Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Je gaat skiën aan de costas?

476 posts over 2 dagen per jaar waarop een hoop koppigaards geen halve dag vroeger of later willen vertrekken. Of liever uren aanschuiven dan een overnachting onderweg te boeken. Zelfs met schoolgaande jeugd kan je, als je om 17:00 vertrekt nog minstens tot een stuk over halfweg rijden. Slapen doe je die nacht toch niet goed. Waar een wil is...
ik heb liever dat Tesla NIET in deze twee dagen investeert, maar het geld in een betere service stopt. Die investering is immers 363 dagen per jaar nutteloos.
Zie hiervoor. Klopt. De heenreis is doorgaans het probleem niet omdat we acyclisch proberen te rijden. Terug is different cook.
Het is overigens wel meer dan 2 dagen per jaar. De weekenden loopt het vaak vol aan de A61. En in de zomermaanden op meerdere dagen in de week.
Kijk eens naar Nederland. Afgelopen woensdag kon ik aansluiten te Duiven. Of all places.
 
Last edited:
Om puur psychologische redenen, er is geen enkel mathematisch verschil tussen heen en terug.
Jawel. Als we vanuit Italië vertrekken is het of met een overnachting in Zwitserland en rijden we de drukte in rond de middag. Rijden we in één ruk dan staan we vroeg op en dan rijden we in de late middag de drukte in. Italië en Zwitserland zijn, afgezien van Monte Ceneri, geen probleem. Alleen Achern en alles daarboven.
Helaad ben ik geen nachtrijder. Dat zou alles oplossen.
 
Ik denk dat het allemaal maar relatief is. Ja, je staat misschien bij sommige superchargers 5 of 10 minuten in de rij voordat je aan de beurt bent, en het laden gaat langzamer door gedeelde chargers (al haalde ik gisteren op een gedeelde charger in Breda met gemak 110 kW en 550 km per uur). Maar maakt dat nou echt zo veel uit op het grote geheel? Files in Zuid-Duitsland hakken er veel meer in. En al verlies je in het slechtste geval één of twee uur in vergelijking met een normale rit buiten het hoogseizoen, dan is dat waarschijnlijk minder tijd dan we dagelijks verspillen aan een slechte 'meer voor mannen'-film op RTL7 of aan gepiel op een smartphone (of gediscussieer op een forum :p). En ach, dan staan we op de eerste dag maar 3 uur ipv 4 uur lang te lallen bij de après-ski...
 
Ik denk dat het allemaal maar relatief is. Ja, je staat misschien bij sommige superchargers 5 of 10 minuten in de rij voordat je aan de beurt bent, en het laden gaat langzamer door gedeelde chargers (al haalde ik gisteren op een gedeelde charger in Breda met gemak 110 kW en 550 km per uur). Maar maakt dat nou echt zo veel uit op het grote geheel? Files in Zuid-Duitsland hakken er veel meer in. En al verlies je in het slechtste geval één of twee uur in vergelijking met een normale rit buiten het hoogseizoen, dan is dat waarschijnlijk minder tijd dan we dagelijks verspillen aan een slechte 'meer voor mannen'-film op RTL7 of aan gepiel op een smartphone (of gediscussieer op een forum :p). En ach, dan staan we op de eerste dag maar 3 uur ipv 4 uur lang te lallen bij de après-ski...
Tijd is relatief natuurlijk. De ene maakt het niks uit, de andere rijdt al 12 of 15 uur en ja, dan is elk uur extra er eentje teveel. En files, daarin bestaat geen onderscheid tussen benzine en EV!
 
Bij mijn 10 uurs rit naar Ischgl in December heb ik meer vertraging opgelopen door files, dan verliestijd aan de charger.
Ik ga pas in maart weer, en dan zal het allemaal wel meevallen.
Ik wacht de verhalen af.
Oh ja.... Hilden zou nu open moeten zijn.... dat gaat ook een stuk verlichten voor de eerste kilometers. Na Frankfurt gaat het zich waarschijnlijk meer verdelen.
 
17 uur met de Tesla of 5 uur met het vliegtuig, in beide gevallen van deur tot deur. Dat noem ik luxe.
Dat is een groot verschil idd. Afgelopen weekend met mijn zoon met vliegtuig naar aosta-dal voor een training geweest. Zowel heen als terug van deur tot deur ruim 9 uur over gedaan. Ruim meer dan die 5 uur die jij haalt. Met de auto was niet echt een optie daar ik alles alleen moest rijden(en dat voor lang weekend).
Volgende week vertrekken wij met de auto(dan meerdere chauffeurs)zaterdagmiddag achter de meute aan. Overnachting in Frankrijk en dan zondag rond het middaguur op het snowboard. De zondag erop weer de terugreis. Van drukte is dan geen sprake meer op de wegen.
Ik rij al jaren niet meer op donderdag, vrijdag en zaterdag in die periode(waarin ik ook naar de sneeuw moet ivm de schoolvakanties). Scheelt echt heel veel.
 
Dat is een groot verschil idd. Afgelopen weekend met mijn zoon met vliegtuig naar aosta-dal voor een training geweest. Zowel heen als terug van deur tot deur ruim 9 uur over gedaan. Ruim meer dan die 5 uur die jij haalt. Met de auto was niet echt een optie daar ik alles alleen moest rijden(en dat voor lang weekend).
Volgende week vertrekken wij met de auto(dan meerdere chauffeurs)zaterdagmiddag achter de meute aan. Overnachting in Frankrijk en dan zondag rond het middaguur op het snowboard. De zondag erop weer de terugreis. Van drukte is dan geen sprake meer op de wegen.
Ik rij al jaren niet meer op donderdag, vrijdag en zaterdag in die periode(waarin ik ook naar de sneeuw moet ivm de schoolvakanties). Scheelt echt heel veel.
Pisa is een gemakkelijke bestemming met.een klein vliegveld en met wat geluk heb je je huurauto binnen een paar minuten.
En idd, bepaalde dagen mijden helpt zeker.
 
De grootste fout is eigenlijk dat dit jaar regio Zuid en Midden vakantie hebben in de carnavalsweek (gelijk met de Duitsers dus).

De afgelopen jaren was het alleen regio Zuid. Deze keuze zorgt autonoom al voor een verdubbeling.

Ondanks de ruime verdubbeling van het aantal Tesla’s verwacht ik niet dat er ook een verdubbeling optreedt in het aantal Tesla’s waarmee naar de wintersport zal worden gegaan. Ik vermoed dat veel nieuwe Tesla rijders daar toch teveel schroom voor hebben, mede vanwege alle berichtgeving.

Vorig jaar was het met de wintersport geen probleem. Ik verwacht dit jaar simpelweg één regio waar het een probleem gaat zijn, naast Frankrijk natuurlijk, want daar is de dichtheid nog niet op orde.

Ben benieuwd. Al is het maar één SuC lokatie waar een serieuze wachtrij ontstaat: de pers zal het breed uitmeten met veel leedvermaak.

Terwijl je feitelijk gewoon Netflix kijkt, wat half Nederland ziet als het hoogtepunt van hun dag. ;)
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
De grootste fout is eigenlijk dat dit jaar regio Zuid en Midden vakantie hebben in de carnavalsweek (gelijk met de Duitsers dus).

De afgelopen jaren was het alleen regio Zuid. Deze keuze zorgt autonoom al voor een verdubbeling.

Ondanks de ruime verdubbeling van het aantal Tesla’s verwacht ik niet dat er ook een verdubbeling optreedt in het aantal Tesla’s waarmee naar de wintersport zal worden gegaan. Ik vermoed dat veel nieuwe Tesla rijders daar toch teveel schroom voor hebben, mede vanwege alle berichtgeving.

Vorig jaar was het met de wintersport geen probleem. Ik verwacht dit jaar simpelweg één regio waar het een probleem gaat zijn, naast Frankrijk natuurlijk, want daar is de dichtheid nog niet op orde.

Ben benieuwd. Al is het maar één SuC lokatie waar een serieuze wachtrij ontstaat: de pers zal het breed uitmeten met veel leedvermaak.

Terwijl je feitelijk gewoon Netflix kijkt, wat half Nederland ziet als het hoogtepunt van hun dag. ;)
Je vergeet één ding: verleden jaar was de uitrol van de M3 net begonnen. In de zomervakantie merkte je het al wel, daar waar je normaalgesproken alleen of bijna alleen stond was de bezetting nu vaak de helft of meer. Ook ten zuiden van Duitsland.
We gaan het idd zien. Het betreft denk ik ook maar een paar "centrale" SuC's waar het erg druk zal worden.
 
Je vergeet één ding: verleden jaar was de uitrol van de M3 net begonnen. In de zomervakantie merkte je het al wel, daar waar je normaalgesproken alleen of bijna alleen stond was de bezetting nu vaak de helft of meer. Ook ten zuiden van Duitsland.
We gaan het idd zien. Het betreft denk ik ook maar een paar "centrale" SuC's waar het erg druk zal worden.

Als je leest dat ik het heb over een verdubbeling van het aantal Tesla’s, waarom denk je dan dat ik de in 2019 uitgeleverde Tesla’s vergeet? ;)
 
KPMG waarschuwt voor elektrische zwarte zaterdag:
KPMG waarschuwt voor elektrische zwarte zaterdag
Lekker geschreven artikel.

Dat zijn pak hem beet 1.500 EV’s met een minimale actieradius van 300 km van het Nederlandse totaal (56.500 auto’s).

(...)Op de route tussen Nederland en Duitsland bevinden zich in totaal 450 Tesla Superchargers en heeft Ionity 1.500 laadplekken in de aanbieding.
Ten eerste, op de route tussen Nederland en Duitsland? Ok :)
Ten tweede, 1950 snelladers voor 1500 voertuigen? Armageddon.
 
Snap ik, de scholen moeten echt naar een flexibele vakantieregeling toe, want een gezamenelijke en verplichte schoolvakantie is niet vol te houden.
Probleem zit hem dit jaar erin dat heel NL, BE en DE én Oostenrijk vrij zijn geloof ik.

Afgelopen zomervakantie nergens druk gehad, we zien het wel nu. Eind jan met vliegtuig geweest en dat is gewoon fijn :)

Nu met kids, stand op vakantie zetten. Ik weet dat ik ook geen 50km per dag ga skieen met mijn kids erbij.

Wel die CCS aanpassing laten doen, ook die mail van Tesla gehad, maar in NL zie ik nog geen ionity laders op mijn navi.