Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Voor zover ik het begrijp, is het juist zo dat de accu's verwarmd worden door het laden (flink als je tenminste fors wat max. laadstroom hebt ingesteld), maar ook door het ontladen (weinig bij interieurverwarming, flink door het rijden als je tenminste behoorlijk wat snelheid maakt).
 
Voor zover ik het begrijp, is het juist zo dat de accu's verwarmd worden door het laden (flink als je tenminste fors wat max. laadstroom hebt ingesteld), maar ook door het ontladen (weinig bij interieurverwarming, flink door het rijden als je tenminste behoorlijk wat snelheid maakt).
Plotseling voel ik het gemis van zo'n ouderwets analoog koelvloeistoftemperatuurmetertje (dubbele woordwaarde) aftermarket in een vakje van de middenconsole gefrot...
 
Zeker weten dat die temperatuur al digitaal beschikbaar is.
In ieder geval in het Tesla-monteur onderhoudsscherm.

Of straks in de PRO-uitvoeringen (daarin ook Valet- en pubermode, 100% snelheidslog, bandendruk weergave, inregelen van het laden met 'gereed op' tijdstip, forceren s/w updates, weergave versies van on-board hard- en software, etc, etc.)
Wat zou het je waard zijn, zo'n PRO update? Als er genoeg animo is, werkt Tesla hier misschien wel aan mee.
En als ze het niet zelf doen, kan dit natuurlijk ook na de vrijgave van de interne API-specificaties door ieder willekeurig ander gebeuren.
 
Wat ik vreemd vind is dat ik net een 2 weken mijn tesla heb en als ik op mijn telefoon kijk lijkt het 90% te zijn wat ik laad en heb ik een max range van 353 km met Rangemode aan 85 kwh dual charger.
Iemand een idee?

Dat lijkt me alleszins redelijk? Ik zit op 350 op 90% na 20k (nieuw pack).

Vergeet niet dat de waarden in de tabel uitgaan van een 100% charge.
 
toen ik hem ophaalde was de full charge 375 typical dan vind ik het nog weinig in verhouding met de tabel die de meeste mensen hier hebben staan...
Of mis ik iets?

Ik denk dat we ons hier niet te druk over moeten maken. Het is vooral de software en de daar gebruikte berekeningsmethode die bepaalt wat er bij typical komt te staan. En dat wisselt nog al eens. We kennen ook niet de gebruikte parameters. Wie weet zit er een seizoenscorrectie in o.i.d.

Bij mij is hij ook lager maar ik haal nog gemakkelijk het aantal kilometers dat ik voorheen had. Natuurlijk bij kou verbruik wat hoger maar ik maak me er geen zorgen over.

Vandaag op terugweg vanuit Duitsland ondanks tegenwind bijna typical gereden. Wel rustig aan gedaan op de Landstrassen en op Autobahn ook niet al te hard gereden ( de vele Baustellen helpen je daar trouwens geweldig bij).
 
Grappig, zojuist filmpje gezien waarbij onderstaande melding kwam, ivm de kou
cold_w.jpg
 
Grafiek weer geüpdatet: Tesla MaxRange
We hebben een nieuwe 'winnaar': x-ray met 374 km max typical range :smile:

Blijf vooral je data invoeren zo vaak je wil: Tesla_MaxRange_NL_BE - Google Sheets
Leuk om je eigen verloop bij te houden en goed om te zien of er verschillen optreden bij nieuwe firmwareversies.

Check ook even of je al ingevoerde gegevens volledig zijn (zie de geel gemarkeerde velden).
Zo ontbreken er nog gegevens bij:
Hans Noordsij
Janc
Right_Said_Fred
AnalysiZ
PaulW5
Energie Gratiz
pjhartog
e-Rik
pvandamcom
Xfrank
HansBe
Wim S.
BasvdPoel
 
Grafiek weer geüpdatet: Tesla MaxRange
We hebben een nieuwe 'winnaar': x-ray met 374 km max typical range :smile:

Blijf vooral je data invoeren zo vaak je wil: Tesla_MaxRange_NL_BE - Google Sheets
Leuk om je eigen verloop bij te houden en goed om te zien of er verschillen optreden bij nieuwe firmwareversies.

Check ook even of je al ingevoerde gegevens volledig zijn (zie de geel gemarkeerde velden).
Zo ontbreken er nog gegevens bij:
Energie Gratiz
Ik heb een nieuwe hoofdaccu... :cool:
 
Grafiek weer geüpdatet: Tesla MaxRange
We hebben een nieuwe 'winnaar': x-ray met 374 km max typical range :smile:

Blijf vooral je data invoeren zo vaak je wil: Tesla_MaxRange_NL_BE - Google Sheets
Leuk om je eigen verloop bij te houden en goed om te zien of er verschillen optreden bij nieuwe firmwareversies.

Check ook even of je al ingevoerde gegevens volledig zijn (zie de geel gemarkeerde velden).
Zo ontbreken er nog gegevens bij:
Hans Noordsij

Ik heb een paar aanvullingen gedaan. Zal weer eens helemaal laden om te zien wat typical dan is (laatste keer meen ik iets van 384 km). Wel jammer dat ik niet één dagteller vanaf het begin heb laten aanstaan. Daardoor mis ik het verbruik over het totaal.

Het zal ongetwijfeld wel "ergens" in de auto bekend zijn. In dat licht gezien zou het leuk zijn als er ergens ook een tabje "Statistics" zou komen waarop o.a. dit getoond wordt, maar wellicht ook aantal SuC beurten en wie weet wat nog meer leuk zal zijn.

Even los hiervan zou ik het leuk vinden als wij ergens, al is het onder ons MyTesla account, de informatie kunnen zien die wordt getoond op de supercharger dashboards. Gewoon uit interesse. Ik lees nu ergens op Twitter dat er 3000 k km in Europa via SuC's zijn gereden. Zulke data is leuk om realtime ergens te kunnen zien.

Maar wie weet. Voorlopig wacht ik nog hoopvol op 6.1 :)
 
Last edited:
Grafiek weer geüpdatet: Tesla MaxRange
We hebben een nieuwe 'winnaar': x-ray met 374 km max typical range :smile:

Blijf vooral je data invoeren zo vaak je wil: Tesla_MaxRange_NL_BE - Google Sheets
Leuk om je eigen verloop bij te houden en goed om te zien of er verschillen optreden bij nieuwe firmwareversies.
Ik win ook! Gisteren nog range charge gedaan, ook 374km! Ik ga mijn auto morgen over de 60.000km heen rijden.

Ook ga ik de aankomende weken 7.000km rijden door Zweden en Noorwegen, benieuwd wat er dan gebeurd met mijn range.