Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Hi. I have a question about what range units Teslas can display in Europe. Which table below is more accurate? If neither is accurate, there are a few blank tables here where you can add your version. Thanks.

FyO4DTo.png
Model 3 in The Netherlands can not show typical range, only rated range (should be the same in US).

Tesla advertises with WLTP on Dutch website, but all model 3’s can only show the kilometers equivalent of the EPA rated range, so rated miles x1.609 = x amount kilometers (is what the Model 3 uses in NL)
 
  • Informative
Reactions: Troy
so after a bit of lurking here, this
is the correct url ?

 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
so after a bit of lurking here, this
is the correct url ?

Veel dank, via deze link kom ik op dit sheet uit dat al flink wat data heeft met mooie grafiek.

50,000 mi = 80k km
100,000 mi = 160k km
en een klein clubje al over de 200,000 mi = 320k+ km met de trendlijn nog boven de 88%

Helaas nog niet veel data voor mijn Model 3 SR+.


1649587036204-png.792058
 
Veel dank, via deze link kom ik op dit sheet uit dat al flink wat data heeft met mooie grafiek.

50,000 mi = 80k km
100,000 mi = 160k km
en een klein clubje al over de 200,000 mi = 320k+ km met de trendlijn nog boven de 88%

Helaas nog niet veel data voor mijn Model 3 SR+.


1649587036204-png.792058

Ik kan je Teslafi.com aanraden. Die kan je batterijdegradatie van alle auto's tonen die matchen met jouw Model 3.
 
Onlangs heb ik een MS 85 base uit 2014 gekocht met 258k op de teller en ben ik vanuit Friesland terug gereden naar Delft. Even een test gedaan qua verbruik en afstand en het voorspelde bereik was 340 km. Vond ik niet tegenvallen voor een toch wat oudere auto bij 10 graden.
Mijn vader bracht mij naar Friesland met zijn M3 long range uit 2019, waar makkelijk 450 km mee gereden kan worden bij 20 graden.

Onderweg terug hebben wij gekeken wat het verbruik was van beide auto's (aangezien we precies op het zelfde moment de zelfde route namen, was het vrij ideaal om een M3 met een oude MS te vergelijken). De M3 kwam uit op 144 Wh/km en MS op 161 Wh/km over een rit van 180 km (vanaf een supercharger naar huis).
Toen ik de MS kocht hadden 3 banden 3 bar druk en links achter had 2.5. Deze band leek lek te zijn en eenmaal thuis zat deze zelfs op maar 2 bar. Deze was gauw door de verkoper opgepompt voor de verkoop. Ik verwacht dat het bereik van de MS hoger ligt dan de 340 km voor de zomer, maar dit heb ik nog niet kunnen testen.
Exacte max range vind ik lastig te zeggen aangezien ik de huidige nominale batterij grote niet weet, anders valt dat zo te berekenen.
 
Onlangs heb ik een MS 85 base uit 2014 gekocht met 258k op de teller en ben ik vanuit Friesland terug gereden naar Delft. Even een test gedaan qua verbruik en afstand en het voorspelde bereik was 340 km. Vond ik niet tegenvallen voor een toch wat oudere auto bij 10 graden.
Mijn vader bracht mij naar Friesland met zijn M3 long range uit 2019, waar makkelijk 450 km mee gereden kan worden bij 20 graden.

Onderweg terug hebben wij gekeken wat het verbruik was van beide auto's (aangezien we precies op het zelfde moment de zelfde route namen, was het vrij ideaal om een M3 met een oude MS te vergelijken). De M3 kwam uit op 144 Wh/km en MS op 161 Wh/km over een rit van 180 km (vanaf een supercharger naar huis).
Toen ik de MS kocht hadden 3 banden 3 bar druk en links achter had 2.5. Deze band leek lek te zijn en eenmaal thuis zat deze zelfs op maar 2 bar. Deze was gauw door de verkoper opgepompt voor de verkoop. Ik verwacht dat het bereik van de MS hoger ligt dan de 340 km voor de zomer, maar dit heb ik nog niet kunnen testen.
Exacte max range vind ik lastig te zeggen aangezien ik de huidige nominale batterij grote niet weet, anders valt dat zo te berekenen.
Snelheidsbeperking van 100km/u helpt enorm.
 
  • Like
Reactions: job-lek and horta