You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geen idee, we hebben altijd naar een 2e handse gezocht. En vooral in Duitsland!@FVO: Ik zit een beetje met de configurator te spelen van de B250e lease edition. Klopt het dat je niet eens lederen bekleding kunt kiezen? Of deftige velgjes, interieur/exterieur afwerkingen/pakketten en andere goodies? Steekt daar een bepaalde gedachte achter die ze gedeeld hebben met jou?
Er bestaat toch een "JDemo" aansluit mogelijkheid. Een soort aansluiting onder de "motorkap" om toch met chademo te kunnen laden.Dat wordt best een onderneming om een B zonder snellaadmogelijkheid vanuit Duitsland thuis te krijgen toch?
Bij mijn weten niet voor de B-klasse en gezien de prijzen die daarvoor gevraagd worden ook niet geïnteresseerd in retrofitten.Er bestaat toch een "JDemo" aansluit mogelijkheid. Een soort aansluiting onder de "motorkap" om toch met chademo te kunnen laden.
Ik kwam dat tegen op het Amerikaanse forum. Een "meerprijs" van minimaal 2000 dollar.Bij mijn weten niet voor de B-klasse en gezien de prijzen die daarvoor gevraagd worden ook niet geïnteresseerd in retrofitten.
2013 is juist n upgrade geweest, waaronder warmtepomp verwarming en daardoor stuk efficiënter. Zou altijd naar 2013+ kijken.Lijkt me top. Ik weet alleen niet of de Leaf 2013/4/5/6 veel afwijkt van de 2012 die ik 3 maanden heb kunnen uitproberen.
Ik vond de 2012 versie een "uitdaging" qua range als je in de winterperiode de kachel icm de airco nodig had.2013 is juist n upgrade geweest, waaronder warmtepomp verwarming en daardoor stuk efficiënter. Zou altijd naar 2013+ kijken.
Ja fijn! Je kon ook niet de ventilatoren laten draaien zonder de AC aan te hebben. Dus zat je al snel met beslagen ramen of een flink afnemende range. Is die 6,6kw lader te retrofitten?
Inderdaad en zolang de droom van Hans met op elke hoek van de straat een snellaadpaal niet in vervulling gaat, compenseert de mogelijkheid van ChadeMo-laden dat niet.Dat 1-fase laden is echt op Japan en VS gericht en vind ik hét grote zwakke punt van de Leaf.
Als je geen 3fase in huis hebt dan heb je 1fase 35A (dat hebben de meeste huizen in NL) dus dat zou voor de meeste mensen geen probleem moeten zijn...Weet niet of die lader is te retrofitten.
Maar om die 6,6 kW lader te kunnen benutten heb je dus monofase 32A nodig. Dat is in NL op een huisaansluiting in ieder geval niet gebruikelijk (hier 3x25A).
En bij een publieke laadpaal moet je dus een 22 kW (3x32A) paal vinden om 6,6 kW te kunnen laden.
Een 11 kW paal (meest gebruikelijk) zal op 3x16A aangesloten zijn dus haal je op 1 fase maar 3,7 kW en heb je niks aan de 6,6 kW lader.
Dat 1-fase laden is echt op Japan en VS gericht en vind ik hét grote zwakke punt van de Leaf.
Leaf opladen op een normale stekker lijkt me niet op 3,7 kW gaan (16A). Lijkt me niet heel veilig. Is het niet zo dat een normale wandcontactdoos max 10A levert? Dat is dus 2,3 kW, waarlijk nog trager .je bent in feite bijna voor niets klaar met een gewoon stopcontact voor de Leaf
Die 3,7 kW is anders gewoon wel even 16A op één fase. Daar kun je echt geen Tesla bij hebben want dan zit je al op 32A op 1 fase, ver boven de 25A aansluitwaarde. Kon je die Leaf over 3 fasen verdelen was het inderdaad geen probleem geweest.Een ander voordeel is dat je niet bang hoeft te zijn met het laden tegelijk met de Tesla. Die 3,7 Kw zal hem de nek niet breken.
Gaat me idd niet om het thuisladen (al vind ik dat nog steeds wel een issue omdat je 1 fase inlevert) maar om het laden op de bestemming.Leaf laden op 3,7 Kw is in de praktijk nooit een probleem. Ook als je leeg thuis komt in de avond kun je hem in de ochtend 80 of 100% vol hebben.
Wist ik niet, tx . Dacht dat je tegenwoordig overal wel 3x25A zag.Als je geen 3fase in huis hebt dan heb je 1fase 35A (dat hebben de meeste huizen in NL)