RobertT
Member
Vervangende auto moet volgens Tesla vergelijkbare klasse of één lager zijn.
Heb met die Citroen C4 het gevoel dat dat niet één, maar een aantal klassen lager is.
Een Mercedes E-combi lijkt mij inderdaad meer op zijn plaats.
helemaal mee eens Maarten. Ik heb van Tesla The Hague tot nu toe alleen maar redelijk voorname auto's ter vervanging gehad (ze halen ze altijd bij sixt vandaan): audi A4 avant, BMW X1, BMW 3 serie
- - - Updated - - -
Mijn auto is inmiddels ook al 3 keer teruggeweest voor 'garantiepunten'.
De eerste keer was het rubber van het panoramadak aan de voorkant niet kort genoeg afgesneden zodat er in het midden een bobbel zat, ik had een kraak in het onderstel,en dat was het eigenlijk wel. Het rubber werd korter afgesneden en ik kreeg nieuwe bouten in het subframe
Toen na ca 35.000km werd het lijstje wat langer:
ik merkte dat de rechterachterdeur eigenlijk altijd al in zn geheel 3-4 mm te laag hing tov de carosserie, dus heb deze opnieuw laten stellen, een hele irritante zoem/snerp tussen 50-80 km/u (vooral bij 'gas'los en constante snelheden dus niet bij versnellen),
linker buitenspiegel gaat in R niet meer omlaag, linkerbuitenspiegel klapt soms niet goed in parkeer stand en/of komt niet goed uit de parkeerstand, automatische deurklink rechtsachter liep aan bij naar binnen schuiven, er zat een flinke rammel in het panoramadak (waarschijnlijk het kunststof framepje) en de kofferklep sloot niet altijd met een klik.
Toen ik m terugkreeg was de zoem weg, maar krijg ik nu een brom tussen de 90-130km/u onder dezelfde omstandigheden (dus constant of gas los), is de rammel van het pano dak weg, maar is er nu een harde fluit te horen bij harde wind vanaf zo'n 90 km/u en zonder wind vanaf zo'n 130km/u. de opnieuw gestelde deur hangt nu aan de achterkant gelijk aan de carosserie maar aan de voorkant nu 5-6 mm te laag(ze zeggen dat het niet beter kan dan dit, en de spiegels konden ze geen afwijkingen aan constateren.
Bij terugkomst even de spiegels gecheckt en toen gingen ze allebei niet meer in de R stand.
Na de eerste software update gingen ze mooi weer allebei omlaag maar na een dag of 3 weer het oude liedje, alleen rechts in de R stand. heb verder niks aan de instellingen veranderd. Kraak in het onderstel is inmiddels ook weer terug (bij volledig indraaien en dan een lage drempel oid over rijden met lage snelheid en /of straatje keren). kofferklep en deurhendel zijn wel naar behoren opgelost.
Komt een van deze dingen iemand bekend voor?
Oh ja, ook mn eerste schade aan de auto. Tijdens de storm van een paar weken geleden had de bestuurder van de auto ernaast zn deur open laten waaien tegen de mijne aan. Resultaat een flinke schram met daaronder nog een flinke deuk. Bevestigt weer een beetje de blikkerige kwaliteit van de deuren. gelukkig wel een briefje achtergelaten dus ik krijg de auto morgen weer spik en span en met een nieuw modesta laagje op de deur terug.