Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Auto doet helemaal niets meer, wat nu?

This site may earn commission on affiliate links.
Standby heb ik nooit geweten. De auto gaat vanzelf in standby als hij meerdere uren stil staat, misschien wel een dag. Daarna verbruikt hij zo goed als niets meer. Vb in vakantieperiodes.
Bij de oudere MS en MY bestond dat niet denk ik. Die bleven verbruiken. Tenzij het ondertussen met een update ook daar werkt.
De twee schermen gaan sneller dan vroeger in slaapstand ook internet offline duurt dus langer om app op te starten. Teslamate maakt model S niet wakker andere apps wel.
 
Hoe ziet die laadkurve er uit als je maar tot 70% laad?
Dat is een interessant experiment; Ik heb afgelopen nacht tot 70% geladen, met 3x24A, zoals altijd. Om 2:40 uur was de 70% bereikt. Nu, 10:20 geeft de Tesla App 68% aan. In tegenstelling to bij mijn normale 90% lading, is het verlies niet in de twee uur na laden verloren gegaan, maar in de gehele tijd tussen 2:40 en nu.

Al is het het wel dubieus om op basis hiervan conclusies te trekken: De resolutie van de metingen is 1%, dus de werkelijk waarde is altijd ±1%. En 70±1% zou strict genomen hetzelfde kunnen zijn als 68±1%, namelijk 69% in beide gevallen.

Dus ja, onverwacht veel verloren, 2%, maar geleidelijker. Bij een 90% lading is dat 3 à 4, in de 2 uur na het laden. Hebben we hier wat van geleerd?