Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn voorkeur zou zijn als optie of beter nog; de keuze tussen afkopen of per keer afrekenen. Zo kun je er altijd gebruik van maken indien nodig, en voor de meesten zal dat niet zo vaak zijn.

mijn voorkeur ook.
of een soort van prepaid via my tesla.
Je gaat op vakantie en stort 100€ op uw prepaid. die steeds op te vragen is. zakt je prepaid onder een bepaald bedrag, dan krijg je een melding. alles is aanwezig om zoiets op te zetten.

volledig vrij/gratis, gaat een ramp zijn aan wachttijden aan de SuC. en het prijsverschil tussen S&X versus 3 mag wel ergens merkbaar blijven.
 
Mijn voorkeur zou zijn als optie of beter nog; de keuze tussen afkopen of per keer afrekenen. Zo kun je er altijd gebruik van maken indien nodig, en voor de meesten zal dat niet zo vaak zijn.
Per keer lijkt mij niet. Komt er een hele debiteurenadministratie en backoffice bij.

Dat is een rot werk om te maken en te onderhouden.
 
Per keer lijkt mij niet. Komt er een hele debiteurenadministratie en backoffice bij.

Dat is een rot werk om te maken en te onderhouden.

Als we de door Tesla voorgehouden lijn meedenken dan zit er een lawine aan laadmogelijkheden aan te komen waaronder ook een toename van het aantal SuC's maar vooral ook laadmogelijkheden op plaatsen waar je meestal een paar uren bent. Ik zie niet gebeuren dat er een afrekensysteem komt voor gebruik van de SuC, dat zou ook een stap terug in de tijd zijn. Het duurt nu nog zeg twee jaar voordat de eerste drietjes hier op de weg komen en ik denk dat we Tesla hun ding moeten laten doen en dan kijken naar de situatie van dan waarbij ook meetelt of andere fabrikanten mee gaan doen. Dat sluit ik steeds minder uit. Ongetwijfeld zullen er plekken zijn zoals nu Amsterdam waar dan een oplossing moet komen. Die komt altijd wel maar op "zijn tijd" dus eigenlijk te laat.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
en dit doet me dan denken aan mijn "Envivo MP3 Deurbel" die ik ooit in de Aldi gekocht heb (aan stuurbaar via homelink) die ik als waarschuwingsmiddel ging gebruiken voor minder attente fietsers en voetgangers in de tesla. maar dat ding vrat batterijen. en de usb voeding inbouwen in de nose cone is er niet meer van gekomen.
Het geluid dat ik daarmee van plan was om af te spelen was het hoefgetrappel van dravende paarden... ;)

Ik heb nog een trambel liggen die ik wil inbouwen, in plaats van de claxon die ik nooit gebruik, om zo de Tesla als een Amsterdamse tram te laten klinken.

import_90_0524733_600px_600px-500x500.jpg

Moet alleen nog uitzoeken hoe ik bij de claxon kan komen zonder de halve auto te hoeven slopen.
 
En hier een voorzichtige schatting wat een topmodel zou kunnen kosten...

What is your true Model 3 budget?

"But look at my estimates:
Base $ 35,000.00
Supercharging $ 1,500.00
Paint $ 1,000.00
Larger battery $ 7,500.00
AWD $ 4,000.00
Wheels $ 2,500.00
Auto-Pilot $ 2,500.00
Leather Seats $ 2,000.00
Premium Interior $ 2,500.00
Panoramic Roof $ 1,500.00
Fancy trim (Carbon fiber) $ 750.00
HiFi $ 2,000.00
Sub-Zero $ 1,000.00
Peformance $ 10,000.00
Ludicrous $ 5,000.00
High amp charger $ 1,000.00
Towing option $ 750.00
Smart Air Suspension $ 2,500.00
Carbon Fiber Spoiler $ 1,000.00
Grand total: $84,000.00"

Dus net geen ton in Euro's....
Daarvan is overigens maar maar zo'n 15000 Euro voor excessief hoge vermogens zoals den Haag de anti Tesla maatregel verdedigd dus.... wellicht kunnen we ze ervan overtuigen dan toch 85000 als bovengrens te hanteren?
Of.... het belang van een groter batterij die ook wat kost nog een keer uit te leggen? Zucht :confused:
 
zoals den Haag de anti Tesla maatregel verdedigd dus.... wellicht kunnen we ze ervan overtuigen dan toch 85000 als bovengrens te hanteren?
Zie ook de quotes in het autobrief topic van redevries, verhoging wordt als advies van de staatssecretaris 'ontraden', net als de anderen overigens.
Als je het hele plenaire verslag van 30 maart leest valt wel meteen op dat men angstvallig probeert Tesla er buiten te laten (hoewel het behoorlijk wat hits oplevert). Het laatste wat er over gezegd wordt is dat het geen Tesla-tax is maar juist stoppen van de stimulering. Een 'cap' is wellicht zo gek nog niet, maar dan wel in de brede zin, want daar heeft men bij de 0% en 7% Zweedse auto's ook nooit over nagedacht (en de meesten gingen ook voor 75kEur+) Overigens grotendeels geleid door een kamerlid wat de leaf ook te gestimuleerd vindt.

Wat kost een full option P90D momenteel?
Met beide sets winterbanden en alle opties aan in de configurator Eur 173.500

Terug on topic; ik ben nog steeds zeer benieuwd naar de maten van de auto (en dan niet alleen de lengte, maar ook de breedte). Dat inclusief het wel/niet SuC-baar maken zal de maak/breek wel eens kunnen zijn - tenzij Den Haag blijft stimuleren in de auto's. Ik kijk gelukkig uit naar de levering van de Model S, maar zowel de klasse Duitse sjoemelaars als de Zweedse vierwielers vond ik al stevig aan de prijs (zeker de 25% categorie). Als men in 2017 (zoals voorgenomen in autobrief II) terug gaat naar 22% dan stimuleer je niet echt de goede kant uit.
 
Het idee om pas na aflevering over te gaan tot het installeren van extra opties wordt fiscaal snel aantrekkelijker zo. Supercharging en Autopilot kunnen gewoon OTA geïnstalleerd. Voor de hifi hebben we inmiddels voldoende adressen.
 
Het moet toch ook niet zo zijn dat den haag 50k aan leuke extraatjes subsidieert? Dat geld kan beter besteed worden om base models nog meer te subsidiëren.

Leuke extraatjes is niet het argument dat den Haag gebruikt, het gaat nu ineens om vermogen.
Dus als dat ECHT het argument is, dan zou er idd 85K overblijven die in de 4% zou moeten vallen. Daarmee zou de discussie op dat punt gesloten moeten zijn.

Totdat den Haag idd leuke extraatjes niet meer wil belonen met belastingvoordeel (= geen subsidie). Maar dan zou ik het eerlijker vinden als alle opties af fabriek EN alle dealeropties voor alle merken in het hoge tarief vallen (m.u.v veiligheidsopties).

Overigens heb ik vooral moeite met het gegeven dat er geen rekening gehouden wordt met de kosten van een batterij, waardoor auto's met een minder praktische range wel ruimte zouden hebben voor leuke extra's...

Dus... als er een verrekening plaatsvind per kWh (evt. per jaar afgebouwd ivm technologische vooruitgang) dan zou een cap in mijn ogen ook zorgen voor GELIJKE MONNIKEN GELIJKE KAPPEN.

Anders krijgt de Model 3 (daarmee weer on topic ;-)) oneerlijke concurrentie van modellen die minder praktisch in het gebruik zijn.

Ik neem aan dat Goclean, BRLama en ivog het daar mee eens kunnen zijn?
 
Mijn voorkeur zou zijn als optie of beter nog; de keuze tussen afkopen of per keer afrekenen. Zo kun je er altijd gebruik van maken indien nodig, en voor de meesten zal dat niet zo vaak zijn.

Zou dat niet een beetje win/win voor ons en lose/lose voor Tesla zijn? Met bijv. mijn SuC-gebruik zou ik er zo'n 13 jaar over doen om die 2000 EUR rendabel te maken, als we dat even voor het gemak superchargen @ 2000 EUR meerprijs mogen begroten (die 13 jaar zijn berekend @ 0,2 EUR/Kw, wat natuurlijk ònze kostprijs is, en niet die van Tesla, als industriële stroomafnemer). Laat ons zeggen dat Tesla er 30 jaar over zou doen eer ze verlies maakten aan een profiel als het mijne (dat waarschijnlijk redelijk mainstream is: twee- à driemaal per jaar een reisje van 2000 km h/t met de Tesla, verder een paar keer per maand superchargen voor professionele verplaatsingen).

Er zullen heus wel andere profielen zijn, waar Tesla snel 'verliest' met het 'levenslang superchargen @ 2000 EUR'. Dus als iedereen de voor zichzelf beste oplossing kan kiezen, weet ik niet of het model nog werkt :)
 
En hier een voorzichtige schatting wat een topmodel zou kunnen kosten...

What is your true Model 3 budget?

"But look at my estimates:
Base $ 35,000.00
......
Auto-Pilot $ 2,500.00
......
Towing option $ 750.00
Smart Air Suspension $ 2,500.00
Carbon Fiber Spoiler $ 1,000.00
Grand total: $84,000.00"
Auto pilot was standaard, toch? Ik maak me niet zo druk over dit lijstje, ik denk dat weinigen dit allemaal zullen nemen. Ik kan voor mezelf zo éénderde van de ongewenste opties wegstrepen en toch nog een hele dikke Model 3 overhouden voor rond de 60k, precies waar ik op reken.
 
ik verwacht dat de (nieuwe MobilEye) hardware wel aanwezig is, en bijvoorbeeld TACC het standaard doet. Het zou ook maar zo kunnen dat voor full AP wel gedokt moet worden. Je moet toch iets doen om die prijs laag te houden...

Auto pilot was standaard, toch? Ik maak me niet zo druk over dit lijstje, ik denk dat weinigen dit allemaal zullen nemen. Ik kan voor mezelf zo éénderde van de ongewenste opties wegstrepen en toch nog een hele dikke Model 3 overhouden voor rond de 60k, precies waar ik op reken.
 
Auto pilot was standaard, toch? Ik maak me niet zo druk over dit lijstje, ik denk dat weinigen dit allemaal zullen nemen. Ik kan voor mezelf zo éénderde van de ongewenste opties wegstrepen en toch nog een hele dikke Model 3 overhouden voor rond de 60k, precies waar ik op reken.

AP hardware incl. veiligheidsopties zijn dan gratis, net als op een S.
Voor het leuke extraatje (het AP deel) moet dus nog bijbetaald worden.
 
Zou dat niet een beetje win/win voor ons en lose/lose voor Tesla zijn? Met bijv. mijn SuC-gebruik zou ik er zo'n 13 jaar over doen om die 2000 EUR rendabel te maken, als we dat even voor het gemak superchargen @ 2000 EUR meerprijs mogen begroten (die 13 jaar zijn berekend @ 0,2 EUR/Kw, wat natuurlijk ònze kostprijs is, en niet die van Tesla, als industriële stroomafnemer). Laat ons zeggen dat Tesla er 30 jaar over zou doen eer ze verlies maakten aan een profiel als het mijne (dat waarschijnlijk redelijk mainstream is: twee- à driemaal per jaar een reisje van 2000 km h/t met de Tesla, verder een paar keer per maand superchargen voor professionele verplaatsingen).

Er zullen heus wel andere profielen zijn, waar Tesla snel 'verliest' met het 'levenslang superchargen @ 2000 EUR'. Dus als iedereen de voor zichzelf beste oplossing kan kiezen, weet ik niet of het model nog werkt :)

vergeet ook niet de gigantische kost per super charger, ik hoorde van een sales in Aartselaar dat dat een getal met 5 nullen was.... weet niet of iemand exactere cijfers heeft ..
 
Die berekening is in de begindagen al eens gemaakt en viel redelijk goed mee als je rekent aan 2000euro per gebruiker.
En is nog steeds een fractie van de 2.000.000euro nodig voor een H2-station.