Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Auto doet helemaal niets meer, wat nu?

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Tesla rijders,

Gisterenavond was mijn auto in paniek; Hij meldde talloze dringende waarschuwingen over het onmiddelijk moeten opladen van mijn accu. Raar, want ik had hem de avond ervoor geparkeerd met 250km resterend, en ik heb hem de hele dag niet gebruikt. Ook interieurbescherming stond niet aan. De noodservice kon de fouten uitlezen, maar niets voor mij doen. Ik moest maandagochtend terugbellen. Een paar uur later hielden de paniekberichten op. Het voelde alsof ik mijn goede vriend tekortgeschoten was en hem niet meer kon helpen.

Vanochtend Tesla gebeld, zij konden geen verbinding meer krijgen met de auto. Maar erger nog; Ze kunnen willen eigenlijk helemaal niets. Ze kunnen geen ranger langssturen, ze kunnen hem niet met de autoambulance op komen halen. Helemaal niets! Ze blijven maar verwijzen naar mijn verzekering, maar die zeggen - terecht - dat dit niet verzekerd is.

Wat nu?

Met radeloze groet,

Robert.
 
je kan toch zelf een autoambulance regelen om hem naar Tesla te brengen?

Welk model heb je? Is er nog garantie?
Ik ben nu inderdaad allerlei bergingsbedrijven gaan bellen, om te vragen of ze weten hoe ze een dode Tesla moeten vervoeren; Dat is kennelijk niet vanzelfsprekend. Het bedrijf dat Tesla adviseerde, en dus bekend is met de materie, doet blijkbaar alleen zaken met Tesla en verzekeringsmaatschappijen.

Zou dit bij Mercedes, Audi en BMW ook zo gaan?
 
Beste Tesla rijders,

Gisterenavond was mijn auto in paniek; Hij meldde talloze dringende waarschuwingen over het onmiddelijk moeten opladen van mijn accu. Raar, want ik had hem de avond ervoor geparkeerd met 250km resterend, en ik heb hem de hele dag niet gebruikt. Ook interieurbescherming stond niet aan. De noodservice kon de fouten uitlezen, maar niets voor mij doen. Ik moest maandagochtend terugbellen. Een paar uur later hielden de paniekberichten op. Het voelde alsof ik mijn goede vriend tekortgeschoten was en hem niet meer kon helpen.

Vanochtend Tesla gebeld, zij konden geen verbinding meer krijgen met de auto. Maar erger nog; Ze kunnen willen eigenlijk helemaal niets. Ze kunnen geen ranger langssturen, ze kunnen hem niet met de autoambulance op komen halen. Helemaal niets! Ze blijven maar verwijzen naar mijn verzekering, maar die zeggen - terecht - dat dit niet verzekerd is.

Wat nu?

Met radeloze groet,

Robert.

Geen ANWB lid met woonplaats-service?
 
Geen ANWB lid met woonplaats-service?
Nee, en ook niet nodig; Je verzekert wat je niet kunt betalen. Autoambulance kost ~350 Euro, veel minder dan jarenlang ANWB. Bovendien; De 10 jaar oude Volvo van mijn vrouw is nog steeds dealer-onderhouden, en daar zit pechhulp gewoon als service bij.

Wat ik van een auto dealer/merk verwacht is, dat als ik ze bel, ik mijn probleem uit handen kan geven. Aan mensen voor wie het oplossen daarvan dagelijkse routine is. Daar zal een prijs aan hangen, maar dat is niet het primaire probleem.
 
Nee, en ook niet nodig; Je verzekert wat je niet kunt betalen. Autoambulance kost ~350 Euro, veel minder dan jarenlang ANWB. Bovendien; De 10 jaar oude Volvo van mijn vrouw is nog steeds dealer-onderhouden, en daar zit pechhulp gewoon als service bij.

Wat ik van een auto dealer/merk verwacht is, dat als ik ze bel, ik mijn probleem uit handen kan geven. Aan mensen voor wie het oplossen daarvan dagelijkse routine is. Daar zal een prijs aan hangen, maar dat is niet het primaire probleem.
Je wil geen AnWB betalen maar wel bij Volvo. Het zit namelijk in de onderhoudsprijs.
Bij Tesla heb je niets betaald.
Tesla kan wel hun partner vragen om op jouw kosten te depanneren denk ik. Ik zou nog eens aandringen.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Je verzekert wat je niet kunt betalen

Ik verzeker ook dat waar ik geen gezeik mee wil krijgen, een lekke band of een lege 12V accu.

Peace of Mind, pech komt altijd op het meest ongelegen moment. Dan wil ik maar één telefoontje hoeven te plegen.

De 10 jaar oude Volvo van mijn vrouw is nog steeds dealer-onderhouden, en daar zit pechhulp gewoon als service bij.

Dan zit de pechhulp inbegrepen in het service-contract, daar betaal je gewoon voor.

Zou inderdaad fijn zijn als Tesla iets vergelijkbaars had, maar dan nog zou ik braaf dat tientje aan de ANWB aftikken elke maand.
 
  • Like
Reactions: inactive and Hbrink
Nee, en ook niet nodig; Je verzekert wat je niet kunt betalen. Autoambulance kost ~350 Euro, veel minder dan jarenlang ANWB. Bovendien; De 10 jaar oude Volvo van mijn vrouw is nog steeds dealer-onderhouden, en daar zit pechhulp gewoon als service bij.

Wat ik van een auto dealer/merk verwacht is, dat als ik ze bel, ik mijn probleem uit handen kan geven. Aan mensen voor wie het oplossen daarvan dagelijkse routine is. Daar zal een prijs aan hangen, maar dat is niet het primaire probleem.
Dat Volvo verdienmodel van dealer onderhoud heeft Tesla de nek omgedraaid. Gevolg is helaas dat je dus ook geen verstop service contract hebt. Overigens, ik doe hetzelfde voor bijvoorbeeld mn verwarmingsketel, onderhoudscontract heb ik juist ook om bij een storing te kunnen bellen.

enne, ik zou ff een 9V batterij gaan zoeken en de frunk openmaken om de 12V accu te vervangen, kan maar zo 350 Euro schelen. Heb je de 12V accu al ooit vervangen gehad? gezien je lifetime hier op het forum gok ik op een S uit 2013? dan wordt het iig wel eens tijd.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Beste Tesla rijders,

Gisterenavond was mijn auto in paniek; Hij meldde talloze dringende waarschuwingen over het onmiddelijk moeten opladen van mijn accu. Raar, want ik had hem de avond ervoor geparkeerd met 250km resterend, en ik heb hem de hele dag niet gebruikt. Ook interieurbescherming stond niet aan. De noodservice kon de fouten uitlezen, maar niets voor mij doen. Ik moest maandagochtend terugbellen. Een paar uur later hielden de paniekberichten op. Het voelde alsof ik mijn goede vriend tekortgeschoten was en hem niet meer kon helpen.

Vanochtend Tesla gebeld, zij konden geen verbinding meer krijgen met de auto. Maar erger nog; Ze kunnen willen eigenlijk helemaal niets. Ze kunnen geen ranger langssturen, ze kunnen hem niet met de autoambulance op komen halen. Helemaal niets! Ze blijven maar verwijzen naar mijn verzekering, maar die zeggen - terecht - dat dit niet verzekerd is.

Wat nu?

Met radeloze groet,

Robert.

Hey @MindBender , long time no see here.
Toch een van de TMC'ers van het eerste uur.

Wanneer is de 12V batterij voor de laatste keer vervangen?
Dat lijkt mij zoals anderen aangeven ook het eerste waar ik naar zou (laten) kijken.
Maar dat ding vervangen is toch wel een redelijk 'kruip door'-traject in het vooronder.
En anders via een bergingsbedrijf af laten voeren naar een SeC.
 
Je wil geen AnWB betalen maar wel bij Volvo. Het zit namelijk in de onderhoudsprijs.
Bij Tesla heb je niets betaald.
Tesla kan wel hun partner vragen om op jouw kosten te depanneren denk ik. Ik zou nog eens aandringen.
Daarmee zou ik me prima geholpen voelen. Maar helaas, dat doen ze niet.

Ik verzeker ook dat waar ik geen gezeik mee wil krijgen, een lekke band of een lege 12V accu.
Peace of Mind, pech komt altijd op het meest ongelegen moment. Dan wil ik maar één telefoontje hoeven te plegen.
Dat begrijp ik best. Maar dat zou toch niet nodig moeten zijn?

Als je auto's fabriceert, die vergeleken met andere auto's bovengemiddeld vaak met de autoambulance naar de werkplaats moeten, dan ben je toch bijna aan je klanten verplicht dat je dat regelt? Ook al moet de klant daarvoor betalen? Je kunt het toch niet maken een klant weg te sturen met de mededeling zelf een bergingsbedrijf te zoeken?

Dan zit de pechhulp inbegrepen in het service-contract, daar betaal je gewoon voor.
Zou inderdaad fijn zijn als Tesla iets vergelijkbaars had, maar dan nog zou ik braaf dat tientje aan de ANWB aftikken elke maand.
Elon heeft ooit belooft de beste service in de automotive industrie te gaan leveren...

Dat Volvo verdienmodel van dealer onderhoud heeft Tesla de nek omgedraaid. Gevolg is helaas dat je dus ook geen verstop service contract hebt. Overigens, ik doe hetzelfde voor bijvoorbeeld mn verwarmingsketel, onderhoudscontract heb ik juist ook om bij een storing te kunnen bellen.
Dat klopt. De Volvo heeft zelfs een SOS en een service knop in het plafond, en als je daar op drukt, krijg je meteen een vriendelijke mijnheer of mevrouw aan de lijn die er alles aan doet om je te helpen. Sommig vormen van hulp zullen betaald moeten worden, maar je wordt tenminste niet een ochtend lang van kastje naar muur gestuurd.

enne, ik zou ff een 9V batterij gaan zoeken en de frunk openmaken om de 12V accu te vervangen, kan maar zo 350 Euro schelen. Heb je de 12V accu al ooit vervangen gehad? gezien je lifetime hier op het forum gok ik op een S uit 2013? dan wordt het iig wel eens tijd.
Het is niet de 12V accu; Die werkte gisterenavond nog prima want alle boord-elektronika was nog springlevend. Er scrollden HV batterij meldingen op het scherm voorbij. En de laadpoort ging nog wel open, maar het 'stopcontact' ontgrendelde niet; Hij meldde me in paniek dat hij onmiddelijk geladen moest worden, maar liet de stekker niet toe.

Die 12V accu is de afgelopen 3 jaar overigens ook al elk jaar vervangen, maar dat is een heel ander verhaal...
 
Het is niet de 12V accu; Die werkte gisterenavond nog prima want alle boord-elektronika was nog springlevend. Er scrollden HV batterij meldingen op het scherm voorbij. En de laadpoort ging nog wel open, maar het 'stopcontact' ontgrendelde niet; Hij meldde me in paniek dat hij onmiddelijk geladen moest worden, maar liet de stekker niet toe.

Die 12V accu is de afgelopen 3 jaar overigens ook al elk jaar vervangen, maar dat is een heel ander verhaal...

In dat geval schat ik in dat je batterypack het loodje heeft gelegd.
Erg jammer, maar helaas.
Naar het SeC, waarschijnlijk voor een refurbished pack of een andere keuze.
 
In dat geval schat ik in dat je batterypack het loodje heeft gelegd.
Erg jammer, maar helaas.
Naar het SeC, waarschijnlijk voor een refurbished pack of een andere keuze.
Pff, dat zou wat zijn! Ik heb alle afgelopen jaren gedacht dat de Performance modellen levenslange garantie op het accupakket hadden, maar Tesla wist van niets, dus misschien vergis ik me wel. Kan iemand zich dat herinneren?

Maar ja, wat dan? Ze zouden dat accupakket toch wel kunnen repareren?
 
Pff, dat zou wat zijn! Ik heb alle afgelopen jaren gedacht dat de Performance modellen levenslange garantie op het accupakket hadden, maar Tesla wist van niets, dus misschien vergis ik me wel. Kan iemand zich dat herinneren?

Maar ja, wat dan? Ze zouden dat accupakket toch wel kunnen repareren?
Volgens mij is het maximale wat Tesla garandeerde voor de aandrijflijn 8 jaar en onbeperkt aantal KM. Nooit eerder gehoord van een levenslange garantie op het accupakket.

Accupakket vervangen ze enkel, ongeacht de status van het accupakket. Er zijn wel andere partijen die het pakket kunnen doormeten en herstellen. Even zoeken hier op het forum! Je bent helaas niet de eerste.
 
Volgens mij is het maximale wat Tesla garandeerde voor de aandrijflijn 8 jaar en onbeperkt aantal KM. Nooit eerder gehoord van een levenslange garantie op het accupakket.
Hm; Dan zal ik me wel vergissen.

Accupakket vervangen ze enkel, ongeacht de status van het accupakket. Er zijn wel andere partijen die het pakket kunnen doormeten en herstellen. Even zoeken hier op het forum! Je bent helaas niet de eerste.
Toch wel raar, want mijn accupakket is jaren geleden wel degelijk gerepareerd. Ik heb toen nog lange tijd lanb met een leen-pakket met net iets meer restcapaciteit dan de mijne rondgereden, in de hoop dat ze het zouden 'vergeten', maar 'helaas', na een paar maanden was mijn eigen accupakket weer klaar voor de terugwisseling.

Enig idee van de kosten voor een refurbished 85kWh battery pack zijn? Ik kan veel vinden, maar weinig prijzen...

Ik wist niet dat dat kon: Interesting! Goede ervaringen mee?
 
Pff, dat zou wat zijn! Ik heb alle afgelopen jaren gedacht dat de Performance modellen levenslange garantie op het accupakket hadden, maar Tesla wist van niets, dus misschien vergis ik me wel. Kan iemand zich dat herinneren?

Maar ja, wat dan? Ze zouden dat accupakket toch wel kunnen repareren?
gewoon uit interesse, hoeveel km heb je ondertussen gereden? Bijkbaar al eerder een reparatie gehad aan de battery pack ( :( ) maar zit je na 10 jaar op de 100K 200K of juist maar 50K?
 
Last edited:
gewoon uit interesse, hoeveel km heb je ondertussen gereden? Bijkbaar al eerder een reparatie gehad aan de battery pack :)(), maar zit je na 10 jaar op de 100K 200K of juist maar 50K?

Net 300k. Mijn accu rapporteerde 315km bij een 90% geladen accu, wat ik nog best netjes vond. En ja, na die afstand/leeftijd is er een gedegen risico op grote kosten, maar total loss zou'ie niet mogen zijn.

De reparatie was jaren geleden; De pyro-fuse was afgegaan. Geen idee wat/of het oorzaak of gevolg was.