeMO adapter in je handen gehad? In combinatie met de CHAdeMO kabel en plug hoeft na zeker 50x gebruik de Tesla nog steeds niet op een Donut te zitten. m.a.w. je laadpoort zal niet worden gesloopt...
 
Ja, en er sinds verschijnen ook mee geladen.
Dan valt het verschil op tussen het CCS-stekkergewicht met adapterhefboom direct aan de autopoort of de CHAdeMO-adapter lager hangend aan de type-2-kabel.
Weet niet wat dit met een hefboom heeft te maken. Het gewicht gaat niet omlaag als het erbij hangt. De druk blijft op de type-2 plug, die is niet van rubber
 
Weet niet wat dit met een hefboom heeft te maken. Het gewicht gaat niet omlaag als het erbij hangt. De druk blijft op de type-2 plug, die is niet van rubber
De CSS adapter met CSS plug van laadstation steekt verder uit dan Chademo. Het CSS gewicht bevindt zich dus verder van de laadpoort. Hence de hefboom.

Ik denk dat het wel goed gaat - tenzij er all-metal CSS stekkers komen. Maar een stukje vilt aan de onderkant van de Tesla CSS adapter om de lakrand bij de laadpoort te beschermen is geen slecht idee.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Beroepsdeformatie denk ik o_O
css-is-awesome-20090407-142244.jpg
 

Attachments

  • css.jpg
    css.jpg
    14.9 KB · Views: 83
Tot op heden heb ik bij Fastned altijd probleemloos kunnen laden. Zowel aan de 175kW als de 50kW laders. Heb er nu iets van 5 sessies geladen. Ik ga uiteraard het liefste langs de 175kW laders, maar opzich kan 50kW ook wel.

Adapters zijn en blijven sub-optimaal. Model S/X moeten gewoon een native CCS poort gaan krijgen zoals Model 3 deze heeft.
Welke laadsnelheid haal je bij de 175kW CCS lader en wat haal je met de normale type 2 SuC?

Een native CCS poort gaat niet passen met het huidige ontwerp, dus dan moet er redelijk wat aangepast worden. Aangezien het aanpassen van body-panels een kostbaar iets is verwacht ik het niet zo snel. Volgens mij speelt het CCS verhaal helemaal niet buiten Europa, dus het zal ook niet de hoogste prioriteit hebben bij Tesla.

Van de Mobile Services monteur het volgende gehoord:
CCS lader biedt volgens Tesla monteur meer voordelen, sneller laden met de home wal charger maar ook bij de SuC doe gaat dan naar 130 kw...
Volgens mij op beide vlakken een onzinverhaal. Een Model S 75D is gewoon thermisch beperkt tot 115kW (en dat is misschien al wel over de max gezien mijn kapotte airco compressor na superchargen bij 40 graden hitte). Maar wou het graag even in checken...
 
Last edited:
Een native CCS poort gaat niet passen met het huidige ontwerp, dus dan moet er redelijk wat aangepast worden..

niet veel ruimte met de huidige kleine laadklep, als de achterlamp cq reflector deels verwerkt wordt in de chargeport, zoals de 3, lijkt het me wel te passen zonder aanpassing bodypanels.
Tesla-type-2-model-s-charge-port-inlet-0999.jpg

vergelijk met 3 laadklep die omhoog gaat;
12-tesla-model-3-uk.jpg

hoewel de rondingen in het uiterste hoek van achterlicht vast lastig zijn omdat je dan een laadklep krijgt met een ronding, dat lijkt me dan weer gek.
 
  • Like
Reactions: bugboy
Hallo Bugboy, vandaag hier in Oostenrijk hetzelfde verhaal. Superchargen bij 31C, net geen 100kW. Vervolgens melding dat airco beperkt werkt ivm koeling systemen. Na een uur rijden nog steeds geen airco, en inmiddels 38C in interieur. Dan maar ARKO, alsof je in een Zastava rijdt. Gaat om een MX100D, dus deze ellende is niet voorbehouden aan de 75 batterypack. Begon het bij jou ook zo?
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Een stukje terug in dit topic al meerdere keren genoemd, maar ok :)

SuC: 118kW
CCS: 136kW
Het was mij alleen niet duidelijk of die CCS snelheid bij een Tesla supercharger was of bij een FastNed lader (volgens mij dat laatste). Ben wel eens benieuwd tussen het verschil met de CCS stekker versus de Type 2 stekker bij een SuC.

Overigens zou het concept van een opening-post (zoals vaak op Tweakers gebeurd) wel een aardige zijn om dit soort feitelijkheden in op te nemen. Nu moet je soms pagina's vol met posts doornemen om iets te vinden...
 
  • Like
Reactions: iWill