Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
hoe lang rij je inmiddels met de auto ? bij mij begon het na 1,5 jaar/80k km. ben bang dat het een slijtageprobleem is waar nog veel auto's mee te maken gaan krijgen.
oplossing is lig vervanging en in de tussentijd rechts instappen en dan overstappen naar links...


Ja hendel komt wel naar buiten, maar als je eraan trekt gebeurt er niets. Volgende week staat de eerste beurt gepland. Dit maar aan het lijstje toevoegen.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

hoe lang rij je inmiddels met de auto ? bij mij begon het na 1,5 jaar/80k km. ben bang dat het een slijtageprobleem is waar nog veel auto's mee te maken gaan krijgen.
oplossing is lig vervanging en in de tussentijd rechts instappen en dan overstappen naar links...

De mijne is nu 7 maanden oud en 36k km. En het is aan de passagierszijde. Dus ik ga er vanuit dat het geen slijtage is.
Over twee weken heb ik een afspraak in Arnhem. Wordt een lang lijstje met issues zo langzamerhand. Meeste wel kleine dingen (kraakjes hier en daar). Maar goed ga nu richting de helft van de garantie. Dus alles moet nu wel
opgelost worden en ook heel blijven.
 
Mijn eerste flatbed experience na zo'n 82.500 km.
Ik reed gisteren met iemand op de A58 vlak voor de Wouwse Tol in de richting van Roosendaal.
Versnelde uit de bocht komend en de auto houdt met een schok in, melding over de 12V batterij en dat de auto naar de kant moet.
Gelukkig ging het steeds langzamer rijden heel beheerst en kon ik steeds langzamer rijdend (toen het minder dan 70 km/u werd via de vluchtstrook) over enkele honderden meters nog naar de parkeerplaats Wouwse Tol rijden.
Aleen de elektrische laadplaats was vrij. Nou, om die nu bezet te gaan houden, maar niet gedaan.
Steeds langzamer vooruit kruipend richting het einde van de parkeerplaats gereden en de laatste meters door mijn medereiziger geduwd.
Bizar: om weg te komen veel kracht nodig, maar daarna kon hij hem zo'n beetje met één hand op loopsnelheid houden.
KEURIG en correct te woord gestaan door Road Assistance van Tesla (hulde John!).
Geprobeerd het via Power Down te herstellen, niet gelukt. De befaamde schakelaar heeft het waarschijnlijk begeven.
Niet leuk, maar zo vlak voor de parkeerplaats had de plek minder gekund. Niet zo mooi als bij Hans Noordsij op de oprit, maar een goede tweede lijkt mij.
Flatbed met Citroen C4 (Grrrrrr....:crying:), mijn "Breeze" op de flatbed, spullen overladen en de weg vervolgd.
Nu maar afwachten wanneer ik hem weer terug krijg. Snif.
 
Ik heb de bedenkelijke "eer" om ook even in deze thread te mogen posten...
Ofwel doe ik iets helemaal verkeerd maar mijn ruitensproeiers krijg ik niet aan de praat merkte ik daarnet, toen de TACC niet wou werken met een melding over de camera, moet wel nog even checken of er wel vloeistof in zit maar ik verwacht toch een melding moest dit niet zo zijn?
Heb je het knopje van de sproeier echt goed doorgedrukt? Toen ik mijn auto net had dacht ik ook dat ie stuk was of het reservoir leeg. Je moet de knop echt helemaal doordruken. Succes!
 
0fade03cf12715018f4b6c878367396e.jpg


Hoort die knik in de sierlijst, hebben jullie dat ook?
 
Hoort die knik in de sierlijst, hebben jullie dat ook?

Ik heb ook iets van een onregelmatigheid op die plaats, maar niet zo erg als op jouw foto. Lijkt me idd een zwak punt qua pasvorm.
Past in mijn geval goed bij de rafelende hemelranden, de scheve stitches op de achterbank, de immer loszittende sierlijsten en de omvallende en opkrullende vloermatten. Wat dat aangaat weet Tesla een zeer constante bouwkwaliteit te verwezenlijken :cool:
 
Ik heb ook iets van een onregelmatigheid op die plaats, maar niet zo erg als op jouw foto. Lijkt me idd een zwak punt qua pasvorm.
Past in mijn geval goed bij de rafelende hemelranden, de scheve stitches op de achterbank, de immer loszittende sierlijsten en de omvallende en opkrullende vloermatten. Wat dat aangaat weet Tesla een zeer constante bouwkwaliteit te verwezenlijken :cool:
voor die vloermatten is een oplossing. Vraag maar eens bij SC (ik kreeg gratis nieuwe matten die wel blijven zitten)
 
Ik heb een aantal zaken:
1. een ets in mijn panodak, deze willen ze vervangen maar doe ik nog niet het stoort niet en is lastig te zien en ben bang dat het slopen alleen maar meer problemen mee brengt.
2. Een raamrubber wat uitsteekt
3. Vocht in het linkerachterlichtje (wat in de zilvere streep zit)

2 en 3 worden 25 juni opgelost.

Wat mij wel opviel is dat bij het panodak dat je flink je vingers kan open halen als je met je vinger even aan het metaal voelt het is niet netjes afgerond. Nu kom je er normaal nooit met je vingers maar toch.
 
voor die vloermatten is een oplossing. Vraag maar eens bij SC (ik kreeg gratis nieuwe matten die wel blijven zitten)
Ik kreeg ze ook, maar blijven zitten.... Bij mij vrouw bleef laatst t gaspedaal erachter zitten. Tijdens een inhaal actie:scared::scared: terwijl ze met haar ouders op familiebezoek in Groningen ging. En ja de maximum snelheid werdt ruimschoots overschreden...
 
Ik heb een aantal zaken:
1. een ets in mijn panodak, deze willen ze vervangen maar doe ik nog niet het stoort niet en is lastig te zien en ben bang dat het slopen alleen maar meer problemen mee brengt.

Wat mij wel opviel is dat bij het panodak dat je flink je vingers kan open halen als je met je vinger even aan het metaal voelt het is niet netjes afgerond. Nu kom je er normaal nooit met je vingers maar toch.

Ik heb best veel windruis, als je kijkt zie je dat het "voorblad" van het dak in het midden wat wijkt/kiert. Amsterdam zag een monteur het direct: "nieuw dak, bekend probleem".
Het "slopen" van het dak zal dus wel meevallen, want ze doen het blijkbaar vaak. Het viel de monteur ook al op dat ze waarschijnlijk in de fabriek al wat met tapes aan het klooien zijn geweest. Als het dak open is, zie ik ook in het midden een kabel naar binnen lopen, dat hebben ze afgekit en daar overheen weer tape. Allemaal niet echt "Duitse degelijkheid" qua afwerking. :wink: