Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben in het bezit van één ST2 en de tweede komt er aan.
GEWELDIG deze fietsen. Naar mijn mening is dit de Tesla onder de electrische fietsen.
Ga er dus niet op proef rijden want je bent verkocht.
Heb dit vanochtend zelf mogen ondervinden. Ik was al bekend met de "Tesla grijns", nu ook met de "Stromer grijns". Wat een lekker gevoel, dat optrekken! Ik ging langs om het eens te ervaren maar ben met een aankoopfactuur voor een ST2 weggegaan. Dat wordt genieten straks, die 30 km woon-werk! :cool:
 
Ik deel je conclusie niet direct. Als je 's avonds met je Ampera thuiskomt met lege accu, hoe wil je die dan ooit in een nacht opladen met 3,7kW? :oops: En tevens onderweg, lijkt me dat de Zoë meer mogelijkheden biedt.
Als laatste rijdt de Zoë kennelijk zuiniger dan de Ampera, dus zal de range vd Ampera niet 50% groter zijn.
O, ik vergeet het belangrijkste... de Zoë kun je gewoon kopen nu! :D

De Ampera kan je AC laden aan 7.2 kW, niet 3,7. Op 7.2 kW is dit zo een 7 uur en op 3,6 kW 15 uur. Dat is prima voor de nacht. En je hebt ook een CCS aansluiting, dus onderweg even op snelheid laten is ook prima te doen. Onderweg zal je qua AC voornamelijk 11 kW laders treffen en de echt snelle 43 kW staan altijd bij een CCS/CHAdeMO lader. Ja, de ZOE kan je nu kopen, de Ampera ook al bestellen. Onze huidige Zoe's zijn van december 2013 dus het is niet zo dat wij nu direct tot aanschaf hoeven over te gaan. Spoedig hebben we ook de Ampera-e ter test voor een week. Daarna kunnen we pas echt gaan vergelijken. De Tes (maart 2014) moet overigens wel in 2018 worden vervangen, ivm die stomme bijtellingsregel welke in 2019 ingaat.
 
De Ampera kan je AC laden aan 7.2 kW, niet 3,7. Op 7.2 kW is dit zo een 7 uur en op 3,6 kW 15 uur. Dat is prima voor de nacht. En je hebt ook een CCS aansluiting, dus onderweg even op snelheid laten is ook prima te doen. Onderweg zal je qua AC voornamelijk 11 kW laders treffen en de echt snelle 43 kW staan altijd bij een CCS/CHAdeMO lader. Ja, de ZOE kan je nu kopen, de Ampera ook al bestellen. Onze huidige Zoe's zijn van december 2013 dus het is niet zo dat wij nu direct tot aanschaf hoeven over te gaan. Spoedig hebben we ook de Ampera-e ter test voor een week. Daarna kunnen we pas echt gaan vergelijken. De Tes (maart 2014) moet overigens wel in 2018 worden vervangen, ivm die stomme bijtellingsregel welke in 2019 ingaat.
Ja de Ampera-E kan op 7,2kW laden, op 1 fase toch? Dus thuis lukt dat niet...:(
 
Ok, vandaag de Opel Ampera-E op proef. Laden doet hij op de DC Lader in ieder geval!
IMG_2058.JPG