Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand goede ervaring met detailers? ik zit ook aan een Modesta behandeling te denken en er zit een detailer bij mij in de buurt (Berkel en Rodenrijs)

Je noemt meteen de beste detailer van Berkel en omstreken. :)
Hier heb ik mijn Modesta coating ook laten aanbrengen en na een jaar een onderhoudsbeurt laten uitvoeren van binnen en buiten (dat is niet nodig voor de coating, maar vond ik zelf nodig :)).
 
Met de Modesta BC-05 (+ P-01A onderlaag en extra "toplaag") blijft er geen vuiltje/vliegje meer aanhangen.
Zwarter én blinkende kan hij echt niet meer worden!
Zelfs het verbruik is verminderd, al kan dat ook het gevolg zijn van een software-update of het warme weer. :wink:

View attachment 88748

PS: De ramen zijn wel van folie voorzien. :tongue:

Mooi zwart is niet lelijk :wink: Prachtig glanslaagje!
 
Ik heb Modesta BC03 + BC05 laag op mijn multi-coat red, en BC08 op de velgen

Ben daar super tevreden mee:
- waterafstotende eigenschappen super, zowel tijdens rijden als wassen (was enkel met de hand, geen wasstraat)
- steenslag op heden beperkt (2-3 kleine puntjes na 7000km, en dat na high-speed bumperkleven)
- mooie diepere glans
- velgen zijn met de karcher telkens super proper, geen last van metaaldeeltjes van de remmen
 
Zo... ik heb een afspraak met Serge voor begin Oktober! Is echter geen probleem, was sowieso al van plan ergens voor de winter dit te laten doen.

In de discussie met wat voor coating te nemen adviseerde hij voor Tesla een BC-04 coating aan welke harder zou zijn dan de ander coatings. (want hardheid is wat je wil bij een Tesla zo zei hij dat). Daaronder komt nog de primer P-01A. De wielen gaan ook met hetzelfde potje BC-04!
 
Vraagje voor diegenen die een Modesta coating hebben laten aanbrengen. Wat hebben jullie op de velgen laten zetten? Is het bij een Model S zinvol om BC-06 te gebruiken op de velgen gezien brake dust toch minder een issue is gezien de regen? Zou er tijdens het wassen een verschil zijn tussen BC-05 en BC-06 op de velgen?
 
Ik heb op de velgen de BC-09 staan

Modesta BC-09 is een hittebestendige, harde glascoating voor velgen en carrosserie. De meest prominente eigenschappen van de Modesta BC-09 glascoating zijn de vlekkenresistentie en het schoonmaakgemak. Deze dunne silicalaag, gemaakt van perhydropolysilazane, beschermt de carrosserie en de wielen van stof in regendruppels die kunnen doordringen in zachte lak of andere met lak bewerkte oppervlaktes die slechts met grote moeite verwijderd kan worden. Dankzij de BC-09 bescherming is wassen minder vaak nodig. BC-09 ondergaat een chemische reactie wanneer het in aanraking komt met een lakoppervlakte en creëert daarmee een glascoating. Het heeft een sterke moleculaire structuur die een solide, langdurige laag creëert. Modesta BC-09 is hittebestendig tot 1300 C – genoeg om de wielen te beschermen tegen o.a. gloeiendhete remstof.

Vraagje voor diegenen die een Modesta coating hebben laten aanbrengen. Wat hebben jullie op de velgen laten zetten? Is het bij een Model S zinvol om BC-06 te gebruiken op de velgen gezien brake dust toch minder een issue is gezien de regen? Zou er tijdens het wassen een verschil zijn tussen BC-05 en BC-06 op de velgen?
 
Dit is mijn eerste post op het forum, ben al wel een regelmatige lezer en hierdoor heel wat wijzer geworden.

Na een 1/2 jaar in het bezit te zijn van een Tesla ( wil nooit meer iets anders), wil ik hem toch gaan laten coaten. ik merk dat hij toch erg "krasgevoelig" is.
ik heb nu gekozen voor opticoat en wil dit laten doen bij Detailworld in Zevenbergen.

Heeft iemand van hier ervaring met dit bedrijf?
 
Dit is mijn eerste post op het forum, ben al wel een regelmatige lezer en hierdoor heel wat wijzer geworden.

Na een 1/2 jaar in het bezit te zijn van een Tesla ( wil nooit meer iets anders), wil ik hem toch gaan laten coaten. ik merk dat hij toch erg "krasgevoelig" is.
ik heb nu gekozen voor opticoat en wil dit laten doen bij Detailworld in Zevenbergen.

Heeft iemand van hier ervaring met dit bedrijf?

Ik dacht dat Maurice (Gelden) hier geweest was.
 
Ik heb goede ervaringen met Idenburg in Delft. Daar is mijn rode 85D voorzien van een DiamondBrite coating een maand geleden. Auto 's-ochtends gebracht en 's-middags klaar (gratis rental mee, uiteraard geen MS). Twee weken later voor controle geweest en toen handgewassen.
 
Ik heb goede ervaringen met Idenburg in Delft. Daar is mijn rode 85D voorzien van een DiamondBrite coating een maand geleden. Auto 's-ochtends gebracht en 's-middags klaar (gratis rental mee, uiteraard geen MS). Twee weken later voor controle geweest en toen handgewassen.

moeilijk te geloven dat het hier over eenzelfde soort coating gaat, die bij anderen tot 24 tot 48uur moet uitharden.