Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot zelf rijden (2 keer naar beneden) doet het niet meer

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een tijdje doet de autopilot zelfrijzen het niet meer als je de rechter handel 2 keer snel naar beneden doet (Tesla y rwd, nov 2022). Bij 1 keer gaat de cruise control wel aan, maar bij 2 keer snel dus niet de autopilot (zelf sturen). Wie herkent dit probleem en hoe op te lossen
 
Sinds een tijdje doet de autopilot zelfrijzen het niet meer als je de rechter handel 2 keer snel naar beneden doet (Tesla y rwd, nov 2022). Bij 1 keer gaat de cruise control wel aan, maar bij 2 keer snel dus niet de autopilot (zelf sturen). Wie herkent dit probleem en hoe op te lossen
Gewoon in de frunk uitstrooien.
1708210063713.png
 
Sinds een tijdje doet de autopilot zelfrijzen het niet meer als je de rechter handel 2 keer snel naar beneden doet (Tesla y rwd, nov 2022). Bij 1 keer gaat de cruise control wel aan, maar bij 2 keer snel dus niet de autopilot (zelf sturen). Wie herkent dit probleem en hoe op te lossen
Zie je wel een grijs stuurwiel linksboven op het scherm (indicatie dat de auto vindt dat AP mogelijk is)?
 
Ik heb dat ook een keer gehad met m'n nieuwe S. Alle instellingen goed, geen strafbankje, geen foutmeldingen. Tesla gebeld tijdens het rijden. Zagen geen gekke dingen. Tip gekregen om camera's te calibreren. Zit in service menu. Calibratie liep ook vast. Power off en reset hielpen ook niet. Service melding gemaakt. Diagnose op afstand leverde niets op. Langs Service Center (Den Haag) gereden en aangedrongen op oplossing.
Zij meldden dat AutoPilot computer In een "loop" zat. Die hebben ze opnieuw opgestart, waarna alles weer goed.

Hoop dat het helpt.
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
Ik had dit ook heel effe na een update paar maanden terug. Ik heb vervolgens in TaCC nogmaals 2 keer de rechter handel naar beneden gedaan en vervolgens ging AP aan. Na een aantal keer was het probleem opeens weg dan wel opgelost. Heel vreemd…