Had al enige tijd last van snel leeg lopen. Had opgemerkt dat de typical range heel heel verschillend was met de realiteit.
Het leeglopen was in die maten lastig dat een normale trip van Leuven naar Senlis (220 km) zelf gewoon niet meer mogelijk was (MS60) (zelfs met een range charge van 100% met een gemiddeld verbruik van 192 was het niet mogelijk).
Na vele bezoeken en telefoontjes (was bijna verlegen om ze nog te contacteren) met Tesla hebben ze het probleem kunnen vinden, met dank aan Jeroen Volders van Tesla Antwerpen.
De eerste 12 uur bij Tesla verloor (vampire drain) hij zomaar 22 km. Maximum range (100% a 192 wh/km) met de Tesla was rond de 220 KM's terwijl de battery nog in orde was.
Hij kon dus de energy niet ophouden en had een hoog verbruik terwijl dit niet zo leek op de instrumenten.
Het probleem bleek de battery heater te zijn. Deze werd vervangen en de range is nu terug normaal, de typical km's kloppen nu terug min of meer en de vampire drain is nu 1 a 3 km's / nacht. ).
Een Tesla is zoveel plezanter als hij betrouwbaar is, wat nu terug lijkt te zijn.
In mijn zoektocht naar een oplossing zijn er wel wat tegenstrijdigheden verteld door techniekers ea mensen bij Telsa waardoor ik nu eigenlijk niet goed meer weet hoe laden. Ik verklaar effe.
Wat werd verteld.
- Maximaal 75% laden, Traag opladen (5A) en het liefst tegen het uur dat je vertrekt (dan is de batt reeds warm). Eveneens altijd Tesla opladen als hij stil staat.
- 90% opladen. Snelladen (16A) is het beste voor de battery.
- 80 % opladen
- 1 x maal per maand 100 % en zover mogelijk ontladen, voor de rest 90% laden.
Wat is nu eigenlijk het beste .
-Snel of traag laden.
-Laden op timer tegen dat je vertrekt of continue laden.
- 75, 80 of 90%
- Maandelijks 100% charge of niet
- Maandelijks laten leeglopen of niet
Die 75% of zelf 90% traag laden, en dit proberen te timen net voordat je vertrekt lijkt me logisch. Maar is dit zo ?
B.
Het leeglopen was in die maten lastig dat een normale trip van Leuven naar Senlis (220 km) zelf gewoon niet meer mogelijk was (MS60) (zelfs met een range charge van 100% met een gemiddeld verbruik van 192 was het niet mogelijk).
Na vele bezoeken en telefoontjes (was bijna verlegen om ze nog te contacteren) met Tesla hebben ze het probleem kunnen vinden, met dank aan Jeroen Volders van Tesla Antwerpen.
De eerste 12 uur bij Tesla verloor (vampire drain) hij zomaar 22 km. Maximum range (100% a 192 wh/km) met de Tesla was rond de 220 KM's terwijl de battery nog in orde was.
Hij kon dus de energy niet ophouden en had een hoog verbruik terwijl dit niet zo leek op de instrumenten.
Het probleem bleek de battery heater te zijn. Deze werd vervangen en de range is nu terug normaal, de typical km's kloppen nu terug min of meer en de vampire drain is nu 1 a 3 km's / nacht. ).
Een Tesla is zoveel plezanter als hij betrouwbaar is, wat nu terug lijkt te zijn.
In mijn zoektocht naar een oplossing zijn er wel wat tegenstrijdigheden verteld door techniekers ea mensen bij Telsa waardoor ik nu eigenlijk niet goed meer weet hoe laden. Ik verklaar effe.
Wat werd verteld.
- Maximaal 75% laden, Traag opladen (5A) en het liefst tegen het uur dat je vertrekt (dan is de batt reeds warm). Eveneens altijd Tesla opladen als hij stil staat.
- 90% opladen. Snelladen (16A) is het beste voor de battery.
- 80 % opladen
- 1 x maal per maand 100 % en zover mogelijk ontladen, voor de rest 90% laden.
Wat is nu eigenlijk het beste .
-Snel of traag laden.
-Laden op timer tegen dat je vertrekt of continue laden.
- 75, 80 of 90%
- Maandelijks 100% charge of niet
- Maandelijks laten leeglopen of niet
Die 75% of zelf 90% traag laden, en dit proberen te timen net voordat je vertrekt lijkt me logisch. Maar is dit zo ?
B.