Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even iets anders. Ik kreeg een maand geleden bericht dat mijn middenconsole binnen is, na een jaar op de wachtlijst. SeC Den Haag gebeld voor een afspraak. Over 2 maanden is er plek in de agenda. Ben ook de auto een dag kwijt, omdat ik de eerste ben.......

Herkennen jullie dit?

ja. heb begin november servicebeurt ingeplanned gekregen op.. januari. toen zoemde het ook al dat het uit de klauwen riep, en ben ik ongeveer op tijd met 21.000km in januari.
 
Even iets anders. Ik kreeg een maand geleden bericht dat mijn middenconsole binnen is, na een jaar op de wachtlijst. SeC Den Haag gebeld voor een afspraak. Over 2 maanden is er plek in de agenda. Ben ook de auto een dag kwijt, omdat ik de eerste ben.......

Herkennen jullie dit?
Nee. Maar logisch ook, er kan er maar eentje de eerste zijn (Lastnlsig: de laatsten zullen de eersten zijn?)
Welke afwerking? Anders dan piano black?
 
Vandaag mijn S achtergelaten bij het SeC in Zuid Oost. Kreeg een fonkelnieuwe S (19 km) mee met wat nieuwe features (voorbereiding autopilot, cruisecontrol en knipperlicht schakelaars omgedraaid, vernieuwde schakelaar Drive/Park). Het enige wat opvalt is dat de camera al wel de borden leest en aangeeft op het scherm. Wel grappig.

scherm.jpg
 
Vandaag mijn S achtergelaten bij het SeC in Zuid Oost. Kreeg een fonkelnieuwe S (19 km) mee met wat nieuwe features (voorbereiding autopilot, cruisecontrol en knipperlicht schakelaars omgedraaid, vernieuwde schakelaar Drive/Park). Het enige wat opvalt is dat de camera al wel de borden leest en aangeeft op het scherm. Wel grappig.

View attachment 65086

Worden de onderborden ook herkend of staat er na 19:00 uur nog steeds dat de maximum snelheid 100 is?
 
En als je meer dan x km (instelbaar) te hard rijdt krijg je een piepje of signaal op het display (instelbaar). Vroeg me al af waar die data vandaan komt.
Zou de nieuwe model S echt de borden kunnen lezen? Dat lukt ons nog niet eens. :crying:
Bv op de A2: dan staat er weer 100 max, en dan weer 100 max tussen 7:00 en 19:00 (en hoe hard mag je dan daarbuiten? 120 of 130?) :confused:
 
En als je meer dan x km (instelbaar) te hard rijdt krijg je een piepje of signaal op het display (instelbaar). Vroeg me al af waar die data vandaan komt.
Zou de nieuwe model S echt de borden kunnen lezen? Dat lukt ons nog niet eens. :crying:
Bv op de A2: dan staat er weer 100 max, en dan weer 100 max tussen 7:00 en 19:00 (en hoe hard mag je dan daarbuiten? 120 of 130?) :confused:

De hoge resolutie Mobileye camera kan inderdaad de borden lezen. Ik ga er van uit dat er ook de nodige veiligheidsfuncties ingebouwd zijn in geval van twijfel of tegenstrijdige informatie. Met de ACC functie, die er binnen 't kort aan komt, zal die informatie ook kunnen gebruikt worden om de wagen autonoom de toegelaten snelheid te laten volgen zoals aangegeven door de borden.
 
En als je meer dan x km (instelbaar) te hard rijdt krijg je een piepje of signaal op het display (instelbaar). Vroeg me al af waar die data vandaan komt.
Zou de nieuwe model S echt de borden kunnen lezen? Dat lukt ons nog niet eens. :crying:
Bv op de A2: dan staat er weer 100 max, en dan weer 100 max tussen 7:00 en 19:00 (en hoe hard mag je dan daarbuiten? 120 of 130?) :confused:

Hi,

Check eens het youtube filmpje van Tesla rijder en TMC-er Bjorn Nyland uit Noorwegen

Link: https://www.youtube.com/watch?v=4se0NBmyjvA&list=UUG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A&spfreload=10

Xavier