Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk #bitcoin

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien moet je als moderator iets minder restrictief zijn. Ik heb weinig met Bitcoin, volg het enkel vanop een afstand, maar heb geen problemen met dit draadje over Bitcoin, al dan niet gerelateerd aan Tesla. Het gaat dan ook maar over dit ene draadje. Niemand moet het lezen, en indien er geen interesse is, dan verdwijnt het vanzelf naar de lagere pagina’’s.

En indien iedere post zo strict gerelateerd moet zijn aan de titel, dan mag je bijna ieder draadje beginnen op te kuisen. Er wordt heel regelmatig afgeweken van de originele titel. Zolang dit niet de spuigaten uitloopt, is het ook niet zo erg.

Modereren is matigen, en niet de hakbijl hanteren.

Modereren is matigen, maar discussiëren ook. Dit is een Tesla-forum waar we allerlei zaken rond Tesla bespreken. Om die reden hebben we geen draadjes waarin de avondklok, de beurskoers van Shell of de Champions League wordt besproken. Cryptomunten zijn ook zo’n onderwerp. Dat Tesla nu bitcoins heeft gekocht biedt iets meer ruimte, maar dan moet het toch echt wel een link hebben met Tesla.
 
  • Like
Reactions: Epyx
Modereren is matigen, maar discussiëren ook. Dit is een Tesla-forum waar we allerlei zaken rond Tesla bespreken. Om die reden hebben we geen draadjes waarin de avondklok, de beurskoers van Shell of de Champions League wordt besproken. Cryptomunten zijn ook zo’n onderwerp. Dat Tesla nu bitcoins heeft gekocht biedt iets meer ruimte, maar dan moet het toch echt wel een link hebben met Tesla.

We hebben wel draadjes over o.a. de Porsche Taycan, VW ID3 en zonnepanelen. Die hebben ook allemaal slechts zeer zijdelings iets met Tesla te maken, laat staan dat letterlijk iedere post in die topics over Tesla zelf gaan. Heb je er geen interesse in, dan laat je het toch links liggen. De relatie tussen Bitcoin/crypto en Tesla/Elon Musk is sinds kort in ieder geval een stuk closer dan die met Taycans en ID3's.
 
Dus als Elon binnenkort een keuken bij Ikea koopt of een nieuwe handtas voor zijn vrouw, dan moet dit hier ook uitvoering besproken worden ?
Andere EVs in de sectie "Wat andere automerken doen" lijkt mij de logica zelf, ze zijn tenslotte (toekomstige) concurrenten.
How about a poll ?
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Mod herhaling, enkel posts waarin duidelijk een relatie met Tesla wordt aangehaald.
Hoi Ramonneke, Ik weet niet waarom je hier zo reageert maar als je over die 1 of 2 posts nu al een 2de keer te reageren met een Tesla aanhaling, vind ik onterecht. In zoveel andere draadjes gaan we (ja ik ook) veel verder van de Tesla werkelijkheid en zie ik niet deze correctie. Of overal dezelfde regel of graag wat luchtiger.
 
Hoi Ramonneke, Ik weet niet waarom je hier zo reageert maar als je over die 1 of 2 posts nu al een 2de keer te reageren met een Tesla aanhaling, vind ik onterecht. In zoveel andere draadjes gaan we (ja ik ook) veel verder van de Tesla werkelijkheid en zie ik niet deze correctie. Of overal dezelfde regel of graag wat luchtiger.

1 of 2 posts? Dan heb je wat gemist hoor. Het gaat om pagina's aan posts :eek:
 
Even feitelijk: Er zijn 3 pagina's in dit draadje met merendeel posts over Tesla, BTC of Elon. Waarbij de laatste pagina opgaat aan een gesprek over mod. herhaling. Ik snap nog steeds niet waarom de mod. herhaling twee keer in dit draadje is geplaatst, zeker niet in vergelijking met andere draadjes. Het zal aan mij liggen, maar begrijpen doe ik het niet.
 
We hebben wel draadjes over o.a. de Porsche Taycan, VW ID3 en zonnepanelen. Die hebben ook allemaal slechts zeer zijdelings iets met Tesla te maken, laat staan dat letterlijk iedere post in die topics over Tesla zelf gaan. Heb je er geen interesse in, dan laat je het toch links liggen. De relatie tussen Bitcoin/crypto en Tesla/Elon Musk is sinds kort in ieder geval een stuk closer dan die met Taycans en ID3's.
Je vergeet deze nog ;)
Off-Tesla-Topic : Formule 1
 
  • Funny
Reactions: Lars_R
Even feitelijk: Er zijn 3 pagina's in dit draadje met merendeel posts over Tesla, BTC of Elon. Waarbij de laatste pagina opgaat aan een gesprek over mod. herhaling. Ik snap nog steeds niet waarom de mod. herhaling twee keer in dit draadje is geplaatst, zeker niet in vergelijking met andere draadjes. Het zal aan mij liggen, maar begrijpen doe ik het niet.

Omdat er na de eerste oproep nog een hele berg off topic posts is verschenen (die zijn verwijderd en daardoor dus niet meer zichtbaar, anders waren er 4-5 pagina's geweest) en het dus schijnbaar nodig was de oproep te herhalen.

Maar laten we het niet te veel over het modereren hebben.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Epyx
Omdat er na de eerste oproep nog een hele berg off topic posts is verschenen (die zijn verwijderd en daardoor dus niet meer zichtbaar, anders waren er 4-5 pagina's geweest) en het dus schijnbaar nodig was de oproep te herhalen.

Maar laten we het niet te veel over het modereren hebben.
ok, dan begrijp ik het. Dank je!
On-topic dan maar weer.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Soms is Elon niet te volgen Wel Dogecoin, Geen Dogecoin en nu wel BTC maar niet persoonlijk BTC.
Hij is sceptisch over crypto in het algemeen en de waarde die er aan gehecht wordt. Lang geleden was er een tijd waarbij dit ook het geval was toen papierengeld zijn intrede deed.

Elon Musk kraakt Bitcoin op Twitter: 'het is bijna even b*llshit als fiatgeld'

upload_2021-2-19_13-4-9.png
 
Weer een nogal kritisch en merkwaardig opinie artikel in de NRC. Nu van Thijs van der Valk.

(...)Speculanten in de bitcoin tonen zich niets anders dan de bestormers van het Capitool die, met dollartekens in de ogen, de ‘nuttige idioten’ zijn in de narcistische sketch van een clown. Dit keer heeft die clown de naam Elon Musk, een man die rijk is geworden door precies het systeem dat hij nu saboteert.

Bitcoin saboteert het systeem
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Iedereen is medeplichtig aan de klimaatsverandering dankzij Tesla. Tjonge, die heeft zijn huiswerk gedaan.........wat een frustratie.

"De beperkte kritiek die er op de bitcoin is, gaat vaak over de gigantische energieconsumptie. Voor het ‘delven’ van de munt is een enorme hoeveelheid computerkracht en dus energie nodig. Dat is pijnlijk in tijden van klimaatverandering. De enorme financiële schade hiervan zal hoe dan ook met name de allerarmsten hard raken. Het is dan ook pervers en buitengewoon hypocriet dat een bedrijf als Tesla, met de allerrijkste man van de wereld aan het roer, onlangs anderhalf miljard dollar heeft gestoken in de bitcoin. Dit staat niet alleen haaks op zijn eigen missie („to accelerate the world’s transition to sustainable energy”), het betekent ook weinig goeds voor duurzame beleggers: omdat Tesla een van de grootste bedrijven in de wereld is en dus te vinden in vrijwel elke beleggingsportefeuille, maakt het bedrijf ons, onder andere als pensioengerechtigden, hiermee medeplichtig aan het niet behalen van het streven naar maximaal anderhalve graad opwarming."
 
  • Like
Reactions: Epyx
Weer een nogal kritisch en merkwaardig opinie artikel in de NRC. Nu van Thijs van der Valk.

(...)Speculanten in de bitcoin tonen zich niets anders dan de bestormers van het Capitool die, met dollartekens in de ogen, de ‘nuttige idioten’ zijn in de narcistische sketch van een clown. Dit keer heeft die clown de naam Elon Musk, een man die rijk is geworden door precies het systeem dat hij nu saboteert.

Bitcoin saboteert het systeem
Thijs van der Valk snapt duidelijk niet dat het probleem elders ligt. Wel jammer maar iedereen heeft het recht op zijn/ haar mening.