You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sheet bijgewerkt. Was al weer even geleden, maar gelukkig wat foto's gemaakt, zodat alles nog terug te vinden was.
Met een range van 404 (508) hoef ik in dit gezelschap niet ontevreden te zijn :biggrin:
Verbruik ik voor mijn doen nog hoog maar tegen de tijd dat ik wat minder demo sprintjes doe, en het schudden vanwege banden / wielen is opgelost gaat dat wel weer omlaag.
Overigens is dit dus niet de de P85 die ik eerder had, dus wellicht kan Merijn de eerdere data ontkoppelen? (door daar een andere naam aan te geven, bijv AnalysiZ P85 oid?)
@Kemp Grappig dat je iets post over de typical range van je P85D. Ik opende dit draadje net om te vragen of bekend is wat de max typical range is van de P85D en de 85D om ook voor deze types de juiste percentages te kunnen berekenen.
Is daar meer over bekend? Of kunnen we wat data verzamelen van rangecharges van net nieuwe P85D en 85D modellen?
Ik heb in de comments vermeld dat het een P85D betreft maar misschien kan je er een afzonderlijke kolom voor toevoegen? Wel merkwaardig dat de eerste info van Kemp, AnalysiZ en mezelf uitwijst dat onze maximale typical range boven de 400 ligt. Je zou denken dat onze P85Ds eerder minder range hebben gezien we 150 Kg extra gewicht moeten meesleuren. Langs de andere kant is de voorste motor efficiënter dan de P85 en S85 motoren achteraan. Mogelijk is een verklaring in die richting te vinden. In dat geval zou een 85D met 2 efficiënte motoren mogelijk een nog betere typical range moeten kunnen voorleggen.
De typical range is natuurlijk maar een indicatieve berekening van Tesla. Tot nu toe was dat, ongeacht welke uitvoering, altijd obv circa 197 Wh/km (ook te zien aan het lijntje in de verbruiksgrafiek in de auto). De vraag is dus of Tesla nu wel verschillende typical range constanten gebruikt voor de verschillende uitvoeringen, bijvoorbeeld 193 Wh/km voor een 85D en 205 Wh/km voor een P85D.
Die typical range is leuk, maar uiteindelijk is verbruik net zo belangrijk m.i. Ik had afgelopen week twee dagen een P85D als leenauto. 90% lading was 363km. In druk verkeer kwam ik nauwelijks onder de 220Wh/Km. Met mijn classic S85 (90% lading 332km) haal ik onder deze weersomstandigheden met gemak 190Wh/km.
Idd, om deze reden zou ik graag een Eco of op zijn minst een Normal modus willen op mijn P85D. Die 700 PK is leuk om te spelen maar als range belangrijk is, zou ik hem graag op de efficiëntere front motor willen laten rijden. Die 221 PK vooraan is voldoende bij rustig cruisen. In dat geval zou hij minder moeten kunnen verbruiken dan een P85 of S85.
Die typical range is leuk, maar uiteindelijk is verbruik net zo belangrijk m.i. Ik had afgelopen week twee dagen een P85D als leenauto. 90% lading was 363km. In druk verkeer kwam ik nauwelijks onder de 220Wh/Km. Met mijn classic S85 (90% lading 332km) haal ik onder deze weersomstandigheden met gemak 190Wh/km.
mijn record van vorige week is trouwens intern bij tesla rond gegaan.
Hoezo? Kreeg je bericht dat je risico loopt de garantie op de batterij te verliezen als je dit vaker doet? :tongue:
Zit er toch op? Ff van "insane" stand afhalen.Idd, om deze reden zou ik graag een Eco of op zijn minst een Normal modus willen op mijn P85D. Die 700 PK is leuk om te spelen maar als range belangrijk is, zou ik hem graag op de efficiëntere front motor willen laten rijden. Die 221 PK vooraan is voldoende bij rustig cruisen. In dat geval zou hij minder moeten kunnen verbruiken dan een P85 of S85.
Zit er toch op? Ff van "insane" stand afhalen.
Mee eens. Ik zou graag een schuifbalk hebben om het vermogen in te kunnen stellen. Bij voorkeur met een kick-down optie voor t geval je toch snel even extra vermogen nodig hebt. Misschien dat ik dan ook ooit nog eens onder de 250wh/km uit kom.Maar een "forced" eco mode zou eigenlijk wel handig zijn.
. Misschien dat ik dan ook ooit nog eens onder de 250wh/km uit kom.
Nee hoor ben nog helemaal nuchter. Maar zo'n soort optie lijkt me handig voor roadtrips. De valet mode beperkt t vermogen ook wel maar schakelt ook de CC uit. En heeft geen KD-optie:redface:.Kick-down? :scared: Hendrik, wat zeg je nu? Te diep in het glaasje gekeken?