Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Iemand deze al gehad?

- rubbers panodak bewegen wat -> krakend lawaai als je rijdt over een buitje e.d.
- stoel beweegt een heel klein beetje, vooral bij afremmen. e.g. je wordt naar voor geduwd

Ik heb er speciaal op gelet tijdens het naar huis rijden vanavond. Radio uit en zoeken naar een kraakje maar helemaal niets bij mij. Mijn stoel zit muurvast en dat is nodig ook. :rolleyes: Het enige "probleem" waar ik last van heb is de windruis vanaf 130 aan de kleine raampjes bij de zijspiegels.
 
bewegende stoel

een bewegende stoel heb ik al sinds sept 2013 in mijn tesla zitten! heb al vaak hard geremd maar ben nog niet door de voorruit gevlogen! kunnen ze niet verhelpen wat je wel kunt doen is de stand van de stoel aanpassen dan word het minder! hoort dus een beetje bij tesla :cool:
 
Bij mij kraken de veiligheidsriemen. Ze "schuren" tegen het plastic in de deurstijl en dat geeft een irritant krakend geluid vlak bij je oor. Heeft iemand dit ook en een mogelijke oplossing.
Mijn stoel kraakt trouwens ook. Volgens mij is het het leer dat tegen het plastic schuurt.
 
Bij mij kraken de veiligheidsriemen. Ze "schuren" tegen het plastic in de deurstijl en dat geeft een irritant krakend geluid vlak bij je oor. Heeft iemand dit ook en een mogelijke oplossing.
Mijn stoel kraakt trouwens ook. Volgens mij is het het leer dat tegen het plastic schuurt.

Wat je bij VW vaak ziet is dat ze op sommige plekken Vilt plakken.

- - - Updated - - -

Mijn auto staat nu bij Tesla om de puntjes op de i te krijgen (o.a. niet-werkende achterruitverwarming).
Als leenauto een Audi A4 gekregen. Het wordt pijnlijk duidelijk hoeveel Audi achterloopt en Tesla alvast in de toekomst zit (first world problems).

Tesla loopt met veel zaken inderdaad voor en doen het goed voor een 3 jarig bedrijf. Maar issues zoals Lampen met vocht, achteruitverwarming die het in zijn geheel niet doet, stoelen die loskomen etc heb ik bij Audi nog niet gezien. Misschien heb ik altijd mazzel gehad maar Tesla heeft nog veel kinderziektes. Mijn 85D heb ik net 100KM in gereden en moest op het verkeer letten dus kan nog niet oordelen over mijn Tesla. Optrekken, snelheid, bediening is allemaal perfect. Andere zaken moeten ze nog leren.
 
Bij mij kraken de veiligheidsriemen. Ze "schuren" tegen het plastic in de deurstijl en dat geeft een irritant krakend geluid vlak bij je oor. Heeft iemand dit ook en een mogelijke oplossing.
Mijn stoel kraakt trouwens ook. Volgens mij is het het leer dat tegen het plastic schuurt.

Beide had ik ook, is een nieuw frame in mijn stoel gekomen. Het geluid bij de gordels heeft Tesla tijdens een proefrit opgemerkt en opgelost.
 
Bij mij kraken de veiligheidsriemen. Ze "schuren" tegen het plastic in de deurstijl en dat geeft een irritant krakend geluid vlak bij je oor. Heeft iemand dit ook en een mogelijke oplossing.
Mijn stoel kraakt trouwens ook. Volgens mij is het het leer dat tegen het plastic schuurt.
Heb ik ook, blijft maar terugkeren naam reparatie helaas. Heb de hoop maar opgegeven dat dit ooit nog goed komt. ;-)
 
Beetje rare vraag misschien, maar de niet elektrisch bedienbare buitenspiegels op een Classic kan je toch met de hand inklappen ?
Ik vraag het omdat ik die van mij niet (meer ?) kan inklappen.
Ze zitten zo vast dat ik bang ben dat als ik doorduw ik de hele spiegel er af breek.

Dat kan inderdaad (normaal gesproken). Naar de achterkant van de auto trekken.
 
Tesla loopt met veel zaken inderdaad voor en doen het goed voor een 3 jarig bedrijf. Maar issues zoals Lampen met vocht, achteruitverwarming die het in zijn geheel niet doet, stoelen die loskomen etc heb ik bij Audi nog niet gezien. Misschien heb ik altijd mazzel gehad maar Tesla heeft nog veel kinderziektes. Mijn 85D heb ik net 100KM in gereden en moest op het verkeer letten dus kan nog niet oordelen over mijn Tesla. Optrekken, snelheid, bediening is allemaal perfect. Andere zaken moeten ze nog leren.
Denk dat het beeld over Audi iets te rooskleurig is. Ja, de auto's "voelen" strak en deugdelijk. Ja, de afwerking is mooier (naden, hoekjes, e.d.).
Maar ook Audi kent behoorlijke problemen met de motoren. Zie ook Audi A4 - Car Reliability Search | Reliability Index | How reliable is your car?
Voor betrouwbaarheid moet je nog steeds bij de Japanners zijn, dat is wat mij betreft een betere benchmark.