Vandaag had ik ondanks de ruim 400.000km ervaring met Tesla, toch echt range-anxiety.
Ik kwam in tijdnood voor een afspraak, zat al met een lage SoC en kon op de bestemming niet laden. Na de afspraak kon ik naar een SuC die slechts 6,5km rijden was. Ik had behoorlijk rustig gereden om nog een beetje energie over te houden (gemiddeld 170Wh/km). Toen ik parkeerde bij de afspraak was er nog 4% SoC, zou ruim voldoende moeten zijn.
Toen ik 2 uren later instapte, was de SoC opeens nul%. En eigenlijk -1%, te zien als je een route instelt en dan overschakelt naar de tripplanner. Die gaf een lijntje van -1% naar -2,5%. Ik had al eens -4% bereikt en was geen probleem, dus ik dacht: even rustig rijden naar de SuC en niets aan de hand. Echter... toen ik nog 1,5km van de SuC verwijderd was kreeg ik een melding die ik nog nooit eerder had gezien: "Vehicle may not wake up - Charge immediately to remedy" en dus in het Engels...
Gelukkig de SuC toch gehaald... maar ik snap niet waar die 5% nu gebleven is, tijdens stilstand verdwenen...