Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren hebben we onze wagen af gaan halen in Aartselaar.
Alles is natuurlijk nog erg nieuw dus we moeten nog vanalles uitzoeken maar ik heb toch al enkele vraagjes.

* de app (android) toont niet altijd de temperatuur in de auto
Heb ik op de iOS app ook wel eens gezien, maar niet vaak.
* het laadklepje aan de wagen gaat niet altijd open wanneer ik op de knop van de laadkabel druk, soms moet
ik echt verschillende keren proberen, wagen vast, los etc en dan lukt het.
De sensor zit in de achterruit en niet bij het klepje zelf, hou daarom de kabel op borsthoogte wanneer je de knop indrukt, dan ziet hij 'm beter. Het duurt bij mijn auto na de druk op de knop een seconde of 1 a 2 voordat het klepje opengaat, dus er is ook nog een vertraging.
* als ik vertrek sluit ik het laadklepje maar de wagen blijft (soms) aangeven dat het nog open is. na het rijden ergens geparkeerd en
bij terugkomst was de waarschuwing weg.
Dit moet door het SeC even nagekeken worden denk ik.
* bij het laden hoor ik bepaalde geluiden aan de wagen (kan ook zonder laden zijn, heb ik nog niet getest) deze komen (ook?) van vooraan de wagen.
Zeker bij laden aan de SuC zul je de aircopomp horen inkomen om de accu te koelen tijdens het laadgeweld. Sowieso het geluid van klikkende relais bij het opstarten van het laden.
* de automatische luchtvering gaat niet gelijktijdig omhoog, eerst de voorkant en dan de achterkant (of is het nu net andersom?)
Bij mij ook, de auto deint wat op en neer. Het gaat wel snel (binnen een seconde of zo). Als er veel tijd tussen de ene en andere kant zit dan zou ik het SeC vragen het na te kijken.
* de frunk gaat soms niet open (enkel een paar keer in het begin gehad, ondertussen nog niet terug gebeurd) als ik op de knop druk gaat
ze wel los maar ik krijg ze niet open, dan doe ik ze terug dicht en dan gaat ze open.
Moet goed afgesteld worden bij de SeC.
* het geluid van de airco (als je geparkeerd staat) is echt heel erg luid (vandaag is het ook een super warme dag natuurlijk)
Heeft mijn S ook last van. Er is een verbetering beschikbaar in de vorm van een geluidsisolerende omkasting, maar daar moet je om vragen. Ongeveer 4,5 uur werk om te installeren. Waarschijnlijk wordt die omkasting al standaard af fabriek op nieuwe S-en gemonteerd en is dit niet voor jou van toepassing. Denk er het geluid van een stationairlopende ICE bij, is het geluid dan nog luid of lijkt het alleen maar luid omdat je verwacht dat een elektrische auto nou eenmaal stil hoort te zijn? Zeker op LO stand gaat er een enorme bak lucht door de HVAC, dat maakt een boel herrie.
* een keertje bij het laden wilden de spiegels niet inklappen, de andere keer weer wel, sleutel was niet in de buurt.
Hangt ervan af of de auto afgesloten was of niet, de spiegels klappen in als de auto echt op slot gaat. Check even in de manual :)


welk van deze dingetjes zijn normaal, welke horen er nu eenmaal bij en welke horen echt niet zo te zijn?

Enkele van deze dingen (zoals het geluid van de airco) kunnen ook afkick verschijnselen zijn van m'n extra luide ICE dus normaal maar ik vraag het toch liever.
Het verbruik is me al echt goed meegevallen, ik zit rond de 200 wh/km, ik had gedacht dat dit hoger ging zijn.
200Wh/km is bij dit warme weer normaal, als het koeler wordt zal dat wel stijgen dus zie dit als een minimum verbruik.
Veel rijplezier toegewenst :)
 
Bedankt voorde info.

Een uurtje geleden heb ik de wagen ingeplugd om onmiddellijk op te laden en
nu kwam ik juist in de garage en zag ik dat de lampjes aan de charge port aan de wagen uit waren, enkel
de lampjes op de laadkabel branden nog (een groen lampje dat van de ene kant naar de andere gaat) maar niets
aan de auto zelf. Als ik dan ter plekke check met de app kan ik zien dat de wagen nog steeds aan het laden is.
Is het zo dat de laadlichtjes aan de wagen na een tijdje uitvallen of best ook even Tesla contacteren?
 
Bedankt voorde info.

Een uurtje geleden heb ik de wagen ingeplugd om onmiddellijk op te laden en
nu kwam ik juist in de garage en zag ik dat de lampjes aan de charge port aan de wagen uit waren, enkel
de lampjes op de laadkabel branden nog (een groen lampje dat van de ene kant naar de andere gaat) maar niets
aan de auto zelf. Als ik dan ter plekke check met de app kan ik zien dat de wagen nog steeds aan het laden is.
Is het zo dat de laadlichtjes aan de wagen na een tijdje uitvallen of best ook even Tesla contacteren?

Dit is volkomen normaal. De auto is dan vanzelf op slot gegaan. Zodra je dichterbij komt gaat hij van het slot en knippert hij weer groen. Het laden is niet onderbroken.
 
Bedankt voorde info.

Een uurtje geleden heb ik de wagen ingeplugd om onmiddellijk op te laden en
nu kwam ik juist in de garage en zag ik dat de lampjes aan de charge port aan de wagen uit waren, enkel
de lampjes op de laadkabel branden nog (een groen lampje dat van de ene kant naar de andere gaat) maar niets
aan de auto zelf. Als ik dan ter plekke check met de app kan ik zien dat de wagen nog steeds aan het laden is.
Is het zo dat de laadlichtjes aan de wagen na een tijdje uitvallen of best ook even Tesla contacteren?

dit is normaal. Na een tijdje zie je aan de autokant geen lampjes meer branden.
 
Er is hier al het nodige over de aflevering geschreven. Waren wij vroeger al blij dat we überhaupt een Tesla mochten komen ophalen eisten anderen een bos bloemen, flessen champagne of een GoCycle:wink:. Een vriend van mij mocht gisteren z'n P85D:love: ophalen. Tegenwoordig staat de auto onder een doek op je te wachten, krijg je een fles champagne en een mooie ontwerpschets die sommigen wel van de E-rally kennen.

Dus mocht je nog twijfelen of het een VW of een Tesla mag worden.... Voor de doorslaggevende eisen hoeft het niet meer gelaten te worden:rolleyes:
 
Zag zojuist in Den Haag 4-SVB-35 voorbij rijden, of ik kan beter zeggen 'hoorde voorbij rijden'. Wellicht verstandig om even te checken of dat SRV geluid normaal is...

Als dat SRV geluid een soort van snerpen is bij "gas" geven bij lage snelheid dan heb ik dat ook. Schijnt de converter te zijn. Heb een afspraak voor 17 augustus voor vervanging.
Het kan in ieder geval geen kwaad want tot die tijd rollen er nog wel een 5k km onder door. (heb hetzelfde ongeveer een jaar geleden ook gehad en toen uitgebreid mee op vakantie geweest. Werd ook toen keurig opgelost. Overigens is het een geluid dat je vooral buiten de auto hoort, zoals in een woonstraat. In de auto valt het mee, daar zou ik het niet voor laten vervangen maar nu is het een beetje gênant voor de buurt. En die valt het natuurlijk weer minder op dan wij denken of ze denken dat het hoort:)
 
Er is hier al het nodige over de aflevering geschreven. Waren wij vroeger al blij dat we überhaupt een Tesla mochten komen ophalen eisten anderen een bos bloemen, flessen champagne of een GoCycle:wink:. Een vriend van mij mocht gisteren z'n P85D:love: ophalen. Tegenwoordig staat de auto onder een doek op je te wachten, krijg je een fles champagne en een mooie ontwerpschets die sommigen wel van de E-rally kennen.

Dus mocht je nog twijfelen of het een VW of een Tesla mag worden.... Voor de doorslaggevende eisen hoeft het niet meer gelaten te worden:rolleyes:

van de week nog in Tilburg geweest 2 achterschokbrekers vervangen wegens kraken 2500km op de klok maar de nieuwe Sjes stonden voor aflevering niet onder een doek en geen champagne.
 
Idd, inmiddels weten de meeste mensen wel hoe de S eruit ziet dus dat doek zou van mij ook niet hoeven!
Doen ze misschien alleen bij mensen die in een VW Polo de S opkomen halen...

Wel lastig hoor voor Tesla, luisteren ze een keer naar de klachten, geven er gehoor aan en is t weer niet goed. Misschien moeten ze de optielijst voor aflevering uitbreiden.
  • Wilt u een doek (welke kleur)
  • Wilt u een fles champagne (graag vermelden welke)
  • Wilt u een bos bloem (graag vermelden welke)
  • Wilt u een GoCycle (graag vermelden welke)
  • Wilt u eigenlijk wel een Tesla?
 
Tegenwoordig staat de auto onder een doek op je te wachten, krijg je een fles champagne en een mooie ontwerpschets die sommigen wel van de E-rally kennen.

Klopt, en het doet wel iets met een mens, wetende dat die van jou daar onder staat te wachten :)

20150629_114544.jpg