Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Kon wel eens een slachtpartij worden. Wat voor draai Elon er ook maar aan geeft, de eigenaar verkoop zijn kroonjuwelen. En vindt zelf de koers al veel te optimistisch. Wie gaat er een poll maken? Ik ga voor -30%.
Hahaha, ik zou er niet op wedden :D

Met het vrijgekomen geld kan ie namelijk zijn opties uitvoeren, waardoor ie nog meer aandelen krijgt dan de 10% die ie nu zou verkopen. Het beetje perverse effect van leven zonder wedde, maar op leningen met zijn bestaande onderdelen als onderpand.
 
Ik verwacht een wat grotere daling... Maar het blijft koffiedik kijken. 15% van € 1222 is ongeveer 183. Ik denk dat wij onder de 1000 gaan komen richting 900. Ik hou de turbo long 461 in de gaten. Die staat nu op 6,75... Ergens tussen de 2,50 en 3,00 lijkt mij dat koopwaardig. Denk dat ik daar op gok...
 
Op die manier misschien wel.
Het aandeel is ook weer flink opgeblazen de laatste 2 weken. +50% of + 400 miljard beurswaarde naar aanleiding van een eenmalige 4 miljard deal met een bijna bankroet bedrijf (Hertz) die dan niet eens bevestigd werd. Zelfs Jim Cramer werd er gek van. "Keeps on going on nothing".
 
  • Like
Reactions: Eddyf0032
Hahaha, ik zou er niet op wedden :D

Met het vrijgekomen geld kan ie namelijk zijn opties uitvoeren, waardoor ie nog meer aandelen krijgt dan de 10% die ie nu zou verkopen. Het beetje perverse effect van leven zonder wedde, maar op leningen met zijn bestaande onderdelen als onderpand.
Het geld dient toch om de belastingen op niet gerealiseerde meerwaarde te betalen.
 
Heb ik het dan weer verkeerd begrepen. Ik las dit in De Tijd:
De Tesla-topman lijkt zijn inspiratie te halen bij een nieuw voorstel van de Democraten om de superrijken zwaarder te belasten door hun aandelen te viseren, die gewoonlijk alleen worden belast wanneer ze worden verkocht. 'Er is de laatste tijd veel te doen over ongerealiseerde winsten als een manier van belastingontduiking, dus ik stel voor om 10 procent van mijn Tesla-aandelen te verkopen', twitterde Musk.
en hier: Majority Saying "Yes" After Elon Musk Asks Twitter If He Should Sell 10% Of His Tesla Stock | ZeroHedge
Note, I do not take a cash salary or bonus from anywhere. I only have stock, thus the only way for me to pay taxes personally is to sell stock.
 
Degene die aan de zijlijn staan, schreeuwen en hopen dat het morgen in elkaar stuikt. Degene die er in zitten zie ik niet onmiddellijk alles overboord gooien door dit gebeuren.
Zelf ga ik het risico niet lopen om te verkopen met als doel om lager weer in te kopen. Al bij al zou het wel eens mee kunnen vallen. We gaan het wel zien.
Zoals eerder gezegd.: gewoon blijven zitten dan maak je alles mee. :cool:
 
Degene die aan de zijlijn staan, schreeuwen en hopen dat het morgen in elkaar stuikt. Degene die er in zitten zie ik niet onmiddellijk alles overboord gooien door dit gebeuren.
Zelf ga ik het risico niet lopen om te verkopen met als doel om lager weer in te kopen. Al bij al zou het wel eens mee kunnen vallen. We gaan het wel zien.
Zoals eerder gezegd.: gewoon blijven zitten dan maak je alles mee. :cool:
Hey Frank, gun ons nu ook nog eens een instapmomentje 😋
 
Heb ik het dan weer verkeerd begrepen. Ik las dit in De Tijd:
De Tesla-topman lijkt zijn inspiratie te halen bij een nieuw voorstel van de Democraten om de superrijken zwaarder te belasten door hun aandelen te viseren, die gewoonlijk alleen worden belast wanneer ze worden verkocht. 'Er is de laatste tijd veel te doen over ongerealiseerde winsten als een manier van belastingontduiking, dus ik stel voor om 10 procent van mijn Tesla-aandelen te verkopen', twitterde Musk.
en hier: Majority Saying "Yes" After Elon Musk Asks Twitter If He Should Sell 10% Of His Tesla Stock | ZeroHedge
Note, I do not take a cash salary or bonus from anywhere. I only have stock, thus the only way for me to pay taxes personally is to sell stock.
Ja, je hebt het verkeerd begrepen.

Er was een onvolledig voorstel van een paar democraten om inderdaad belastingen te heffen op niet gerealiseerde meerwaarde, maar het probleem is dat je je dan ook open stelt dat mensen aftrek kunnen gaan eisen op niet gerealiseerde verliezen.

Maar Musk zegt niet ongevoelig te zijn voor het gevoel dat miljonairs zoals hem en anderen niet hun deel betalen omdat ze andere constructies hebben, waaronder dat ze hun aandelen als onderpand gebruiken om leningen bij banken te krijgen, om daarmee hun levensstijl te financieren. Dit is een belastingvrije constructie, zolang de aandeelhouder zijn aandelen niet verkoopt.

Wat is nu doet is niet om deze nog onbestaande belasting op niet gerealiseerde meerwaarde te gaan betalen, maar om door de verkoop van aandelen toch meerwaarde te realiseren, waarop ie bestaande meerwaardebelasting moet betalen.

Maar het perverse aan de zaak is dat ie hiermee ook geld vrijmaakt om zijn huidige leningen in te lossen, zijn opties toegekend door Tesla door goeie prestaties uit te voeren en zo meer aandelen te bemachtigen.

10% van zijn huidig bezit is 2% van totale $TSLA aandelen. Daarmee kan ie 9,2% extra $TSLA aandelen kopen. Zijn opties laten hem toe om aandelen aan $6/stuk te kopen, terwijl de laatste prijs $1222 was.

 
  • Informative
  • Like
Reactions: eleven and fivari
De mate van % koersdaling komende maandag zal m.i. niet uitsluitend betrekking hebben de tweet poll van Elon. Het is ook de druppel voor mensen die al klaar stonden om uit te stappen bij welk ander negatief nieuws dan ook en wegvallen FOMO.

Iemand hier nog creatieve plannen om maandag optimaal van de verwachte TSLA prijskorting gebruik te maken? Bijvoorbeeld met tig verschillende plukjes aankooporders 'all the way down'? Voor een korte zeer scherpe daling bij opening moeten die orders al klaar liggen denk ik?

De vraag is ook of het gevolgen heeft voor de hele week of dat het met 1 a 2 dagen al weer voorbij is... Destijds was bijvoorbeeld het effect van de tweet "Tesla stock price is too high imo" erg snel weg.

@zkpq om half 4 in de middag aandelen nog te verkopen lijkt mij erg laat. Zelf zou ik dan eerder denken aan een TSLA Binck Turbo short in de ochtend, maar ik stap liever in dan uit de trein....
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank and Hbrink
EM creëert hiermee natuurlijk ook de mogelijkheid om op een 'aanvaardbare' manier en zonder de fans te schofferen te cashen op wat niet echt het dieptepunt van de koers is.

Elon is geen heilige. Maar hij zit er echt niet in om te 'cashen'. De aandelen die hij nu gaat verkopen, moest hij toch al dit jaar verkopen om de belasting over het uitoefenen van zijn opties te betalen. En in plaats van dat ongemerkt via een dark pool-verkoop te doen, wat makkelijk had gekund en zeer waarschijnlijk tegen een hogere koers, maakt hij van de gelegenheid gebruik om een politiek punt te maken: namelijk dat het plan van de Democraten om miljardairs te laten betalen voor ongerealiseerde aandelenwinst een waardeloos idee is. Hij wist natuurlijk allang dat de meerderheid in zijn poll 'yes' zou gaan stemmen. En dat hij de aandelen daardoor moet verkopen op een lagere koers neemt hij voor lief.

Op die manier misschien wel.
Het aandeel is ook weer flink opgeblazen de laatste 2 weken. +50% of + 400 miljard beurswaarde naar aanleiding van een eenmalige 4 miljard deal met een bijna bankroet bedrijf (Hertz) die dan niet eens bevestigd werd. Zelfs Jim Cramer werd er gek van. "Keeps on going on nothing".

Die Hertz-deal was slechts de lont in het kruitvat. Er zijn natuurlijk veel meer redenen geweest voor deze rally, zoals de meer dan uitstekende Q3-cijfers van een week eerder (net zo veel kwartaalwinst als Volkswagen, met slechts een fractie van hun autoverkoop) plus het feit dat allerlei fondsen die de S&P-index proberen te verslaan geen of onvoldoende aandelen hadden gekocht en daardoor flink achterlopen op de reguliere S&P-fondsen die TSLA hebben gekocht voor $695. Ze moeten nu duurder dan dat bijkopen en met het oplopen van de koers werd hun achterstand op de S&P-index steeds groter en de druk om alsnog te kopen ook (het verslaan van de S&P-index is hun enige bestaansrecht). Een soort squeeze dus. Tel daarbij op het hedgen van de vele calls die er werden gekocht en je hebt de belangrijkste oorzaken van deze rally te pakken. Veel meer dan Hertz dus.

Wat ik wel met je eens ben, is dat de koers met $1200+ te ver op de toekomst vooruit was gelopen. Een correctie richting $900 à $1000 zou terecht zijn.
 
Last edited: