Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Done! :biggrin:

Ik heb ook weer ingevuld, en nog een meting die ik nog in moet vullen....
De vorige was 409 typical (en dus 1 km kwijt....) maar wel weer 8 km voordat de eerste er af ging maar....
De laatste was weer 410 (ik blij) en toen.... na 1 km ging er 1 af, na 2 gingen er 2 af etc..... volgende keer maar in de gaten houden.... (of toch een keer goed leegrijden?)...
 
Is het misschien een idee om een veld te voorzien om aan te geven of het een nieuwe / stock / demo wagen is waarover we gegeven verzamelen. Ik heb op 3/3 mijn stockwagen gekregen. Volgens het gelijkvormigheidsattest is deze wagen in oktober geproduceerd. Hij had 18 kilometer bij oplevering in Aartselaar, nu vermoed ik dat iedere tesla ongeveer zo een afstand heeft bij aflevering. Maar ik vind het vreemd dat de batterijcapaciteit al van het begin geen 400-ish Km's aangaf in typical range bij een 100% charge. Misschien is het nuttig van hierover statistieken te verzamelen, ik ga het zowiezo eens bij het SeC aankaarten. ik heb de vraag voor het veld toe te voegen ook vermeld op de sheet.
 
Dit geeft direct de beperkte waarde aan van de bij elkaar gehaalde informatie..

Het getoonde aantal km's is het resultaat van een berekening... of je die afstand ook werkelijk haalt is maar gevraag.. als ik 100% laad duurt het enkele km's voordat de teller gaat teruglopen, bij 90% laden is de afname in het begin juist weer heel snel. En als dan ook nog eens het algoritme door de tijd wordt aangepast blijft er van de "bewijsvoering" van de data niet zo veel meer over lijkt me.


Ik zit ook bij 400. Wel een nieuwe batterij.

Edit: is maar 384