Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Hi Jeff,
Het is maar geld.
Fijne en vooral veilige kilometers gewenst met je nieuwe grote beer.
Kom je deze wel een keer op De Woude laten zien?
Doe ik zeker Wim! Past hij op de veerpont, denk je?

P.S.: Met betrekking tot het onderwerp dat niet meer besproken mag worden (iets met een calendar van je iphone op je Tesla scherm)...ook geen succes in de X! :mad: Ligt dus toch verscholen in de settings van mijn iphone, en ik begin te vermoeden dat het met de security settings van mijn opdrachtgever te maken heeft. Om mail en de agenda van mijn werk te kunnen ontvangen op mijn iPhone vereisen ze een bepaalde app installatie (MobileIron) en wellicht belemmert die de communicatie van calendar informatie via bluetooth met bijvoorbeeld de Tesla. Ik kan namelijk echt niets anders meer bedenken...tijd voor een nieuwe opdrachtgever! Maar goed, off topic, sorry
 
Doe ik zeker Wim! Past hij op de veerpont, denk je?

P.S.: Met betrekking tot het onderwerp dat niet meer besproken mag worden (iets met een calendar van je iphone op je Tesla scherm)...ook geen succes in de X! :mad: Ligt dus toch verscholen in de settings van mijn iphone, en ik begin te vermoeden dat het met de security settings van mijn opdrachtgever te maken heeft. Om mail en de agenda van mijn werk te kunnen ontvangen op mijn iPhone vereisen ze een bepaalde app installatie (MobileIron) en wellicht belemmert die de communicatie van calendar informatie via bluetooth met bijvoorbeeld de Tesla. Ik kan namelijk echt niets anders meer bedenken...tijd voor een nieuwe opdrachtgever! Maar goed, off topic, sorry
Op de veerpont mag maximaal 15 ton. Daar komt de X nog net niet aan toch?

Wat die iPhone betreft lijkt het duidelijk dat het niet aan auto ligt. Je kunt MobileIron toch tijdelijk uitschakelen? Desnoods haal je de app er tijdelijk af. Dan weet je het snel.
Als je eerst een volledige back-up maakt van je iPhone inclusief MobileIron, dan verwijder de app van je iPhone, herstart de iPhone en probeer het dan nog een keer. Als dit het oplost weet je het zeker en moet je opdrachtgever je maar een tweede iPhone verstrekken.
Wil je overigens de app weer terugzetten, inclusief alle instellingen, dan synchroniseer je je iPhone met je computer en is ie weer terug op je iPhone. Wel even aangeven in iTunes dat je wil back-uppen van computer naar iPhone en niet andersom.
 
Doe ik zeker Wim! Past hij op de veerpont, denk je?

P.S.: Met betrekking tot het onderwerp dat niet meer besproken mag worden (iets met een calendar van je iphone op je Tesla scherm)...ook geen succes in de X! :mad: Ligt dus toch verscholen in de settings van mijn iphone, en ik begin te vermoeden dat het met de security settings van mijn opdrachtgever te maken heeft. Om mail en de agenda van mijn werk te kunnen ontvangen op mijn iPhone vereisen ze een bepaalde app installatie (MobileIron) en wellicht belemmert die de communicatie van calendar informatie via bluetooth met bijvoorbeeld de Tesla. Ik kan namelijk echt niets anders meer bedenken...tijd voor een nieuwe opdrachtgever! Maar goed, off topic, sorry

Sla je je agenda items op in een corporate calendar (bijv een Exchange account synced met de server op je werk) ?
Ik kan me voorstellen dat middels MobileIron toegang van andere apps tot die calendar is afgeschermd.
Wat als je je afspraken in een andere calendar zet ?
 
Wim, Robert, bedankt voor het meedenken. Het heeft me gewoon altijd verbaasd en geïntrigeerd dat het niet werkte. Maar ik heb daar al teveel posts aan gewijd in het verleden en wilde er nooit meer op terug gekomen, hoewel ik hierboven dus zondigde. Maar mijn wereld vergaat totaal niet zonder deze calendar, dus elke energie die ik er in steek is teveel, en jullie moeite om mee te denken al helemaal. Ik rijd elke dag naar dezelfde plek en heb dus helemaal geen profijt van het kunnen navigeren naar verschillende locaties op basis van de afspraken in mijn agenda. Het is dus altijd een soort verbazing geweest dat het niet werkt, maar het is ook totaal geen ramp. De door jullie voorgestelde maatregelen gaan dan ook te ver voor mij, dat is het me echt niet waard hiervoor. Bedankt voor het meedenken dus, maar nu terug on topic!
 
Wim, Robert, bedankt voor het meedenken. Het heeft me gewoon altijd verbaasd en geïntrigeerd dat het niet werkte. Maar ik heb daar al teveel posts aan gewijd in het verleden en wilde er nooit meer op terug gekomen, hoewel ik hierboven dus zondigde. Maar mijn wereld vergaat totaal niet zonder deze calendar, dus elke energie die ik er in steek is teveel, en jullie moeite om mee te denken al helemaal. Ik rijd elke dag naar dezelfde plek en heb dus helemaal geen profijt van het kunnen navigeren naar verschillende locaties op basis van de afspraken in mijn agenda. Het is dus altijd een soort verbazing geweest dat het niet werkt, maar het is ook totaal geen ramp. De door jullie voorgestelde maatregelen gaan dan ook te ver voor mij, dat is het me echt niet waard hiervoor. Bedankt voor het meedenken dus, maar nu terug on topic!
MobileIron legt idd een soort schil om je "klant"applicaties heen waardoor de TeslaApp (en andere troep op je telefoon er niet zomaar bij kan. Dit om te voorkomen dat vertrouwelijke documenten de organisatie kunnen verlaten. Wordt veel gebruikt bij o.a. overheid en banken
 
MobileIron legt idd een soort schil om je "klant"applicaties heen waardoor de TeslaApp (en andere troep op je telefoon er niet zomaar bij kan. Dit om te voorkomen dat vertrouwelijke documenten de organisatie kunnen verlaten. Wordt veel gebruikt bij o.a. overheid en banken
Ik zit bij een bank inderdaad. Maar goed, ik laat het hier even bij. Lijkt misschien wel de verklaring voor het mysterie. Maar nu écht weer on topic jongens.
 
Check, check dubbel check.....je weet dat je ook in de Tesla app je agenda moet aanzetten?
Ik vind het onbeleefd om niet te reageren, maar iedereen met goede bedoelingen, doe maar niet, het moet hier over verzekeringen gaan. Om nog één keer antwoord te geven: uiteraard weet ik dat. In het begin moest je zelfs nog veel meer settings op exact een bepaalde manier zetten (achtergrond verversen, meldingen, access, noem maar op). Calender sync aanzetten in de app. Er is zelfs gesuggereerd om de app opnieuw te installeren, je telefoon opnieuw te pairen met de tesla. Het probleem is echter diepgewortelder en ik vermoed nu, mede door de andere posts hierboven, dat het door Mobile Iron komt. Pech gehad, genoeg hierover ;)
 
Tja @jm71, naar goed gebruik hier op dit forum vind ik dat je minstens een eigen draadje in de lucht moet houden met je persoonlijke agenda problemen :D
Dan kunnen sommige mensen het negeren ipv op je kap te zitten en kan iemand die hetzelfde probleem heeft, via zoeken (eventueel met 'search titles only' aangevinkt om het aantal resultaten te beperken), direct een volledig draadje met alle mogelijke oplossingen vinden, zonder daar posts over iets anders te moeten doorworstelen. o_O
 
Fijn dat, eerste jaar een schade aan de bumper en enkele maanden geleden een steentje in de voorruit, en krijg je een aangetekende brief dat de verzekering opgezegd wordt wegens niet rendabel voor de verzekeringsmaatschappij MS Amlin/Coverbel.

Ik vind het wel straf, de schade aan de bumper was 1.581 euro waarvan ik zelf 750 euro heb moeten betalen. De voorruit vervangen was 1.599 euro en heb ik zelf 125 euro voor moeten betalen. De verzekeringsbijdrage voor twee jaren was 4.188 euro. Kan iemand mij uitleggen wat hier niet rendabel aan was? En waarom geen verhoging van de premie voorstellen? Nee nu moet ik naar een andere op zoek, overkomende als onverzekerbaar wegens te veel schade. Enige suggesties?

ik had een totaal verlies met de S en Amlin wilde de nieuwe X niet meer verzekeren. Van Dessel maakte hier geen probleem mee en ik ben nu via hen bij Belfius verzekerd. Nog goedkoper en quasi zelfde voorwaarden als bij Amlin....
 
In verband met de berichten gisteren op dit forum over opzeggen van verzekeringscontracten door MS Amlin op de Belgische markt, heb in in alle transparantie een duidingstekst gemaakt: Schadestatistiek bij Teslarijders noodzaakt verzekeraar tot ingrijpen – e-driveinsurance.be

Om de portefeuille rendabel te maken zijn er zowel wijzigingen binnen omniumverzekering (voornamelijk verhoging eigen risico) als binnen burgerlijke aansprakelijkheid (premieverhoging) vast te stellen. Een beperkt aantal klanten kreeg gisteren brief mbt. komende beëindiging van hun contract BA.

Voor vragen hierover: graag PM of telefoon aub.
 
De bovenstaande posts klinken niet goed - die premie die fors gestegen is de laatste tijd. Zijn er zoveel ongelukken/diefstallen met Tesla's dan?

Net met Centraal Beheer gebeld. Daar waar de particuliere verzekering circa 90 euro per maand zou kosten (incl. BTW), kwam exact diezelfde verzekering voor een zakelijke rijder ineens uit op meer dan 200 euro (ex. BTW) per maand. En dan was de voorwaarde bovendien dat er een apart volgsysteem geïnstalleerd zou worden.

Ik heb dit draadje doorgespit, maar ik heb tot nu toe geen echte alternatieven gezien. Een volgsysteem laten inbouwen is dus eigenlijk een verplichting als je tegen diefstal verzekerd wilt zijn (en dat moet dus z.s.m. geregeld worden).
 
Klopt een ‘na-diefstal’ systeem. Als ik de tekst op lojack.nl lees en vergelijk met de verwarrende scm classificaties bij voertuigvolgsystemem, ziet Lojack er eenvoudiger uit. Maar een expert ben ik niet in deze systemen.

“Regelmatig wordt het LoJack VLU7-VP gekozen ter vervanging van een VbV-SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem. De redenen hier voor zijn:
• LoJack is goedkoper in aanschaf, installatie en abonnementskosten;
• LoJack beschermt de privacy van haar eindklanten, alleen in geval van diefstal kan de locatie van een object worden bepaald;
• LoJack systemen kunnen niet door GSM/GPS-jammers worden gestoord.”