Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inkoopactie Type 2 Laadkabel 3x32A

This site may earn commission on affiliate links.
Zonder aantallen te noemen kan ik wel zeggen dat ik verrast ben door de vraag naar dit soort kabels.
Dat komt denk ik mede omdat de traditionele handel heeft lopen slapen en niet via een eenvoudig verkoopkanaal (webshop in dit geval) dit soort producten aanbied. Bellen voor een prijsopgaaf of voorraad info is zo 2012 ;)
Inmiddels is een professionele ontwerper en een clubje programmeurs aan de slag om er een mooie site van te maken (op basis van Magento voor de kenners onder ons), live gang staat gepland midden oktober, dus ja het wordt langzaam serieus.

Maar goed zo gaat het met alles wat ik tot nu toe qua ondernemen heb gedaan, toen ik nog studeerde (lang geleden) ben ik voor de grap een website met onderdelen voor xbox en playstation begonnen, had toen nooit kunnen dromen dat ik ooit daarvan een auto als de Model S kon gaan rijden.

Heb je misschien nog een mooie afhaalprijs voor de 21ste tijdens de launch Party :)
 
Same here, kabel is afgeleverd. Bedankt Loek!

In afwachting van de installatie van een laadpunt en de auto zelf is dit het eerste tastbare stukje Model-S-verwante-spullen dat ik heb. Ik ben er helemaal blij mee. Met een kabel! Als een soort pret-echo van mijn ongeboren kind. Ik denk dat ik vannacht lepeltje lepeltje ga liggen met deze kabel, mijn vrouw is toch een weekend weg met vriendinnen (zegt ze tenminste. Ik ben naïef, ik weet het). Maar nu eerst eens My Tesla refreshen. Schiet op met die auto, weten ze in Fremont dan niet dat ik al een kabel heb!?!
 
In afwachting van de installatie van een laadpunt en de auto zelf is dit het eerste tastbare stukje Model-S-verwante-spullen dat ik heb. Ik ben er helemaal blij mee. Met een kabel! Als een soort pret-echo van mijn ongeboren kind.

Dat vind ik nu eens helemaal herkenbaar... Achter mijn bureau staat een doos waarin de CCI van Soflauthor, een micro-usb-stickje klaar met m'n muziek, en een type2-type2 kabel. Telkens ik me draai gaat er een weldoende golf door me heen :tongue:
 
Vandaag weer wat leuks binnen gekregen:
32202.jpg


Wat is het? Een kabelhouder voor een female type 2 plug, dus als je de kabel (semi) permanent in je schuur/garage/etc hebt hangen kun je het mannelijke uiteinde in het laadstation doen en het vrouwelijke uiteinde (wat normaal in de auto gaat) in deze houder klikken.
Er zit ook echt een vergrendeling op, hij klikt vast en je kunt het met het knopje bovenop ontgrendelen.

Is er interesse hiervoor? Winkelprijs ligt rond de €20 maar daar kan uiteraard wat korting af voor forummers :)
Heb er een paar hier als proef liggen, heb er ook meteen een partij bijbesteld die komen half oktober binnen.

Is in principe ook voor outdoor gebruik geschikt, ik zou dan wel een afwateringsgaatje in de onderkant maken zodat er geen water in kan blijven staan.
 
Vandaag weer wat leuks binnen gekregen:
View attachment 30403

Wat is het? Een kabelhouder voor een female type 2 plug, dus als je de kabel (semi) permanent in je schuur/garage/etc hebt hangen kun je het mannelijke uiteinde in het laadstation doen en het vrouwelijke uiteinde (wat normaal in de auto gaat) in deze houder klikken.
Er zit ook echt een vergrendeling op, hij klikt vast en je kunt het met het knopje bovenop ontgrendelen.

Is er interesse hiervoor? Winkelprijs ligt rond de €20 maar daar kan uiteraard wat korting af voor forummers :)
Heb er een paar hier als proef liggen, heb er ook meteen een partij bijbesteld die komen half oktober binnen.

Is in principe ook voor outdoor gebruik geschikt, ik zou dan wel een afwateringsgaatje in de onderkant maken zodat er geen water in kan blijven staan.
Yes me want one too!

Dan nog een constructietje bedenken (maar dat kan niet moeilijk zijn) waarmee ik met een hangslotje of iets dergelijks de kabel iets moeilijker te jatten kan maken, en ik kan de losse kabel gewoon laten hangen aan mijn EV-Box.
 
als ik een kabel voor thuis wil maken met aan de ene kant een krachtstroom groep, dus rode stekker met aarde L1,2,3 en N, en aan de ander kant een type 2, kan ik dat dan zelf eenvoudig aansluiten? wat doe je dan met de controle pins van de type 2? of neem je die ook mee zaterdag LuckyLuke?

Daar ga je een laadstation voor nodig hebben. Het laadstation neemt de communicatie op die 2 pinnen voor zich en schakelt zo de stroom op de 3 fasen
 
Daar ga je een laadstation voor nodig hebben. Het laadstation neemt de communicatie op die 2 pinnen voor zich en schakelt zo de stroom op de 3 fasen

Heeft zo'n kabel dan 7 aders? ipv de 5 in een normale krachtstroom kabel.
Ik heb op de oprit een oplaadpaal van Cohere maar in mijn garage een 16 Amp drie fase aansluiting en dacht dat ik hiermee (5 pinnen) stroom via een adapter op de auto kon zetten?
 
Heeft zo'n kabel dan 7 aders? ipv de 5 in een normale krachtstroom kabel.
Ik heb op de oprit een oplaadpaal van Cohere maar in mijn garage een 16 Amp drie fase aansluiting en dacht dat ik hiermee (5 pinnen) stroom via een adapter op de auto kon zetten?
Een laadkabel heeft 7 pinnen:

- GND
- N
- L1
- L2
- L3
- Pilot (PP)
- Proximity (CP)

Over CP en PP communiceert het laadstation met de auto.

Zie ook: http://code.google.com/p/open-evse/wiki/J1772Basics
 
Een extra UMC bedoel je, die zal vast via Tesla te bestellen zijn, prijs voor USA versie is $650. Ik verwacht dat de EU versie ongeveer hetzelfde zal zijn maar dan in €'s.
Overigens heb je daar voor publieke laadpunten niks aan, daarvoor heb je een type 2 naar type 2 (ook wel Mennekes genoemd) kabel nodig, zoals oa besproken in dit topic.
Als je vaak ergens komt waar krachtstroom outlets zijn dan heeft zo'n extra UMC wellicht zin, dan kan de bijgeleverde mooi thuis blijven hangen.
 
Vandaag weer wat leuks binnen gekregen:
View attachment 30403

Wat is het? Een kabelhouder voor een female type 2 plug, dus als je de kabel (semi) permanent in je schuur/garage/etc hebt hangen kun je het mannelijke uiteinde in het laadstation doen en het vrouwelijke uiteinde (wat normaal in de auto gaat) in deze houder klikken.
Er zit ook echt een vergrendeling op, hij klikt vast en je kunt het met het knopje bovenop ontgrendelen.

Is er interesse hiervoor? Winkelprijs ligt rond de €20 maar daar kan uiteraard wat korting af voor forummers :)
QUOTE]

@Luckyluke: mooi ding, kunnen we onze laadpaal op de zaak een permanente kabel geven. Kan ik er twee bestellen?