Ik snap je redenering, maar "zijn nek uitgestoken" is misschien wat ongelukkig geformuleerd. Is er dan niet zoiets als een correcte voorlichtings- en informatieplicht wanneer men als klant naar een merkgarage gaat? Er is in dit geval toch op z'n minst een fout gemaakt die weliswaar onverwacht grote gevolgen heeft, maar desalniettemin een fout is van een professional. Men focust zich hier in de thread begrijpelijk op de verkoper, maar gevoelsmatig is de effectieve fout, waarop ik mijn beslissing baseerde om tot de verkoop over te gaan, niet gebeurd bij de verkoper maar bij de sevicemanager. Ik snap wel dat een rechter zal uitgaan van mijn onderzoeksplicht, maar er is een bijdrage aan dit debacle van Tesla. Want mijn onderzoek leidde net naar de expert Tesla zelf. Zou een rechter dat dan niet zien? Temeer omdat die fout mede wordt veroorzaakt doordat men simpelweg geen papier zegt te geven met opties van een wagen onder het motto "Tesla zet niets op papier". Dit beleid is mede verantwoordelijk voor fouten als dit. Dat zij hier geen partij zijn, komt mij niet correct over. Artsen worden te pas en te onpas aangeklaagd voor profesisonele fouten met kleine dan wel grote gevolgen. Waarom is er hier dan geen schuld bij de professional Tesla, hoe klein of hoe groot ook? Zij namen deze servicemanager aan en testten zijn kwaliteiten. Dat die nu mede aan de oorzaak liggen van dit probleem komt dan ook mee op het conto van Tesla dat de eindverantwoordelijkheid draagt, mijns inziens.