Voor lange tijd gebruik ik de kabels en het fameuze "knopje" van evchargeking om de laadpoort te openen maar nog veel belangrijker om de laadpoort te unlocken om de kabel er uit te kunnen halen. Vandaag heb ik voor de 4e keer een kapotte evchargeking-knop (alle 4 voor water-intreding in de knop zelf). Ik heb de kabels tot nu toe altijd netjes mogen terugsturen voor garantie, maar het loshalen van de van de kabel, opsturen kost toch tijd en geld. De voorheen (zeer bruikbare) draadloze open-functionaliteit heb ik niet meer nodig, daar al mijn Tesla's nu een "bedienbare" laadklep hebben. Oplossingen via de API zijn mij te traag.
Vandaar de vraag: Hoe unlockt de EVChargeking knop en de Tesla Wall Charger de laadpoort? Ik vermoed dat dat gebeurt door het zuiver en alleen het aanpassen van de weerstand van de proximity-pilot (PP) pin. Maar hoe? Iemand ervaring hiermee?
Vandaar de vraag: Hoe unlockt de EVChargeking knop en de Tesla Wall Charger de laadpoort? Ik vermoed dat dat gebeurt door het zuiver en alleen het aanpassen van de weerstand van de proximity-pilot (PP) pin. Maar hoe? Iemand ervaring hiermee?