Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Energieleverancier prijzen

This site may earn commission on affiliate links.
. Zo is het tarief wat ik hierboven noem, een 'zakelijk' tarief. Geen idee wat dat inhoud,...

Houdt ' zakelijk' niet gewoon in dat het een ex-BTW tarief is en dus eigenlijk helemaal niet zo scherp cq redelijk hetzelfde (0,18ex=0,22in)?

En die 10k limiet wordt bij alle aanbieders aangegeven omdat er boven dat verbruik andere belastingtarieven gelden. (gunstiger)
(maar kennelijk zijn er ook smeerlappen/bedrijven die alles tegen een minder gunstig tarief willen afrekenen als je daar overheen gaat?)

12.000 kWh jaag ik er overigens met 1 auto doorheen in een jaar.
Daaraan gerelateerd: heeft iemand al eens een energiebedrijf en/of politie op de stoep gehad ivm verdenking van hennepteelt?
Zijn toch verdachte toenames.
 
Last edited:
Houdt ' zakelijk' niet gewoon in dat het een ex-BTW tarief is en dus eigenlijk helemaal niet zo scherp cq redelijk hetzelfde (0,18ex=0,22in)?

En die 10k limiet wordt bij alle aanbieders aangegeven omdat er boven dat verbruik andere belastingtarieven gelden. (gunstiger)
(maar kennelijk zijn er ook smeerlappen/bedrijven die alles tegen een minder gunstig tarief willen afrekenen als je daar overheen gaat?)

12.000 kWh jaag ik er overigens met 1 auto doorheen in een jaar.
Daaraan gerelateerd: heeft iemand al eens een energiebedrijf en/of politie op de stoep gehad ivm verdenking van hennepteelt?
Zijn toch verdachte toenames.

Telers van hennep nemen niet via een meter af, die nemen het gratis af :wink:
 
inderdaad - en bij voorkeur bij de buren, de overburen..
heb het in mijn studententijd in Amsterdamse etagewoning meegemaakt dat mijn meter maar bleef doorlopen, terwijl alles uit was.. Inderdaad, bleek vanuit mijn zolderkamer draadje te lopen naar de overkant van de straat.. Stekker eruit en had binnen de kortste keren bezoek -;)

Telers van hennep nemen niet via een meter af, die nemen het gratis af :wink:
 
Telers van hennep nemen niet via een meter af, die nemen het gratis af :wink:

De pakkans is veel kleiner als je wel gewoon betaald. Zo heb ik ooit begrepen uit een rapportage.
Anders dan je zou vermoeden monitort de energieleverancier eigenlijk helemaal niet op verbruik (statistiek). Iedere verkochte kWh is er voor hen een.
Ze monitoren wel op niet afgerekende ('verloren') kWh's. Daardoor vallen (voor de meter) aftappende kwekers door de mand.

Een slimme kweker betaalt dus gewoon.
(en ja een nog slimmere kweker laat anderen betalen)
 
Overigens, voor de overstappers, bij Greenchoice nu een wel heel interessant actietarief.

19,02 ct per kWh / 49,79 ct per m3, 1 jaar vast.

Niet op de site, wel via de prijsvergelijkers te vinden.

Let wel op de kleine letters. Max 10.000 kWh (anders standaardtarief voor hele verbruik) en alleen voor nieuwe klanten.
 
De pakkans is veel kleiner als je wel gewoon betaald. Zo heb ik ooit begrepen uit een rapportage.
Anders dan je zou vermoeden monitort de energieleverancier eigenlijk helemaal niet op verbruik (statistiek). Iedere verkochte kWh is er voor hen een.
Ze monitoren wel op niet afgerekende ('verloren') kWh's. Daardoor vallen (voor de meter) aftappende kwekers door de mand.

Een slimme kweker betaalt dus gewoon.
(en ja een nog slimmere kweker laat anderen betalen)

De pakkans is 100% als je 'gewoon' het hoge verbruik betaalt. Het gemiddeld verbruik van een gezin is 3500 kWu per jaar. Een kwekerij op een zolder van een huis heeft door de vele lampen en ventilatoren een verbruik van tienduizenden kWu per jaar. Dat weet de energiemaatschappij dan direct en de eerlijke kweker is direct het haasje.

Ook het illegaal aftappen is bij de energiemaatschappij meteen duidelijk. Op wijkniveau en straatniveau is bekend hoeveel verbruik er betaald wordt en hoeveel er werkelijk - deels - illegaal wordt afgenomen. Het is dat de politie geen hoge prioriteit geeft aan thuiskwekers anders zouden er per week vele honderden thuiskwekerijen worden ontmanteld.

In mijn tijd bij de Rijkspolitie Dienst Luchtvaart waren de kwekerijen met infra-rood camera's uit de lucht 100% nauwkeurig te vinden. Ook nu vallen dezelfde kwekerijen weer op omdat ze veel beter zijn geïsoleerd dan doorsnee woningen en verraden zich daarmee nog steeds.
 
De pakkans is 100% als je 'gewoon' het hoge verbruik betaalt. Het gemiddeld verbruik van een gezin is 3500 kWu per jaar. Een kwekerij op een zolder van een huis heeft door de vele lampen en ventilatoren een verbruik van tienduizenden kWu per jaar. Dat weet de energiemaatschappij dan direct en de eerlijke kweker is direct het haasje.

Dus met twee elektrische auto's kun je binnenkort een bezoekje verwachten om je hoge verbruik te verantwoorden? Ik heb mij eerlijk gezegd al eens afgevraagd of er bij mijn naam inmiddels een aantekening staat, want ook bij de energie-wijzer van mijn leverancier wordt ik toch telkens met klem aangeraden om iets aan mijn verbruik te doen [emoji16]
 
Dus met twee elektrische auto's kun je binnenkort een bezoekje verwachten om je hoge verbruik te verantwoorden? Ik heb mij eerlijk gezegd al eens afgevraagd of er bij mijn naam inmiddels een aantekening staat, want ook bij de energie-wijzer van mijn leverancier wordt ik toch telkens met klem aangeraden om iets aan mijn verbruik te doen [emoji16]

En in mijn verbruiksmonitor staat een akelig hoog 'sluipverbruik' in de boeken... [emoji41]
 
Dus met twee elektrische auto's kun je binnenkort een bezoekje verwachten om je hoge verbruik te verantwoorden? Ik heb mij eerlijk gezegd al eens afgevraagd of er bij mijn naam inmiddels een aantekening staat, want ook bij de energie-wijzer van mijn leverancier wordt ik toch telkens met klem aangeraden om iets aan mijn verbruik te doen [emoji16]

Het laden van een elektrische auto is een intermitterende activiteit. Het verlichten en ventileren van een hennepkwekerij gaat 24 uur per dag door.
Bij Politie en Justitie, net als overigens bij de fiscus, zitten een flink aantal slimme jongens en meisjes. Die jongens en meisjes kunnen intern goed nagaan of je hoge verbruik door een elektrische auto komt of niet. Gewoon een kwestie van de juiste gegevens raadplegen bij RDW en wat andere instanties.
 
Dus als je van plantjes houdt, dan neem je twee of drie Tesla's die je nooit thuis laadt [emoji41]

In combinatie met een rij powerwalls om het verbruik van de Tesla te simuleren en dat dan over 24u te verdelen:wink:?

Dan kunnen ze natuurlijk weer het gebruik bij de SuCs op gaan vragen bij Tesla... En dan krijgen de dagelijkse bezoekers een bezoekje?:biggrin:
 
En hierbij een update op de stand van zaken. We zijn meer kolen gaan stoken, omdat de prijs zo laag is. De industrie verbruik natuurlijk het meest, maar ik vind als Tesla eigenaar dat ik dan toch mijn best moet doen om dat een beetje te compenseren. Zo veel mogelijk zonne-energie aangevuld met een leverancier uit de top 5.

Verder vind ik het teleurstellend dat Greenchoice niet meer bij de top hoort, terwijl zij juist jaren lang het goede voorbeeld hebben gegeven.

b16c9b8a3dda56b8711cf2ac299b0036.jpg


Energiemaatschappijen minder groen geworden