Een hybride is een halve ICE en een halve EV. Ik rij 80% elektrisch en ervaar nu de voordelen van gratis rijden op zonnepanelen en de geweldige infra van benzinestations. Het gemak van twee brandstoffen is dat je kunt kiezen. En er komen steeds meer PHEV's met een leuk bereik van 70km+, waardoor de volgende auto misschien wel 90% elektrisch gereden kan worden.
Verre vakanties zijn op benzine gewoon veel comfortabeler, je kunt 600 km rijden voordat je eens om je heen hoeft te kijken naar een pomp. Zeker in het buitenland is het laden in dorpjes gewoon een drama. Rondrit door Europa, 14 dagen gereden, en maar 2 keer een parkeerplaats tegengekomen met laadpalen. Had ik in de Tesla gereden, was ik de hele dag aan het omrijden geweest om laadpalen te zoeken. Een soort geocaching dus.
Zo lang dat niet voor elkaar is, hoef ik geen EV meer. Teveel geplan, onduidelijke kosten, niet werkende laadpalen (deze week al twee keer). Of dat je aan een laadpaal staat met een koude accu en 1 uur moet laden met de hoogste piek op 70kWh. Pas als de infra echt op orde is ga ik weer een EV kopen. En tot die tijd is een hybride voor mij de keuze...