Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Foutieve informatie Tesla Service Center

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou eens bij Tesla informeren wat de upgrade naar 'standaard' Autopilot kost ($3.000 in de USA) en dan eens kijken of de verkoper je nog een beetje wil tegemoetkomen in deze kosten.
Als ik het goed begrijp heb je nu helemaal geen Autopilot dus geen adaptieve cruise controle en autosteer?
 
Stel, je koopt een PC waarbij de advertentie zegt: "Inclusief Photoshop". Bij aankoop blijkt de PC wel geschikt te zijn voor het draaien van Photoshop, maar er is geen licentie bijgeleverd waardoor die effectief zonder Photoshop geleverd is. Alleen MS-Paint doet het, dus je kan wel plaatjes aanpassen, maar Photoshop biedt toch wat meer functionaliteit. Jammer, pech gehad? Of..

Jij hebt nu een auto, waarbij de advertentie duidelijk de verwachting wekte dat er Autopilot op zat. (Ook al was niet duidelijk welke, het is meer dan CC)

Bij levering blijkt dat er niet op te zitten. Zowel jij, de verkoper als je raadgever werden op het verkeerde been gezet. Er was waarschijnlijk geen opzet in het spel, maar er is niet geleverd wat er beloofd was. Misschien toch maar eens op de koffie bij de verkoper?
 
Ik zou eens bij Tesla informeren wat de upgrade naar 'standaard' Autopilot kost ($3.000 in de USA) en dan eens kijken of de verkoper je nog een beetje wil tegemoetkomen in deze kosten.
Als ik het goed begrijp heb je nu helemaal geen Autopilot dus geen adaptieve cruise controle en autosteer?
Nee, dat klopt. Er zit inderdaad niet eens adaptieve cruise controle of autosteer op. 😢

Ik wil inderdaad eens spreken met de betrokken servicemanager om mogelijks een korting te krijgen. Dat blijkt echter geen sinecure. Als men tegenwoordig naar een Tesla Service Center belt, dan komt men automatisch bij Tesla Support uit. Tesla Support gaf aan dat dit momenteel is ingesteld om de Service Centers te ontlasten. Maar daardoor kan ik de servicemanager niet spreken, tenzij ik persoonlijk langsga. Maar dan moet de beste man wel die dag aanwezig zijn, dus ik informeerde naar een manier om dat te weten te komen. Die is er momenteel niet, dus trial and error, kreeg ik te horen.🤯
 
Last edited:
Stel, je koopt een PC waarbij de advertentie zegt: "Inclusief Photoshop". Bij aankoop blijkt de PC wel geschikt te zijn voor het draaien van Photoshop, maar er is geen licentie bijgeleverd waardoor die effectief zonder Photoshop geleverd is. Alleen MS-Paint doet het, dus je kan wel plaatjes aanpassen, maar Photoshop biedt toch wat meer functionaliteit. Jammer, pech gehad? Of..

Jij hebt nu een auto, waarbij de advertentie duidelijk de verwachting wekte dat er Autopilot op zat.

Bij levering blijkt dat er niet op te zitten. Zowel jij, de verkoper als je raadgever werden op het verkeerde been gezet. Er was waarschijnlijk geen opzet in het spel, maar er is niet geleverd wat er beloofd was. Misschien toch maar eens op de koffie bij de verkoper?
Ik snap je goedbedoelde redenering. Alleen is je analogie niet ideaal gekozen, vrees ik.

Bij de software Photoshop en de hardware (aka computer, bijvoorbeeld Acer of Mac) is er duidelijk een onderscheid. Verwarring is hierdoor onmogelijk.
Bij Autopilot dragen zowel de hardware als de software die naam. Er is dus verwarring mogelijk.

Mijn partner is juriste en net als iemand hier eerder reageerde die ook jurist is, het zit soms in hele kleine details waardoor een reactie of oordeel al dan niet gunstig kunnen uitvallen. Of in het feit dat je gesprekspartner of de rechter op dat moment al dan niet een hypo heeft of met het verkeerde been uit bed is gestapt die dag. 🤪

Maar ik ga in gesprek volgende week. Al denk ik dat de verkoper geen €7.000 gaat ophoesten voor EAP op een verlieslatende verkoop van een auto waarvan hij de prijs 6 maanden later van €45.000 verlaagde naar €35.000 omdat Tesla zijn prijzen de laatste tijd zo verlaagde. Dan denk ik dat de ingreep veel minder aderlatend zal zijn voor een servicemanager en ik daar eerder succes zal oogsten. Al is ook die kans verwaarloosbaar klein.
 
Last edited:
Ik begrijp nog steeds niet dat je verhaal wil halen bij Tesla terwijl zij compleet geen partij zijn in de transactie die jij met die verkoper bent overeengekomen.

Wat is zie?
- Een slimme Waal die een misleidende advertentie plaatst
- Diezelfde slimme Waal die van kromme haas gebaart als hem een specifieke vraag wordt gesteld
- Een Waal, die zich verkoper noemt en die blijkbaar de klant niet kan helpen om de taal even in het Nederlands te zetten.

Tot hier zijn er bij velen al drie alarmbellen afgegaan.

En dan is er nog:
- Een koper die een Waalse verkoper blijft beschermen met woorden als "de sukkelaar wist het ook niet". Ik zou zeggen, ga dan brood kopen bij de bakker en niet in de supermarkt.
- Een koper die tevreden is met een factuur dat heel summier is en waar die slimme Waal zich kan mee indekken

Die EAP heb je misschien verloren, maar de levensles van deze transactie zal je ooit nog wel eens van pas komen. Ik hoop dat je ervan hebt geleerd...
 
  • Like
Reactions: JuanF1
Ik begrijp nog steeds niet dat je verhaal wil halen bij Tesla terwijl zij compleet geen partij zijn in de transactie die jij met die verkoper bent overeengekomen.

Wat is zie?
- Een slimme Waal die een misleidende advertentie plaatst
- Diezelfde slimme Waal die van kromme haas gebaart als hem een specifieke vraag wordt gesteld
- Een Waal, die zich verkoper noemt en die blijkbaar de klant niet kan helpen om de taal even in het Nederlands te zetten.

Tot hier zijn er bij velen al drie alarmbellen afgegaan.

En dan is er nog:
- Een koper die een Waalse verkoper blijft beschermen met woorden als "de sukkelaar wist het ook niet". Ik zou zeggen, ga dan brood kopen bij de bakker en niet in de supermarkt.
- Een koper die tevreden is met een factuur dat heel summier is en waar die slimme Waal zich kan mee indekken

Die EAP heb je misschien verloren, maar de levensles van deze transactie zal je ooit nog wel eens van pas komen. Ik hoop dat je ervan hebt geleerd...
Speelt het Waal zijn een noemenswaardige rol?
 
Heel de thread mss even lezen om dat te begrijpen...🤓
Laat ons zeggen dat mijn opmerking een knipoog was naar het feit dat het in de Franse versie net geen verwarring zou mogen geven, aangezien ze niet over autopilot spreken in het lijntje van de hardware, en ook in het lijntje software duidelijk omschrijven staat wat “inclus” is.

Maar akkoord dat het voor een leek allemaal wat verwarrend kan zijn. Maar… moest uw verkoper kennis van zaken gehad hebben, dan ben ik er zeker van dat u de koop niet had gedaan…
De pijlen vervolgens op de verkeerde partij richten, lijkt me de verkeerde aanpak. Probeer iets te regelen met de verkoper, je weet maar nooit.

Zoniet, geniet vooral van de wagen ;)
 
  • Like
Reactions: Krisja and Amleto
Dat een servicemanager een lastige klant moet helpen, tot daar aan toe.

Maar jij bent zelfs niet eens klant.
Ik vind me in april als klant in spe en inmiddels als klant vanwege een CCS-upgrade en een paar andere herstellingen niet "lastig" als ik voorafgaand naar feedback pols en verwacht correcte, niet misleidende informatie te krijgen. Op z'n minst is de vraag gerechtvaardigd of er sprake is van een ontrechtmatige daad. Maar ik gaf aan volgende week te gaan praten met de verkoper en de servicemanager, en herhaal: bedankt allen voor de input. Nunc exspecto et videamus.⏳
 
  • Like
Reactions: Krisja and Paco
dan kost dan Tesla € 7000 en moet die kerel dat dan ophoesten? Of is dat gewoon een vinkje in hun systeem en is het daarmee opgelost?
Dat is een vinkje in hun systeem. Die die medewerker waarschijnlijk zelf niet kan aanvinken, maar dat terzijde. dat zal iemand hoog in de boom in de VS waarschijnlijk moeten doen met waarschijnlijk ook wel iets van een 4-ogen principe. Het kost Tesla dus helemaal niets behalve 'gedoe', hoogstens gederfde inkomsten als jij anders wel die 7000,- zou ophoesten.

Die werknemer hoeft het ook niet op te hoesten als ze toch aansprakelijk zijn. De werkgever is in de basis verantwoordelijk voor fouten die gemaakt worden door medewerkers. Daarom hebben bedrijven beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen.

Maar verder ben ik het eens dat je bij Tesla niets kunt halen.
 
Die werknemer hoeft het ook niet op te hoesten als ze toch aansprakelijk zijn. De werkgever is in de basis verantwoordelijk voor fouten die gemaakt worden door medewerkers. Daarom hebben bedrijven beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen.

Dus enerzijds is het maar een vinkje plaatsen en anderzijds zeg je wel dat het valt onder een beroepsfout als dit vinkje gezet wordt en het maar op de verzekering moet gezet worden.
Rare kronkel van u @Tozz

Een GSM-abonnement aanpassen is ook maar een vinkje plaatsen, en toch moet je er maandelijks meer voor betalen. Maar dat is dan waarschijnlijk normaal?
 
Zojuist dit boeiende draadje in zijn geheel doorgelezen. Mijn, niet juridisch, advies aan topic-starter is om niet te luisteren naar alle stellige uitspraken die hier gedaan zijn over wie wel of niet aansprakelijk zou zijn maar gewoon met een jurist met kennis van zaken te overleggen wat de beste stappen zijn.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst.
 
  • Like
Reactions: Amleto and JuanF1
Zojuist dit boeiende draadje in zijn geheel doorgelezen. Mijn, niet juridisch, advies aan topic-starter is om niet te luisteren naar alle stellige uitspraken die hier gedaan zijn over wie wel of niet aansprakelijk zou zijn maar gewoon met een jurist met kennis van zaken te overleggen wat de beste stappen zijn.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst.
Klopt, verdient de jurist er ook nog wat aan 😅
 
  • Funny
Reactions: RobsEV and Krisja