Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 16% zuiniger met skibox achterstevoren

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Gaat totaal niet meer over dit topic helaas maar vind het toch even nodig om mijn mening hierover te geven.

Ik vind dat die optie om disagrees te geven gewoon moet worden verwijderd van dit forum, is nergens goed voor en creëert alleen maar dit soort negatieve situaties. Vooral omdat dit in de profielen ook als rood wordt weergegeven, om het negatieve nog maar eens extra te benadrukken. Als je het niet eens bent met iemand, geef je gewoon geen like/love/helpful/informative/funny en ga je gewoon door naar de volgende post, zo makkelijk kan het zijn. Ik geef zelf nooit disagrees, tenzij iemand het echt verdient door iets beledigends te zeggen. Heb er dan ook pas 2 gegeven in de tijd dat ik hier lid ben. Ik hou het zelf graag een beetje positief hier. ;)

Doe zelf ook in bepaalde topics niet eens iets posten alleen omdat ik bang ben een willekeurige disagree te krijgen. Dat is denk ik niet echt de bedoeling van een forum, daar moet iedereen toch gewoon vrijuit zijn mening kunnen geven (binnen de richtlijnen van het forum natuurlijk) zonder een aantal rode markeringen in het profiel te krijgen die toch echt wel als negatief worden gezien.

@Wim S. @Timmm @ominoreg @Fredblack
Kunnen jullie niet gewoon met elkaar afspreken om te stoppen met de disagrees naar elkaar uit te delen en weer lief tegen elkaar te doen zodat jullie weer normaal verder kunnen op dit forum? :) Dat kunnen we in deze tijd wel goed gebruiken. Ook ik zou het jammer vinden als we door dit soort situaties leden kwijt raken, vooral de leden zoals Wim S. die hier al lang op het forum zitten en altijd veel goede bijdragen leveren.


En om toch nog even ontopic te gaan:
Denk dat @cambreVer! het hier juist heeft. Dat is inderdaad precies de rede waarom de helmen in deze vorm zijn en daarom zou het best goed mogelijk zijn dat de skibox zo ook efficiënter is. Veel betere luchtstroom aan de achterkant van de skibox. Waarom dan niet alle skiboxen op deze manier zitten? Geen idee. Heb er overigens nog nooit mee gereden. ;)
 
Gaat totaal niet meer over dit topic helaas maar vind het toch even nodig om mijn mening hierover te geven.

Ik vind dat die optie om disagrees te geven gewoon moet worden verwijderd van dit forum, is nergens goed voor en creëert alleen maar dit soort negatieve situaties. Vooral omdat dit in de profielen ook als rood wordt weergegeven, om het negatieve nog maar eens extra te benadrukken. Als je het niet eens bent met iemand, geef je gewoon geen like/love/helpful/informative/funny en ga je gewoon door naar de volgende post, zo makkelijk kan het zijn. Ik geef zelf nooit disagrees, tenzij iemand het echt verdient door iets beledigends te zeggen. Heb er dan ook pas 2 gegeven in de tijd dat ik hier lid ben. Ik hou het zelf graag een beetje positief hier. ;)

Doe zelf ook in bepaalde topics niet eens iets posten alleen omdat ik bang ben een willekeurige disagree te krijgen. Dat is denk ik niet echt de bedoeling van een forum, daar moet iedereen toch gewoon vrijuit zijn mening kunnen geven (binnen de richtlijnen van het forum natuurlijk) zonder een aantal rode markeringen in het profiel te krijgen die toch echt wel als negatief worden gezien.

@Wim S. @Timmm @ominoreg @Fredblack
Kunnen jullie niet gewoon met elkaar afspreken om te stoppen met de disagrees naar elkaar uit te delen en weer lief tegen elkaar te doen zodat jullie weer normaal verder kunnen op dit forum? :) Dat kunnen we in deze tijd wel goed gebruiken. Ook ik zou het jammer vinden als we door dit soort situaties leden kwijt raken, vooral de leden zoals Wim S. die hier al lang op het forum zitten en altijd veel goede bijdragen leveren.


En om toch nog even ontopic te gaan:
Denk dat @cambreVer! het hier juist heeft. Dat is inderdaad precies de rede waarom de helmen in deze vorm zijn en daarom zou het best goed mogelijk zijn dat de skibox zo ook efficiënter is. Veel betere luchtstroom aan de achterkant van de skibox. Waarom dan niet alle skiboxen op deze manier zitten? Geen idee. Heb er overigens nog nooit mee gereden. ;)

Wim nu ga je je toch verplicht voelen om te reageren , ik wacht vol spanning. Heren ik hoop dat Wim zijn gedacht nu kan geven zonder disagree
 
Ik vind dat die optie om disagrees te geven gewoon moet worden verwijderd van dit forum, is nergens goed voor en creëert alleen maar dit soort negatieve situaties. Vooral omdat dit in de profielen ook als rood wordt weergegeven, om het negatieve nog maar eens extra te benadrukken. Als je het niet eens bent met iemand, geef je gewoon geen like/love/helpful/informative/funny en ga je gewoon door naar de volgende post, zo makkelijk kan het zijn.

Mee eens... DOESLIEF - Sire

Dan nog even on-topic....
16% besparing? Wat is ongeveer het extra verbruik als je de dakkoffer wel op de “juiste” manier bevestigd?
 
Ik vind dat die optie om disagrees te geven gewoon moet worden verwijderd van dit forum, is nergens goed voor en creëert alleen maar dit soort negatieve situaties.

Volledig mee eens. De disagree optie brengt alleen negativiteit. Argumenten uitwisselen ontdaan van negatieve uitlatingen houden een forum ook op de lange duur aantrekkelijk.

Met excuus voor weer off topic.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Google Translate

Skjermbilde%202020-03-23%20kl.%2014.27.48.1000x565.png


:)

Moet meteen denken aan een van de leukste Mythbusters afleveringen: ‘reverse engineering’, met een rode Porsche 928 waarvan de carosserie wordt omgedraaid om deze druppelvormiger te maken:

 
16% besparing? Wat is ongeveer het extra verbruik als je de dakkoffer wel op de “juiste” manier bevestigd?
Zover ik kan lezen in het artikel is het 16% gunstiger om de dakkoffer achterstevoren te monteren ipv op de 'correcte' manier, en even efficient als enkel met dakdragers rijden maar zonder dakkoffer.

Ik kan er me wel wat bij voorstellen. Zoals Wim vaak aanhaalde is het vaak de storingen in de windstroom die de meeste 'drag' veroorzaken, maar je kan er natuurlijk niet rondom dat een auto - of elk ander object dat zich door de wind verplaatst - de lucht gaat storen. Bij auto's wordt vaak gebruik gemaakt van een abrupt einde om de turbulenties te beperken, maar je kan natuurlijk niet een auto 10 meter lang gaan maken waarvan 5 meter lang het een aerodynamische staart is. Het abrupte einde is dus een tussenoplossing, bij gebrek aan ruimte voor beter. Niet vergeten dat je met een auto ook nog beperkt bent qua uiterlijk omdat je ook nog kreukelzones, bumpers en achterlichten op de uiteinden links en rechts moet voorzien, en je niet een uitstekend puntstuk achterop mag monteren dat in de ogen van je achterliggers kan prikken.

Lang verhaal kort: de skibox is vaak gemaakt volgens een conventioneel ontwerp dat de auto volgt: aerodynamisch vooraan, en abrupt einde achteraan. Nu heb je op het formaat van skibox wel de ruimte om ook achteraan aerodynamica toe te passen, dus als je de achterkant zou vervangen door een staartvorm zoals een vliegtuig, zou je inderdaad een betere aerodynamica verkrijgen. Het achterstevoren plaatsen van je skibox is een eenvoudige manier om dat te verkrijgen, en de nieuwe 'voorkant' is misschien niet zo aerodynamisch, maar de nieuwe 'achterkant' geeft wel minder drag.

Het probleem met zo een vorm is evenwel dat dat veel lijkt op een vliegtuigvleugel, en je weet wat dat geeft als dat met snelheid in een luchtstroom zit... Het is dus dan ook de vraag hoe de verbindingsstukken tussen dakdragers en achterstevoren skikoffer een mogelijke lift verdragen, laat staan of dit een effect heeft op het rijgedrag van de auto. Zo is de Model X, hoe plomp en lomp ook, aerodynamisch gezien een vleugel (net zoals de Porsche 911, Audi TT en een reeks 4 deurs coupés zoals de Panamera) en is de achterste vleugel nodig om toch genoeg downforce te genereren om niet te gaan vliegen, of tenminste de grip met het wegdek niet te verliezen.
 
Normaal was je met dit opzettelijke gedrag gewoon verwijderd. Maar ik negeer het gewoon (behalve nu eenmalig)
Ik zal mijn geplaag stoppen. Als we dit beiden doen, deze handreiking geldt ook voor @ominoreg en @Fredblack, kunnen we hopelijk weer normaal op dit forum met elkaar omgaan.
Uiteraard mag je het vierkant met me oneens zijn, maar schrijf dat gewoon.
 
Wim S. heeft hier even geen mening. @Timmm, @ominoreg en @Fredblack hebben mij nu een tijdje het leven zuur gemaakt. Op velen van mijn posts kreeg ik van één van de heren steeds disagrees. Als ik daarop reageerde kreeg ik van de andere twee, overduidelijk gecoördineerd, weer nieuwe disagrees. Nou kun je natuurlijk zeggen dat ik me daar niks van moet aantrekken, maar zo werkt het bij mij dus niet. Ik heb er gewoon geen plezier meer in.
Ik geef de heren nu koekjes van eigen deeg.
Ik kijk het een poosje aan en mogelijk kom ik weer een keer terug, of niet. Tot dan zal eenieder het zonder mijn bijdragen over banden, aërodynamica en waterstof moeten doen.
Het is opvallend dat bovengenoemde users geen van allen een foto op z'n profiel heeft. Het profiel van eentje is zelfs niet openbaar. Misschien toch wat schaamte over hun eigen gedrag?
Jammer dat we niet meer kunnen genieten van je vaak informatieve bijdragen Wim, ik zal ze missen!
Aan de andere drie: Get a life...
 
  • Like
Reactions: Karel
wat is hier onelegant aan? De tsunami’s aan disagrees is overigens al weken aan de gang, ongeacht mijn comment. De disagree volgt namelijk gewoon op elke comment, puur omdat ik het ben.

Wim S. rated ominoreg's post Disagree in the thread Op wintersport met de Tesla.

  1. Ik verwacht dat het volgend jaar idd rustiger zal zijn. Enerzijds is wintersport een luxeproduct en het zal economisch “wat” zwaarder...

    Saturday at 3:37 PM
  2. Wim S. rated DuurzameHenk's post Like in the thread Waterstof of elektrisch.
    Elke maand schrijf ik een artikeltje over duurzaamheid in de locale maandbladen, de Raalter Koerier en de Heino Koerier. Deze maand over...

    Saturday at 3:36 PM
  3. Wim S. rated your post Disagree in the thread Op wintersport met de Tesla.
    ik verwacht wat minder bejaarden (achter het stuur of achterin).

    Friday at 4:58 PM
  4. Wim S. rated your post Disagree in the thread Superchargers in Nederland (NL).
    En volgende week gelijk een temperatuur van -3 in de laatste week van maart. Zo koud is het nog niet geweest.

    Friday at 10:24 AM
  5. Wim S. rated one-ten's post Like in the thread Software 10.
    gisteren 2020.8.1.1 gekregen, de TPMS reset knop zou weer terug zijn, maar ik kan hem niet vinden. Zit in elk geval niet onder het...

    Thursday at 5:32 PM
  6. Wim S. rated dvroegop's post Like in the thread Mijn volgende auto: geen Tesla meer.....
    Even een laatste update.... Ik heb gebeld, gemaild, geklaagd en wat dan ook bij Tesla maar kreeg geen gehoor. Na twee weken kreeg ik...

    Thursday at 4:08 PM
  7. Wim S. rated your post Disagree in the thread Op wintersport met de Tesla.
    Er is een aantal redenen. De eerste is dat onze zoon van 1,5 meeging. Die verschoon je minder relaxed bij een volle play bij de...
Als ik @Wim S. moet geloven geeft hij jullie een koekje van eigen deeg. Ik weet niet wie er begonnen is, en eerlijk gezegd vind ik dat ook totaal niet relevant. Een ieder van jullie kan er simpel voor kiezen er mee op te houden... Grow up...
 
  • Like
Reactions: MaH
Het is opvallend dat bovengenoemde users geen van allen een foto op z'n profiel heeft. Het profiel van eentje is zelfs niet openbaar. Misschien toch wat schaamte over hun eigen gedrag?
Jammer dat we niet meer kunnen genieten van je vaak informatieve bijdragen Wim, ik zal ze missen!
Aan de andere drie: Get a life...

Wat een gezeur zeg. Zoals ik al zei, ik geef alleen een disagree met daarbij altijd een comment met mijn onderbouwde visie. Nooit enkel een disagree.

wat doet Wim “disagree” s: hij gaat de hele dag zoeken naar comments van mij om daarop overal disagrees op te geven (zonder toelichting).

dat doet mij overigens niets. Maar als hij vervolgens slachtoffer gaat spelen, is het tijd voor de waarheid.
 
Wat een gezeur zeg. Zoals ik al zei, ik geef alleen een disagree met daarbij altijd een comment met mijn onderbouwde visie. Nooit enkel een disagree.

wat doet Wim “disagree” s: hij gaat de hele dag zoeken naar comments van mij om daarop overal disagrees op te geven (zonder toelichting).

dat doet mij overigens niets. Maar als hij vervolgens slachtoffer gaat spelen, is het tijd voor de waarheid.
@Timmm : Ik zie dit gebeuren al een hele tijd aan, maar begin er nu na deze laatste post een flinke sik van te krijgen.
Wim doet een duidelijke handreiking en dan nog ga je dit posten.
Svp kappen met dit kinderachtige gedoe. En voor die andere twee heren (is wel duidelijk uit de discussie boven): hetzelfde devies.
 
Wat een gezeur zeg. Zoals ik al zei, ik geef alleen een disagree met daarbij altijd een comment met mijn onderbouwde visie. Nooit enkel een disagree.

wat doet Wim “disagree” s: hij gaat de hele dag zoeken naar comments van mij om daarop overal disagrees op te geven (zonder toelichting).

dat doet mij overigens niets. Maar als hij vervolgens slachtoffer gaat spelen, is het tijd voor de waarheid.
Iets gezeur noemen is makkelijk. Ga eens inhoudelijk in op hetgeen ik opmerk. Waarom heb je geen profielfoto en waarom is jouw profiel niet openbaar toegankelijk? Je kan wel van alles beweren, maar niemand kan zien of jij bijvoorbeeld veel eerder dan @Wim S. bent begonnen met dit gedrag, m.a.w. of jouw 'waarheid' wel klopt. Ookal onderbouw je je disagree altijd, als je enkel consequent disagrees geeft met onderbouwing op één forumlid beschouw ik dat nog steeds als forum onwaardig gedrag. Ik zeg niet dat het zo is, enkel dat jij door alles af te schermen en je anonimiteit mijn sympathie bij voorbaat al niet hebt. @Wim S. profiel is tenminste openbaar, en we kunnen allemaal precies zien wat zijn activiteit is. Die wordt overigens zeer gewaardeerd op dit forum, behalve door jou blijkbaar....
 
Weet je, elke poging het forum op een fatsoenlijke manier te gebruiken en om elkaar met respect te bejegenen is bij voorbaat kansloos. Komt ook omdat er geen actieve moderatoren zijn. Trouwens erg zat dat die nodig zijn.
 
Last edited:
Nu heb ik geen ervaring met skiboxen mijn auto's waar ik mee op wintersport ben geweest waren ruim genoeg dat ik die niet nodig had en waren standaard ook nog eens voorzien van een grote roofrack die in de zomer wel gebruikt werd.
Ik heb wel ervaring met surfplanken op een imperiaal. Een poosje terug toen ik nog studeerde was ik fanatiek wedstrijd surfer en we gingen vaak met 2 planken op mijn Volvo 66 DL naar een wedstrijd. De wedstrijd planken waren in die tijd ongeveer 4 m dus best wel lang. In het begin had ik het zwaarte punt mooi midden tussen de beide beugels en zat de neus van de plank net achter mijn voorbumper. Met 2 planken op mijn Volvo was het interessant om een vrachtauto op een 80 km weg tegen te komen. Ik was verbaasd hoe sterk de dakgoten van auto's waren in die tijd.
Na een poosje ben ik de planken verder naar achteren gaan leggen zelf met het zwaartepunt van de planken achter de achterste beugel. Nu kwamen de planken ongeveer halverwege de motorkap. Vrachtwagen waren waren minder een probleem en mijn topsnelheid ging van ongeveer 95 km/uur naar 110 km/uur.

Als ik dan de foto van de Tesla zie valt me op dat de beugel bij de achterkant van de skibox dichterbij de achterkant zit dan de beugel bij de voorkant. Nu heb ik geen foto van hoe de skibox er normaal op ligt gezien maar als de box verkeerd om meer naar achteren ligt heeft dat ook veel invloed volgens mij.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Wat een gezeur zeg. Zoals ik al zei, ik geef alleen een disagree met daarbij altijd een comment met mijn onderbouwde visie. Nooit enkel een disagree.

wat doet Wim “disagree” s: hij gaat de hele dag zoeken naar comments van mij om daarop overal disagrees op te geven (zonder toelichting).

dat doet mij overigens niets. Maar als hij vervolgens slachtoffer gaat spelen, is het tijd voor de waarheid.

Hoewel ik me voorgenomen had niet meer te reageren, noopt deze post mij dit toch te doen.
Timmm heeft het over de waarheid. De waarheid is dat Timmm, Ominoreg en Fredblack, in willekeurige volgorde zijn begonnen mij veel disagrees te gegeven. Soms volgt er dan een schijnheilige motivatie die gemiddeld zeer gezocht en haastig in elkaar is geflanst. Als ik op die motivatie reageer kwamen er onmiddellijk steeds precies twee disagrees van ... of Timmm, Ominoreg of Fredblack. Nooit van iemand anders. De heren komen zelden of nooit met eigen inhoudelijke bijdragen. Van de drie heren kan ik me maar één inhoudelijke bijdrage herinneren, een foto van een koortsthermometer vol met stront, een 'grap' als bijdrage aan de discussie over de Corona pandemie.

Ik ben dit gepest zat en omdat het maar doorging ben ik gestopt met bijdragen aan dit forum.
Als tegenreactie ben ik de volkomen anonieme heren, de vraag is of dit er één of mogelijk toch drie zijn, met disagrees terug gaan plagen.

Het is dus niet zo dat ik ermee begonnen ben, dit is natuurlijk ook terug te vinden.
Ik ben inmiddels gestopt met het geven van disagrees en heb een handreiking gedaan om weer normaal met elkaar om te gaan.
Helaas is die handschoen niet opgepakt.
Zolang dit niet gebeurt mogen Timmm, Ominoreg en Fredblack op hun conto schrijven dat zij mij succesvol van dit forum hebben verjaagd. Jarenlang ben ik hier met plezier en inhoudelijk goed geïnformeerd op een aantal terreinen actief geweest. Op mijn leeftijd wil ik geen dingen doen die steeds voor ergernis zorgen. Tijd om hier te vertrekken dus.
Totdat betere tijden aanbreken, tot ziens.
 
Status
Not open for further replies.