Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat rij jij naast je Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij nu alweer heel wat maanden in mijn Model S, maar ik heb altijd al een zwak gehad voor oudere auto's. Ondanks dat ik best tevreden ben over mijn Tesla zou ik nog niet zonder mijn oudjes willen. De Tesla is ideaal voor alledag, maar ik mis toch echt een beetje ziel en beleving. Voor de korte ritjes en in het weekend pak ik daarom steeds vaker de oudjes, omdat ik daar op de één of andere manier toch meer mee heb (maar ik moet er niet aan denken om er altijd in te moeten rijden).

Daarom hebben we voor het mooie weer nog een oude (ietwat afgetrapte) Audi cabriolet uit 1993. Dan zitten er ook altijd blaadjes aan de bomen en die kunnen die CO2 best gebruiken ;). Een ouderwetse en (hopelijk) onverwoestbare 2.8l V6 motor met een lekkere roffel, maar waar eigenlijk niet bijster veel gang in zit. Beetje afgetrapt is wel lekker, want je bent er minder secuur op. De Tesla parkeer ik alleen als ik ruim kan staan. Deze zet ik altijd zo dicht mogelijk bij (pas zelf wel op met uitstappen). Cabriolet is heerlijk relaxt en geen vergelijk met een open dakje (zoals in de Tesla).
Audi cabriolet 08.jpg


En voor de weekenden en als ik helemaal geen haast heb, dan komt de kever uit de schuur. Slechts 25pk (als die er nog allemaal in zitten), ongesynchroniseerde versnellingsbak, luide luchtgekoelde boxersound en een totaal gebrek aan luxe. Ik blijf het bijzonder vinden dat een auto die nu ruim 68 jaar oud is nog steeds rondrijdt. Denk dat de Tesla dat niet gaat halen.
IMG_4433.jpg

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen op het forum zijn die behalve de EV ook nog een passie hebben voor een ICE wagen. Dus niet de boodschappenwagen er naast, maar een auto die je echt voor de liefhebberij hebt.