Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
vergeet ook niet de gigantische kost per super charger, ik hoorde van een sales in Aartselaar dat dat een getal met 5 nullen was.... weet niet of iemand exactere cijfers heeft ..

Met het uitbouwen van dat netwerk hebben ze nog een ander idee voor ogen denk ik. Als Tesla daaraan geld wil durven blijven verbranden, nog vooraleer de eerste M3 geleverd wordt, dan is het denk ik omdat Tesla meent dat haar pioniersrol ter zake een eigen waarde heeft, losstaand van het feit dat ze toevallig ook wagens bouwen. De waarde van EV's is "range + supercharging". Als GM of Renault/Nissan morgen met 350km range komen, dan zijn ze goed bezig, maar missen ze toch nog altijd het superchargen. 350km range zonder supersnelladen is nog steeds geen alternatief voor een ICE. En dat netwerk van supersnelladers uitbouwen vergt écht tijd, al was het maar om redenen van bouwvergunningen etc. En dan is een (voor Tesla lucratief) partnership mogelijk een optie.
 
Eerlijk? Supercharging interesseert me niets. Ik rij enkel in België, als ik naar het buitenland moet is het met Thalys of vliegtuig.

..........

..........

..........

Poging:

Een grotere batterij zal meer mensen overtuigen om in een EV te willen gaan rijden.
Een mogelijkheid om buiten dat bereik te kunnen reizen (dus een vorm van DC snelladen) is daarbij dan wel erg nuttig.
Dus niet voor jou wellicht, maar voor het succesvol maken van EV rijden in het algemeen, ben ik daar zeker een voorstander van.
Dus zelfs als ik zelf nooit gebruik zou maken van supercharging, dan nog interesseert het me enorm!
 
. De waarde van EV's is "range + supercharging". Als GM of Renault/Nissan morgen met 350km range komen, dan zijn ze goed bezig, maar missen ze toch nog altijd het superchargen. 350km range zonder supersnelladen is nog steeds geen alternatief voor een ICE. En dat netwerk van supersnelladers uitbouwe

inderdaad, Renault rekent daar wel op Chademo niet helemaal een super charger maar het komt in de buurt.

de reden waarom ik voor tesla ben gegaan was ook omwille van de super chargers dat me trouwens iets rooskleuriger werd voorgesteld door de verkoper dan de realiteit maar bon ...dat nemen we erbij.
 
inderdaad, Renault rekent daar wel op Chademo niet helemaal een super charger maar het komt in de buurt.

Als je een 100 meter-sprintje kan in 10 seconden kom je aardig in de buurt van het wereldrecord van Usain Bolt. 20 seconden kan iedere zestiger die nog goed te been is, denk ik, en dat is dus niet in de buurt van snel zijn. Ik wil ook niet aan mijn vrouw en kinderen moeten uitleggen dat we op wintersport na elke twee uur rijden een gans uur moet wachten voor het opladen - dan krijg ik niemand meer mee in de Tesla. Chademo is leuk (als second best) maar 250km/uur laden is bijlange niet goed genoeg om met een ICE (of een Tesla) te rivaliseren.
 
Tesla is rolling out a new valet charging service at Superchargers [Updated]

Dit lijkt me leuk plan als ze hiermee het opladen zowat volledig automatisch kunnen laten verlopen.
Elke Tesla is 'connected', en weet dat die aan het snelladen is. Tesla weet dat ook, en veel meer.
Voor de oudere Tesla's kunnen ze de wagen openen (en in valet mode zetten) zodat die na het laden kan verzet worden.
Alle andere Tesla's kunnen dat gewoon zelf want de AP hardware zit overal in. En ook de software, zelfs al is die niet ge-activeerd voor de bestuurder.

Dus de laderbediende kan de kabel er in en uit halen, en de wagen parkeert zichzelf. Initiëel via een beta-programma waarbij de laderbediende via bvb een beveiligde tesla-app en een kill-button alles in controle kan houden. En eens het systeem op punt staat, heb je enkel nog iemand nodig om de kabels in- en uit te pluggen.

Gedaan met onnodig bezette snelladers.
 
inderdaad, Renault rekent daar wel op Chademo niet helemaal een super charger maar het komt in de buurt.

de reden waarom ik voor tesla ben gegaan was ook omwille van de super chargers dat me trouwens iets rooskleuriger werd voorgesteld door de verkoper dan de realiteit maar bon ...dat nemen we erbij.

Precies, supercharging is wel degelijk de extra toegevoegde waarde van Tesla die elektrisch rijden dezelfde vrijheid geeft die je ook met de ouderwetse ICE cars hebt. Ook ik haal die 2000€ voor de superchargers er niet uit, maar ik had het zeker niet willen missen.
En als supercharging met CCS2 naar 300-350kWh gaat (1500km/uur laden!) dan is het helemaal geen issue meer.
 
Met het uitbouwen van dat netwerk hebben ze nog een ander idee voor ogen denk ik. Als Tesla daaraan geld wil durven blijven verbranden, nog vooraleer de eerste M3 geleverd wordt, dan is het denk ik omdat Tesla meent dat haar pioniersrol ter zake een eigen waarde heeft, losstaand van het feit dat ze toevallig ook wagens bouwen. De waarde van EV's is "range + supercharging". Als GM of Renault/Nissan morgen met 350km range komen, dan zijn ze goed bezig, maar missen ze toch nog altijd het superchargen. 350km range zonder supersnelladen is nog steeds geen alternatief voor een ICE. En dat netwerk van supersnelladers uitbouwen vergt écht tijd, al was het maar om redenen van bouwvergunningen etc. En dan is een (voor Tesla lucratief) partnership mogelijk een optie.

Ik heb het idee dat de bedrijven om zo'n Supercharger heen, de kosten voor een groot deel of geheel op zich nemen, door de te verwachten extra klandizie. Elke laadbeurt gaat toch vaak vergezeld van een diner of kopje koffie.