Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
Ah, dat klopt, maar als ik op Model S Design Studio | Tesla Motors bij de S60 S85 en P85 (ik heb nu een P85)
switch tussen "Achterwielaandrijving" en "Dual Motor, Vierwielaandrijving" zie ik dat er bij "Dual Motor, Vierwielaandrijving"
zie ik een lager bereik van de S60D/S85D/P85D t.o.v. de S60/S85/P85.

En helpt mij, de rest hoef ik niet te weten :)

Met mijn kop weer uit het zand: er vallen me daar twee dingen op:
- Ze vermelden nu "100 km/u" in plaats van NEDC . Waarom?
- Bereikverschil bij de S60D is 30km , bij de S85D is 27km en bij de P85D maar liefst 62km(!). Waardoor?

@pvh: nice, welke kleur wordt het?
@T.Blomer: zo dichtbij dat ik het niet zo kunnen laten om iets te proberen. Als het lukt heb je geluk, en anders ben je nog steeds gelukkig.
 
Met mijn kop weer uit het zand: er vallen me daar twee dingen op:- Ze vermelden nu "100 km/u" in plaats van NEDC . Waarom?- Bereikverschil bij de S60D is 30km , bij de S85D is 27km en bij de P85D maar liefst 62km(!). Waardoor?

Ze hebben NEDC nog niet met de D getest.
Ook de EPA is in de VS nog niet getest.

Om te vergelijken gebruiken ze nu 100 km/uur en in de VS 65 mph omdat ze erachter zijn gekomen dat 90 km/uur en 55 mph niet reëel zijn.
Je kunt het originele bereik (niet D versie) nog bekijken bij Your Questions Answered | Tesla Motors (zet de snelheid dan op 65 mph).

De toename van het bereik bij 65 mph (104 km/uur) is :
S60D + 19 miles ( + 30 km )
S85D + 34 miles ( + 54 km)
P85P + 14 miles ( + 22 km)

De toename van de range bij de S85D is indrukwekkend. Dit komt omdat ze i.p.v. één motor van 376 pk nu 2 motoren van 188 pk toepassen.
Waarschijnlijk schakelen ze één motor helemaal af als je met constante snelheid rijdt, waardoor de andere motor 2x zo zwaar wordt belast en daardoor efficienter wordt.

ik kan me goed voorstellen dat deze 188 pk drive unit de lichtste motor voor de GEN3 wordt.

... en nee, je kan dan met die andere motor niet gelijk weer evenveel energie opwekken ....
 
Last edited:
Ik zat er ook even mee, maar ik denk dat zowel Tesla als wij onszelf voor de gek hielden door te denken dat we constant maar kunnen retrofitten... Je kunt nu je auto wel inruilen, maar straks is er weer iets anders wat je moet hebben en niet kan krijgen dmv een retrofit, ga je hem dan weer inruilen? Ik wacht wel 4 jaartjes en neem dan een nieuwe, die zal waarschijnlijk nog verder en beter ontwikkeld zijn. Misschien zelfs nieuw uiterlijk en groter batterij?
 
Upgrade naar Autopilot kan schijnbaar niet, dus ik zou voor omruilen gaan.

In de presentatie heeft Elon het o.a. over geheel nieuwe systemen voor het sturen en remmen. Beide moeten aangestuurd kunnen worden zonder input van de bestuurder en ik kan me voorstellen dat dat lastig te retro-fitten is. En waarschijnlijk moet ook een groot deel van de kabelboom vervangen worden.
 
In de presentatie heeft Elon het o.a. over geheel nieuwe systemen voor het sturen en remmen. Beide moeten aangestuurd kunnen worden zonder input van de bestuurder en ik kan me voorstellen dat dat lastig te retro-fitten is. En waarschijnlijk moet ook een groot deel van de kabelboom vervangen worden.

Ach, eigenlijk weten we het gewoon niet. Zeker waar het gaat om veiligheidsverhogende aanpassingen zou het me niet verbazen als Tesla zijn vloot als een geheel ziet en wil dat alle auto's aan hoge eisen voldoen. Dat kan best betekenen dat over een paar jaar, wanneer er bijvoorbeeld een batterijupgrade mogelijk wordt (met wellicht oude batterij aan de garagemuur als opslag) het ook mogelijk wordt om delen te retrofitten. Maar ik kan me voorstellen dat men nu de komende tijd wel genoeg aan het hoofd heeft met deze nieuwe S'en, X'en, ontwikkeling 3, SuC uitrol (wordt wel heel serieus zo met de nieuwe kaart) Gigafactory (waarvan de eerste nu in aanbouw is maar er zullen er meer volgen) met alle R&D wat batterijtechniek (en materiaalgebruik) betreft.

Nieuwe bestelpagina gezien. Indrukwekkend!
 
Heb op .us deel van het forum gelezen dat het interieur voorlopig enkel in het zwart te krijgen. doh! -1
Mijn ideale config is iets van een 3K duurder geworden, maar voor wat je in return krijgt is het een no-brainer. +1 Vooral als je dat vergelijkt met wat dergelijke opties in het zelfde segment bij de concurrentie kost, vergelijk bv eens verschil in prijs tussen een AMG en een AMG S
Levering begin februari, dat valt dan nog mee.
 
Heb op .us deel van het forum gelezen dat het interieur voorlopig enkel in het zwart te krijgen. doh! -1
Mijn ideale config is iets van een 3K duurder geworden, maar voor wat je in return krijgt is het een no-brainer. +1 Vooral als je dat vergelijkt met wat dergelijke opties in het zelfde segment bij de concurrentie kost, vergelijk bv eens verschil in prijs tussen een AMG en een AMG S
Levering begin februari, dat valt dan nog mee.
Zat eerst ook te twijfelen om 'm in te gaan ruilen, mijn configuratie komt uit op 118K, 5K duurder dan mijn P85 nu.

Tot ik me realiseerde dat Autopilot nog in de begin fase zit, Dual Motor ook (ze hebben nog geen eens een oplossing voor de telkens terugkerende brom, laat ze dat maar eens fixen) & de grootste onhandigheid is niet opgelost: range.

Tuurlijk is de range niet slecht op dit moment, maar ik ga pas inruilen als de range indrukwekkend toeneemt. :)
 
Zat eerst ook te twijfelen om 'm in te gaan ruilen, mijn configuratie komt uit op 118K, 5K duurder dan mijn P85 nu.

Tot ik me realiseerde dat Autopilot nog in de begin fase zit, Dual Motor ook (ze hebben nog geen eens een oplossing voor de telkens terugkerende brom, laat ze dat maar eens fixen) & de grootste onhandigheid is niet opgelost: range.

Tuurlijk is de range niet slecht op dit moment, maar ik ga pas inruilen als de range indrukwekkend toeneemt. :)

Even los van de prijs.

Autopilot zal waarschijnlijk al vóór de eerste afleveringen (deels) live zijn. Maar blijft, zoals het hoort, altijd onderhevig aan verbeteringen.

De brom: Ik heb onlangs, na wat wachten, een nieuwe drive-train gekregen waar, volgens zeggen, de fixes in verwerkt zijn. Kan dus meevallen.

Range: Zonder veel moeite is in Nederlands verkeer 400 km haalbaar, S85D voegt daar nog iets van 40 km aan toe. Wat moet het meer worden? Met mijn laatste benzineauto voelde ik me al eerder ongemakkelijk.

Het valt dus wel mee. Maar ik ruil ook niet in hoor. gewoon omdat het (nu eens) niet kan :)
 
Even los van de prijs.

Autopilot zal waarschijnlijk al vóór de eerste afleveringen (deels) live zijn. Maar blijft, zoals het hoort, altijd onderhevig aan verbeteringen.

De brom: Ik heb onlangs, na wat wachten, een nieuwe drive-train gekregen waar, volgens zeggen, de fixes in verwerkt zijn. Kan dus meevallen.

Range: Zonder veel moeite is in Nederlands verkeer 400 km haalbaar, S85D voegt daar nog iets van 40 km aan toe. Wat moet het meer worden? Met mijn laatste benzineauto voelde ik me al eerder ongemakkelijk.

Het valt dus wel mee. Maar ik ruil ook niet in hoor. gewoon omdat het (nu eens) niet kan :)

Ja - eens. Ik ben bang dat er niet bepaald een markt is voor onze "ouderwetse" s-en....:cursing: We moeten er zelf maar van blijven genieten....
 
Even los van de prijs.

Autopilot zal waarschijnlijk al vóór de eerste afleveringen (deels) live zijn. Maar blijft, zoals het hoort, altijd onderhevig aan verbeteringen.

De brom: Ik heb onlangs, na wat wachten, een nieuwe drive-train gekregen waar, volgens zeggen, de fixes in verwerkt zijn. Kan dus meevallen.

Range: Zonder veel moeite is in Nederlands verkeer 400 km haalbaar, S85D voegt daar nog iets van 40 km aan toe. Wat moet het meer worden? Met mijn laatste benzineauto voelde ik me al eerder ongemakkelijk.

Het valt dus wel mee. Maar ik ruil ook niet in hoor. gewoon omdat het (nu eens) niet kan :)
Ik zou graag gewoon iets meer range hebben, zodat ik niet met een zijdezachte voet hoef te rijden als ik 400 kilometer wil rijden. Bijvoorbeeld 600 kilometer rijden op een gewone manier zou fijn zijn, en dat zou voor mij een reden zijn om in te gaan ruilen.
 
Ik zou graag gewoon iets meer range hebben, zodat ik niet met een zijdezachte voet hoef te rijden als ik 400 kilometer wil rijden. Bijvoorbeeld 600 kilometer rijden op een gewone manier zou fijn zijn, en dat zou voor mij een reden zijn om in te gaan ruilen.

Daarom wacht ik gewoon op De P110D :)

Nog 3 jaar en dan heb ik mijn Model S 4 jaar. Ben ik ook net 30, dus kan ik mezelf trakteren op wat nieuws!
 
Op het event foto's proberen te maken can het opengewekte ding. Maar de lampen erachter waren een PIA.
Hier het resultaar
20141009_203912.jpg


Helaas niet het geduld op kunnen brengen om te wachten op een testrit.
Bij het instappen was nog een gedeelte waar een auto (stil) stond. Wellicht ook met frunk open.
Gemiste kans...
 

Attachments

  • 20141009_203915.jpg
    20141009_203915.jpg
    816.1 KB · Views: 329