Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
moeilijk te geloven dat het hier over eenzelfde soort coating gaat, die bij anderen tot 24 tot 48uur moet uitharden.

Zeker niet. De vraag is zelfs of er dan wel een coating wordt aangebracht versus een wax. Ik heb mijn wagen 5 dagen bij de detailer gelaten zodat hij lekker lang onder de lampen kon om uit te harden. Bovendien is er 3 dagen aan gewerkt. De voorbereiding alleen al duurt een dag. Het resultaat is er ook naar maar of dat echt belangrijk is, is voor iedereen anders natuurlijk.
 
Vandaag my precious terug gaan halen.
Ze is 2 dagen binnen geweest voor een gyeon quartz behandeling. (lak en velgen)
Ik kreeg trouwens de opmerking dat de Model S een zeer mooie laklaag had. Met de voorbereidende behandeling had hij slechts op 2 plaatsen een probleem moeten oplossen.
Hieronder het resultaat
WP_20150901_19_09_44_Pro.jpg
WP_20150901_19_11_49_Pro.jpg
WP_20150901_19_18_12_Pro.jpg
 
Vandaag my precious terug gaan halen.
Ze is 2 dagen binnen geweest voor een gyeon quartz behandeling. (lak en velgen)
Ik kreeg trouwens de opmerking dat de Model S een zeer mooie laklaag had. Met de voorbereidende behandeling had hij slechts op 2 plaatsen een probleem moeten oplossen.
Hieronder het resultaat

Het blijft een plaatje toch? Precies mijn kleur en velgen.
 
Ik moet zeggen dat ik heel erg merk dat de auto minder vies is nu de Modesta coating erop zit. Ik was namelijk met enige regelmaat met de "twee-emmertjes-methode" en het emmertje voor het vieze water kleurt niet meer echt zwart sinds de Modesta Coating erop zit. De velg is ook veel beter schoon te maken met de hoge druk spuit. Niet perfect schoon, maar wel goed genoeg om even snel tussendoor de velg op te frissen.
 
+1, de MC lakken lijken toch af fabriek toch erg goed te zijn.....


Heb ook een MC lak pearl white, zag er over het algemeen goed uit maar toch wat plekjes gevonden door de detailer. De opmerking was wel maakt niet uit als het een BMW, Audi of Tesla is lakfouten zijn er overal.

Wel blij dat er een Xpel folie overeen zit, klapte een deur tegen mijn auto aan niks te zien en een flink kiezel op de motorkap ook niets.
 
Ik had er nog niets over willen posten omdat ik er alleen maar gefrustreerd van raak en eerst eens bij mijn detailer langs wilde gaan. Dat is vandaag gebeurd...

Twee weken terug heeft iemand op mijn geparkeerde wagen 3 krassen van ongeveer 50 cm lengte op de frunk gemaakt. Het waren geen diepe krassen maar je kon ze in het licht wel goed zien. Als ik ergens op een parking heb gestaan, controleer ik altijd even mijn wagen en ik weet dus op welke dag en waar dit is gebeurd.

Gezien ik een Modesta (BC-03 + BC-05) coating heb van enkele micron dik, had ik hoop dat de krassen in de coating zouden zitten en niet in de lak eronder. Mits een 15-tal minuten werk met de polier machine en Modesta primer (P-01A), heeft de detailer er de krassen volledig uit gekregen. Je ziet er helemaal niets meer van! Amazing!

Ik had een foto voor en een foto na moeten maken, maar zoals ik al schreeft, ik geraak er zo gefrustreerd van dat ik het niet heb gedaan. Zonder Modesta had ik mijn frunk waarschijnlijk moeten laten herspuiten om dit er uit te krijgen (en had ik de krassen in de praktijk laten zitten). Een coating zorgt dus niet alleen voor wasgemak en een super glans maar ook voor een extra graad van bescherming tegen onvoorzichtige voorbijgangers.
 
Heb bijna een zelfde ervaring achter de rug maar dan met een enorme vlek van vogelstront. 2 weken in de brandende zon (38 graden) gestaan. Dacht dat het klaar was, zag een enorme hoeveelheid blaasjes in de lak. Maar door mijn Swisstec behandeling was een poets beurtje voldoende en was er niets meer van te zien. Advies: lakbehandeling altijd doen
 
Ik heb er wel van geleerd dat je toch 2 keer moet nadenken alvorens achteruit te parkeren. Het is misschien gemakkelijker om daarna weg te rijden maar je frunk is wel de oppervlakte die het meest kwetsbaar is voor figuren met een slechte opvoeding...

het gaat er bij mij echt niet in waarom je BEWUST krassen in andermans spullen zou maken. is het jaloezie, verveling, alcohol of iets anders wat is er mis met zulke mensen..
 
het gaat er bij mij echt niet in waarom je BEWUST krassen in andermans spullen zou maken. is het jaloezie, verveling, alcohol of iets anders wat is er mis met zulke mensen..

Er is ook een "tussensoort" die doodleuk hun aktentas op een motorkap neerpoot om er iets uit te halen. Voor hen is dat de normaalste zaak van de wereld. Van mij mogen ze met hun eigen wagen doen wat ze willen maar als je dat met die van mij doet is de strafmaat die ik in mijn hoofd heb niet voor publicatie vatbaar op dit publiek forum.
 
Er is ook een "tussensoort" die doodleuk hun aktentas op een motorkap neerpoot om er iets uit te halen. Voor hen is dat de normaalste zaak van de wereld. Van mij mogen ze met hun eigen wagen doen wat ze willen maar als je dat met die van mij doet is de strafmaat die ik in mijn hoofd heb niet voor publicatie vatbaar op dit publiek forum.

Ja Jan, ik herinner me nog je verbijsterde blik toen ik tijdens de trip naar Italië een blik bier (0,5 L maar wel alcoholvrij) zomaar op de frunk van mijn Model S neerzette :)
 
Na een schadegevalletje in een parkeergarage heb ik de auto maar helemaal laten bijwerken.
De Opticoat Pro (met dank voor de bewezen dienst) is eraf, hij zit nu in de Modesta.
In het verleden heb ik de auto een aantal keren laten wassen op plekken waar gezegd werd dat er met de hand gewassen werd.
Het resultaat was dat er toch wel meer krassen in de lak zaten dan mij lief is.
Maar goed, daar leren we weer van, voortaan alleen nog maar zelf met de twee-emmer methode met het handje doen.
Verder van Serge van R&S een speciale Modesta shampoo meegekregen die je af en toe kunt gebruiken en die een soort extra was-laagje achterlaat.
Hij ziet er nu in ieder geval weer vrijwel perfect uit voor een auto met 100.000 op de teller! :rolleyes: