Phil V
Well-Known Member
Ooit hetzelfde gehad. Ik had ook wel eerder een carrosserieherstelling van de voorkant gehad en bij Tesla zeiden ze dat ze daarbij die kabelschade over het hoofd gezien hadden, want de wagen is volledig marterproof afgeschermd. Maar in het SeC kramen ze wel vaker onzin uit.Marter bijt aan kabelboom achter de bumper en bijt (blijkt bij onderzoek door Tesla) draadje temperatuursensor door. Resultaat: geen buitentemp weergave meer (logisch), geen parkeerassistent meer (?), en GEEN AIRCONDITIONER MEER!
Kabel niet op voorraad, levertijd onbekend. Temperatuur in de auto ook, maar iig hoog.
Dus youtube, bumper demontage: zelf de bumper eraf getrokken, nieuw connectortje aan de draadjes gemaakt en voila, alles werkt weer. Nu maar marterafschrik besteld.
Moraal van het verhaal: ruim 350 euro bespaard, en marters vreten echt aan kabels.
Toen ik mijn MS ging inruilen voor een MY en we de verschillen opsomden, zeiden ze dat de MY veel zuiniger was omdat hij oplaadt tijdens het remmen .