Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Toch is het opmerkelijk dat alle andere auto's in de garage precies hetzelfde ondergaan zijn en niks hebben. Het zou natuurlijk kunnen, maar ik vind het opmerkelijk.
Temeer omdat het ook nog plaats vind onder de spiegel/raam rubber. Overigens heeft mijn auto de nieuwere, elektrische, spiegels; ik verwacht niet dat die dat probleem hebben.
 
De oplossing was er al. Vandaar dat ik hier niks van snap. En in de garage hebben ze alleen uw auto afgespoeld nadat u geklaagd had. Vandaar dat de andere auto's geen kalkvlekken hebben hetgeen wat ik u toen ook al uitgelegd heb.

ik dacht eigenlijk al dat we tot een oplossing waren gekomen er is nooit ongenoegen of een klacht van uw kant geweest betreffende onze coating of service hetgeen wij zeker leveren.

Fijne avond ik laat het hierbij ik hoor graag van u
 
Indien de auto afgespoeld wordt met hard (kalkhoudend) water, is het dan te verwachten dat de gehele auto onder de vlekken komt welke er enkel uitgepolijst kunnen worden? En waarom hebben alle andere auto's zonder coating dit dan niet?

Ik heb een aantal maanden gewacht alvorens een Modesta coating aan te laten brengen. Hierdoor heb ik goed het verschil kunnen ervaren met en zonder Modesta coating.
Persoonlijk heb ik geen verschil gezien tussen de kalkvlekken die achterblijven op een wagen met of zonder Modesta. Het is in beide gevallen een probleem wat je kan vermijden door een wagen niet te wassen in de zon en hard water nooit zomaar gewoon op te laten drogen. Ik weet niet welke de kleur is van je wagen maar als het een donkere is, is het extra opletten geblazen.

Ik durf mij niet uitspreken over het gegeven of bij jou de kalkvlekken enkel door polieren kunnen verwijderd worden. Ik kan mij dat moeilijk voorstellen. Maar die vlekken onder je spiegels zijn meer dan waarschijnlijk geen kalk dus dat is nog wat anders.

Het Belgisch leidingwater wat ik gebruik is zeer hard en ik weet dat ik daar de nodige aandacht aan moet geven. Dacht het te kunnen oplossen met een 8 PK Metro Air Force blazer maar het resultaat is ronduit slecht: het water is weg en de hele wagen is een en al kalkvlek. Met detail spray zijn die vlekken echter te verwijderen. Nu zorg ik er bij het wassen voor dat mijn wagen nat blijft en het kalkhoudend water dus niet zo maar kan opdrogen. Wanneer ik klaar ben met wassen "droog" ik de wagen met water, een techniek die je detailer je kan aanleren maar enkel goed werkt als je een waterafstotende coating hebt. Zo krijg je 80 a 90% van het water weg zonder kalkvlekken. Vervolgens het laatste water verwijderen met een zachte microvezeldoek en detail spray. Zo krijg je een perfect resultaat.
 
Wanneer ik klaar ben met wassen "droog" ik de wagen met water, een techniek die je detailer je kan aanleren maar enkel goed werkt als je een waterafstotende coating hebt. Zo krijg je 80 a 90% van het water weg zonder kalkvlekken. Vervolgens het laatste water verwijderen met een zachte microvezeldoek en detail spray. Zo krijg je een perfect resultaat.

Juist. Zo heeft Serge van R&S het mij ook uitgelegd. Alleen bij zonnig weer blijft het erg lastig, dus wacht ik vaak maar even tot de zon weg is. :smile:
 
Heb ook een offerte ontvangen voor een lakbehandeling.

Echter, voor het bedrag van een coating kan ik de auto 53 keer laten poetsen bij autopoetsbedrijf bij ons in de buurt (daar poetsen ze met de hand)...

No way dat "gewoon" poetsen hetzelfde resultaat oplevert maar dat is niet de essentie: een coating maakt het oppervlak van je wagen veel harder en beschermt zo de laklaag tegen lichte schade.
 
En niet te vergeten: de auto is veel mooier, veel meer glans.

Afgelopen week heeft mijn auto bij Ride & Shine een lakbehandeling gekregen waar ik bijzonder blij van werd. Wat een glans en gladheid. Ik wordt nu nog meer nagestaard op straat dan daarvoor :)

20151009_183953.jpg
 
Is auto poetsen nu veel makkelijker geworden dankzij de coating?

Dat vraag ik me eigenlijk ook af?
Ik moet de auto(zonder coating) eigenlijk 2 keer achter elkaar wassen om een goed resultaat te krijgen zonder vlekken.
Ik doe dat middels het 2 emmer systeem en gebruik dan Meguiars Ultimate Wash & Wax.

Als ik mijn auto laat coaten, hoef ik hem dan nog maar 1 keer te wassen?
 
Is auto poetsen nu veel makkelijker geworden dankzij de coating?

Er is natuurlijk verschil tussen coatings maar een fikse regenbui kan je auto er al laten uitzien alsof hij net gewassen is omdat vuil minder "hechting" heeft op een coating vs een onbehandelde wagen. Mijn velgen zijn gecoat met Modesta BC-09 en het poetsen gaat veel gemakkelijker dan voorheen.

- - - Updated - - -

Ik moet de auto(zonder coating) eigenlijk 2 keer achter elkaar wassen om een goed resultaat te krijgen zonder vlekken.
Ik doe dat middels het 2 emmer systeem en gebruik dan Meguiars Ultimate Wash & Wax.

Als ik mijn auto laat coaten, hoef ik hem dan nog maar 1 keer te wassen?

Als je met vlekken kalkspots bedoelt, moet je er op letten de wagen niet in de zon te wassen of toch tenminste er voor te zorgen dat je hem nat houdt tot je aan het drogen kan beginnen. Vervolgens "drogen met water" (wat niet echt lukt bij een wagen zonder coating) en dan met een microvezeldoek en detail spray de laatste druppeltjes weghalen. Door een coating gaat je wagen niet plots immuun zijn voor kalkspots maar het is wel een stuk makkelijker om hem te wassen.
 
Heb nu bijna anderhalf jaar opticoat pro in zevenbergen , aan laten brengen, ook op de ruiten....
Zeer tevreden..
Veeel minder hechting van vuil, sneller gewassen, alleen de ruitenwissers hebben de pro er weer deels afgewist, dus dat moet binnenkort opnieuw.

Ik heb vandaag mijn ruiten behandeld met H2GO van Angelwax. Ben benieuwd wat het gaat geven als het gaat regenen. In principe zou je je ruitenwissers niet meer moeten gebruiken...
 
ik heb wel eens rain-x gebruikt. 1 keer !

goed als het hard regent óf als je hard rijdt - zodat je geen ruitenwissers nodig had.
want die deden het niet meer - er bleef een film achter op de ruit.

Wordt interessant om te zien of dat ook zo is met H2GO. Ik verwacht dat de ruitenwissers wat "raar" zouden kunnen gaan doen. In eerste instantie zet ik ze nu af.
H2GO is niet permanent dus het gaat er vanzelf wel weer af als je het niet opnieuw aanbrengt. Het is geen coating zoals Opticoat Pro. Dat zou ik zeker niet op mijn voorruit of zijruiten willen omdat je dan kans hebt op "vegen" waar de ruitenwissers draaien of waar de zijruiten op en neer gaan.