Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inkoopactie Type 2 Laadkabel 3x32A

This site may earn commission on affiliate links.
De 16A heb ik wel al in oranje, de 32A voorlopig alleen in het zwart helaas.
Heb wel gemerkt dat oranje kabel wat makkelijker verkrijgbaar is dus zou zomaar kunnen dat er ooit wel oranje 32A komt, maar dat zal op z'n vroegst eind oktober zijn dan.

Wil het ondernemerschap van LuckyLuke niet ondermijnen maar LappKabel.de heeft een zeer mooie kabel (in het oranje..) voor een redelijke prijs:
CHARGE M3 T2P/T2C Hwww.lappkabel.de

Ook een mooie Shuko-Type-2 noodlader voor onderweg (mooier en functioneler dan die van Ratio en Mennekes):
CHARGE M2 TFP/T2C Swww.lappkabel.de

Samen voor iets meer dan € 1.000,- in NL. Flow-nederland levert ze ook (met een kleine opslag). Zij leveren ook een 6 meter versie van de 3 fase 32A Typ2-Type2 kabel die ik op de website van lappkabel niet kan terug vinden.
 
Het nut van een schuko noodlader ontgaat me even, daar heb je de bijgeleverde Tesla UMC toch voor?

Maar lapp is zeker een mooi (kwaliteits) merk, ik sluit ook niet uit dat die kabels binnenkort op een bekende website verkrijgbaar zijn ;)

Mij leek het handig 'in control te zijn' vwb de hoeveelheid stroom die je van het gewone Shuko stopcontactje gaat trekken (de Lappkabel versie kan je van 6 - 16 Amp in stappen van 2 amp instellen). Denk aan vakantiehuisjes (zonder laadpaal) voor de weekendjes weg. Als dat overbodig is verneem ik het graag alleen een adaptertje bij de UMC is natuurlijk goedkoper.
 
Last edited:
De UMC met schuko adapter is meen ik begrensd op 10A of 13A. Wellicht dat Fuzzylogic,texla of bagu hierover hun ervaring kunnen delen?
De Tesla kan niet onder de 10A laden (bron), maar stel hij zou gewoon op 16A gaan laden dan kun je die via het touch screen verlagen (tot minimum 10A dan waarschijnlijk), dus hier heeft het verlagen via de noodlader geen toegevoegde waarde (want in control ben je al via het touch screen in de auto).
 
Last edited:
De 16A heb ik wel al in oranje, de 32A voorlopig alleen in het zwart helaas.
Heb wel gemerkt dat oranje kabel wat makkelijker verkrijgbaar is dus zou zomaar kunnen dat er ooit wel oranje 32A komt, maar dat zal op z'n vroegst eind oktober zijn dan.

Luke ok dank je. Maar als het goed is :biggrin: kan ik niet wachten tot eind oktober.
Dan toch maar het oranje Duitsche snoertje kopen - het 4 meter kabeltje mag wel zwart zijn dus die zal ik bij jou bestellen.
 
De UMC met schuko adapter is meen ik begrensd op 10A of 13A. Wellicht dat Fuzzylogic,texla of bagu hierover hun ervaring kunnen delen?
De Tesla kan niet onder de 10A laden (bron), maar stel hij zou gewoon op 16A gaan laden dan kun je die via het touch screen verlagen (tot minimum 10A dan waarschijnlijk), dus hier heeft het verlagen via de noodlader geen toegevoegde waarde (want in control ben je al via het touch screen in de auto).

Max met schuko is inderdaad 13A. Weet niet wat de minimale stroom is op 1 fase, bij 3 fase laden kan je hem helemaal terug regelen tot 5A (via touch screen)
 
Ik heb overigens ook een aantal kabels op 3 meter (voor thuis als je vlak bij het laadpunt kunt parkeren) en 10 meter (ultra anti ICE'd variant ;) ) laten maken, verwacht die over +- 10 dagen binnen te krijgen.

Wat betreft de optimale lengte:
Vergeet niet dat de Model S bijna 5 meter lang is. Dus parkeren met neus of kont tov de laadpaal kan een groot verschil in optimale kabellengte betekenen.
Laad je voornamelijk op 1 plek (thuis/werk): kies dan de passende lengte. (meestal 4 of 6 meter), verwacht je soms op onbekende plekken te gaan laden: kies een maatje langer (6 of 8 meter).
 
Zonder aantallen te noemen kan ik wel zeggen dat ik verrast ben door de vraag naar dit soort kabels.
Dat komt denk ik mede omdat de traditionele handel heeft lopen slapen en niet via een eenvoudig verkoopkanaal (webshop in dit geval) dit soort producten aanbied. Bellen voor een prijsopgaaf of voorraad info is zo 2012 ;)
Inmiddels is een professionele ontwerper en een clubje programmeurs aan de slag om er een mooie site van te maken (op basis van Magento voor de kenners onder ons), live gang staat gepland midden oktober, dus ja het wordt langzaam serieus.

Maar goed zo gaat het met alles wat ik tot nu toe qua ondernemen heb gedaan, toen ik nog studeerde (lang geleden) ben ik voor de grap een website met onderdelen voor xbox en playstation begonnen, had toen nooit kunnen dromen dat ik ooit daarvan een auto als de Model S kon gaan rijden.
 
Zonder aantallen te noemen kan ik wel zeggen dat ik verrast ben door de vraag naar dit soort kabels.
Dat komt denk ik mede omdat de traditionele handel heeft lopen slapen en niet via een eenvoudig verkoopkanaal (webshop in dit geval) dit soort producten aanbied. Bellen voor een prijsopgaaf of voorraad info is zo 2012 ;)
Inmiddels is een professionele ontwerper en een clubje programmeurs aan de slag om er een mooie site van te maken (op basis van Magento voor de kenners onder ons), live gang staat gepland midden oktober, dus ja het wordt langzaam serieus.

Maar goed zo gaat het met alles wat ik tot nu toe qua ondernemen heb gedaan, toen ik nog studeerde (lang geleden) ben ik voor de grap een website met onderdelen voor xbox en playstation begonnen, had toen nooit kunnen dromen dat ik ooit daarvan een auto als de Model S kon gaan rijden.

Leuk, good4u!
 
Wat is naar jullie idee de meest praktische kabellengte voor onderweg (publieke oplaadpunten)? Kan me voorstellen dat 4M in sommige situaties net aan de krappe kant is. Wat denken jullie?
Inmiddels rijd ik een aantal jaren elektrisch en heb helaas regelmatg meegemaakt dat ik niet kon laden omdat er een andere auto in de weg stond.
mijn bestaande kabels heb ik inmiddels allemaal laten verlengen tot 7 meter en ja deze lengte ook al nodig gehad.
Bij Luckyluke de 8 m kabel gekocht