Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

garantieperiode 4 jaar of 80.000km (Whatever Comes First) - Europe proof ?

This site may earn commission on affiliate links.
De wagen die ik de naam "Das Boot" had gegeven toepasselijk voor een duitser heb ik toen ook snel weg gedaan.

Het geeft echter wel aan dat Tesla een echte auto fabrikant begint te worden als ze de zelfde instelling gaan nemen.

Tesla is een autofabrikant die het anders doet. Maar op de lange termijn kan ook Tesla geen eeuwige garantie volhouden. Een dak wat altijd heeft gelekt dat is wel andere koek vind ik, daar zou elke autofabrikant zich kapot voor moeten schamen. en moeten maken/vervangen/bod doen. Maar als na 4 jaar lekkage ontstaat omdat de dakrubbers op zijn, ligt het m.i. weer anders.

Das Boot, die ging toch pas een klein beetje lekken bij gesprongen klinknagels op 10km diepte?
 
Tesla heeft tot nu toe altijd aangegeven dat het zijn klanten goede service wil bieden en tevreden wil hebben, 'whatever it takes'. Er is geen reden om aan te nemen dat ze dat bij 80.000km of 4 jaar plotseling laten varen want daarmee gaan ze tegen hun eigen principe in. Bij die goede service hoort m.i. coulance voor onderdelen waarvan bekend is dat ze niet voldoen aan het conformiteitsbeginsel...
Probleem is natuurlijk dat Tesla daar niet over gaat communiceren dus je zult dat op ad hoc basis moeten gaan ondervinden...
 
deze wettelijke garantie-periode geldt voor consumenten = natuurlijke personen. Niet voor B2B.

In Nederland geldt de zogenaamde '2 jaar Europese garantie' niet. Twee jaar Europese garantie betekent dat er na twee jaar geen beroep meer kan worden gedaan op garantie. Die beperking heeft Nederland niet geaccepteerd en daarom heeft Nederland die '2 jaar Europese garantie' dan ook niet overgenomen.
En dat is ook maar goed ook. Producten die een lange levensduur hebben en na twee jaar kapot gaan vallen in Nederland nog steeds onder - soms gedeeltelijke - garantie.
 
die gaan over de onderhoudsintervallen, en niet over de fabrieksgarantieperiode zoals hier in het draadje besproken wordt.

Zo had ik m nog niet gelezen maar je hebt wel gelijk. Toch maak ik me er nog geen zorgen over. Jij zal t eerder weten dan ik. Zit nu op ca 40k.Je zou het eens aan Go4IT, EnergyGratiz of binnenkort widodh kunnen vragen. Die zijn de 80k al voorbij.
 
Zo had ik m nog niet gelezen maar je hebt wel gelijk. Toch maak ik me er nog geen zorgen over. Jij zal t eerder weten dan ik. Zit nu op ca 40k.Je zou het eens aan Go4IT, EnergyGratiz of binnenkort widodh kunnen vragen. Die zijn de 80k al voorbij.
Tot nu toe zijn hun auto's er niet mee opgehouden toen de 80.001km aangetikt werd... :-D (of ze hebben het stilgehouden)
 
Er zijn inmiddels ook al (witte) Schiphol taxi's met meer dan 80.000 km op de teller (in een half jaar) die nu dus waarschijnlijk zonder garantie rondrijden.
Dat wordt een interessante groep om te volgen.

Die groep (of in ieder geval één daarvan) probeerde zijn ervaringen op kritische wijze te delen in een specifiek draadje, echter werd dat niet door alle forumleden als positief beschouwd (de kwalificaties 'troll' passeerde zelfs meerdere malen). Desalniettemin hoop daar nog wel eens weer iets van te horen...
 
Die groep (of in ieder geval één daarvan) probeerde zijn ervaringen op kritische wijze te delen in een specifiek draadje, echter werd dat niet door alle forumleden als positief beschouwd (de kwalificaties 'troll' passeerde zelfs meerdere malen). Desalniettemin hoop daar nog wel eens weer iets van te horen...

Ik was een van degenen die de troll associatie maakte. En dat was niet vanwege de kritiek die hij uitte (want dat doen we allemaal zo nu en dan hier), maar de manier waarop. Alles aan alle Tesla's rond sept 2014 zou slecht zijn. De aandelenkoers zou hierdoor kelderen. En hij suggereerde dat Tesla de problemen niet zou gaan oplossen in de toekomst (na de garantieperiode) of gaf in ieder geval niet aan of hij Tesla al met deze kritiek geconfronteerd had en hoe daarop gereageerd is.
 
Ik was een van degenen die de troll associatie maakte. En dat was niet vanwege de kritiek die hij uitte (want dat doen we allemaal zo nu en dan hier), maar de manier waarop. Alles aan alle Tesla's rond sept 2014 zou slecht zijn. De aandelenkoers zou hierdoor kelderen. En hij suggereerde dat Tesla de problemen niet zou gaan oplossen in de toekomst (na de garantieperiode) of gaf in ieder geval niet aan of hij Tesla al met deze kritiek geconfronteerd had en hoe daarop gereageerd is.

+1:wink:
 
Ik was een van degenen die de troll associatie maakte. En dat was niet vanwege de kritiek die hij uitte (want dat doen we allemaal zo nu en dan hier), maar de manier waarop. Alles aan alle Tesla's rond sept 2014 zou slecht zijn. De aandelenkoers zou hierdoor kelderen. En hij suggereerde dat Tesla de problemen niet zou gaan oplossen in de toekomst (na de garantieperiode) of gaf in ieder geval niet aan of hij Tesla al met deze kritiek geconfronteerd had en hoe daarop gereageerd is.

Mja, stel je nu eens voor dat je zelf al deze ellende binnen een half jaar (meerdere malen) had meemaakt, dan zou mijn roze bril ook wel van kleur zijn verschoten. Dus nét zoals onze commentaren gekleurd zijn, zal ook de zijne dat zijn. En dat kan ik niemand kwalijk nemen en kan daar persoonlijk wel doorheen kijken (los daarvan, valt dat voor mij niet onder de definitie van een trol). Maar on-topic: stel dat deze verhalen waar zijn, en de garantie verloopt bij 80.000. Wat nu als ik bij 90.000 en drie jaar ownership last heb van vocht in mijn DU? We gaan er allemaal (inclusief mijzelf) van uit dat Tesla hier coulant mee om zal gaan, maar vooralsnog heb ik geen bewijzen (ook niet van het internationale deel van het forum) dat dat zo is. En wat is coulant? Volledige en kosteloze vervanging, of mag je dan verwachten een deel van de kosten te gaan betalen (je hebt er immers al 90k en 3 jaar probleemloos mee kunnen rijden)? Ik ben dus wél benieuwd hoe dat bij o.a. HBO nu verder gaat....
 
.... stel dat deze verhalen waar zijn, en de garantie verloopt bij 80.000. ....

er valt niet veel te stellen ; het is eenmaal zo; 4 jaar of 80.000km voor de fabrieksgarantie met UITZONDERING van battery & drive unit.

... last heb van vocht in mijn DU? ...

Zoals dus gezegd .. DU & Battery hebben een andere warranty; nl unlimited km's/miles & 8 jaar garantie
 
Nou die service beurten vind ik ook een vreemde zaak. Moet dus elke 3 maanden €600 betalen voor.... wat? Dus ik doe het maar elk jaar. Moet je tegenwoordig 4 maanden op wachten trouwens in Amsterdam

Vincent ; dat verhaal van die servicebeurten is al lang ontkracht door Tesla zelf. Je moet niet op onderhoud komen, en je blijft genieten van je waarborg. De keuze is dus aan jou, maar 1 keer op garage lijkt me geen slecht idee als je een behoorlijk aantal kilometers doet. Indien je prepaid 4 jaar neemt (binnen maand na aankoop van de wagen) dan geniet je een voordeeltarief. Maar je moet die 4 beurten in 4 jaar opnemen.

Maar terug on topic; dit draadje gaat over de garantieperiode niet de onderhoudsintervallen ;)
 
Ik was een van degenen die de troll associatie maakte. En dat was niet vanwege de kritiek die hij uitte (want dat doen we allemaal zo nu en dan hier), maar de manier waarop. Alles aan alle Tesla's rond sept 2014 zou slecht zijn. De aandelenkoers zou hierdoor kelderen. En hij suggereerde dat Tesla de problemen niet zou gaan oplossen in de toekomst (na de garantieperiode) of gaf in ieder geval niet aan of hij Tesla al met deze kritiek geconfronteerd had en hoe daarop gereageerd is.

Merijn, de "witte Tesla's" van de Taxi ondernemers zijn vrijwel allemaal in September 2014 geleverd. Ze vertonen allen dezelfde symptomen (de uitzonderingen daargelaten) dat is wat ik waarneem en wat ik met de forumleden deel. Ik neem een trend waar gebaseerd op de voertuigen die ik vrijwel dagelijks zie en rol dit uit over een lange termijn en vandaar dat ik de stelling plaatste dat ik er sterk van overtuigd ben dat de aandelenkoers zal dalen mocht de scenario (80.000 km) gehandhaafd blijven. Merijn, alles valt op te lossen alleen zijn daar kosten aan verbonden na de garantieperiode.

Merijn, welke stappen zou jij ondernemen als tijdens de garantieperiode je scherm stuk gaat en na je garantieperiode deze wederom stuk gaat en je geconfronteerd wordt met een rekening van 5300 excl. btw?
 
Merijn, de "witte Tesla's" van de Taxi ondernemers zijn vrijwel allemaal in September 2014 geleverd. Ze vertonen allen dezelfde symptomen (de uitzonderingen daargelaten) dat is wat ik waarneem en wat ik met de forumleden deel. Ik neem een trend waar gebaseerd op de voertuigen die ik vrijwel dagelijks zie en rol dit uit over een lange termijn en vandaar dat ik de stelling plaatste dat ik er sterk van overtuigd ben dat de aandelenkoers zal dalen mocht de scenario (80.000 km) gehandhaafd blijven. Merijn, alles valt op te lossen alleen zijn daar kosten aan verbonden na de garantieperiode.

Merijn, welke stappen zou jij ondernemen als tijdens de garantieperiode je scherm stuk gaat en na je garantieperiode deze wederom stuk gaat en je geconfronteerd wordt met een rekening van 5300 excl. btw?

Na de 'officiële' garantie is er nog steeds sprake van het feit dat onderdelen een redelijke levensduur moeten hebben. Volgens het zogenaamde conformiteitsbeginsel moeten leveranciers producten leveren die een redelijke levensduur hebben.
Ik kan je verzekeren dat als er een scherm na de garantieperiode kapot gaat, je daar beslist maar een deel van zal moeten betalen.
Lees mijn eerdere bijdragen in dit draadje er maar eens op na.
 
Merijn, de "witte Tesla's" van de Taxi ondernemers zijn vrijwel allemaal in September 2014 geleverd. Ze vertonen allen dezelfde symptomen (de uitzonderingen daargelaten) dat is wat ik waarneem en wat ik met de forumleden deel. Ik neem een trend waar gebaseerd op de voertuigen die ik vrijwel dagelijks zie en rol dit uit over een lange termijn en vandaar dat ik de stelling plaatste dat ik er sterk van overtuigd ben dat de aandelenkoers zal dalen mocht de scenario (80.000 km) gehandhaafd blijven. Merijn, alles valt op te lossen alleen zijn daar kosten aan verbonden na de garantieperiode.

Merijn, welke stappen zou jij ondernemen als tijdens de garantieperiode je scherm stuk gaat en na je garantieperiode deze wederom stuk gaat en je geconfronteerd wordt met een rekening van 5300 excl. btw?

Ik zou in ieder geval afwachten tot dit daadwerkelijk gebeurt. Het dan voorleggen aan Tesla en pas als dit onredelijk/niet wordt opgelost hier op het forum om advies vragen. Als zich dit steeds meer zou gaan voordoen en Tesla in alle gevallen zou blijven weigeren problemen in redelijkheid op te lossen, zou ik hier op het forum gaan blazen. Maar goed, wie ben ik...
 
respect.gif


Ja, gaan we hier nou allemaal een beetje redelijk zitten wezen. :biggrin:
Waar is de discussie gebleven?
mf_popcorn1.gif