Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
Dat lijkt me idd wel erg weinig. Weet je zeker dat de instelling 90% is?

Staat in de app tot streepje 4, dus ja, volgens mij gewoon 90%

En dan verbruikt ie nog steeds meer dan dat hij inschat (100km verwacht is 90km in de praktijk).

Wellicht mijn bandenspanning nog even controleren?

Ik heb verder niets veranderd aan de instellingen. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Het gekke is dat als er systemen meer energie zouden gebruiken dat ik dat ook in het verbruik terug zou moeten zien...

Kleine aantekening is dus dat ik nog maar 400-500 km gereden.
 
Recept:
Lagere snelheid is 1,
Vaak zonder airco of clima helemaal uit is 2.

Als ik met airco aan 130kmpu rij nu zit ik ook op 220

Ps rond Rotterdam kan/mag je gewoon nooit 130, dus dat is easy
ok duidelijk, jullie leveren dus comfort in voor meer bereik ;) dan zal ik nooit veel verder komen, vind 130 een mooie snelheid als het kan en airco uit vind ik ook niet echt een optie.

Gelukkig rij ik maar rond de 10K per jaar dus is bereik voor mij ook niet echt een issue.
 
ok duidelijk, jullie leveren dus comfort in voor meer bereik ;) dan zal ik nooit veel verder komen, vind 130 een mooie snelheid als het kan en airco uit vind ik ook niet echt een optie.

Gelukkig rij ik maar rond de 10K per jaar dus is bereik voor mij ook niet echt een issue.
Oh, airco/clima uit is juist comfortabel, geen droge ogen ;) ik houd daarenboven van open dak rijden! Kost ook watt, maar is heerlijk mits onder de 120
 
Oh, airco/clima uit is juist comfortabel, geen droge ogen ;) ik houd daarenboven van open dak rijden! Kost ook watt, maar is heerlijk mits onder de 120

Ik hoor verschillende mensen dat ze geen airco aan willen ivm koude tocht en droge lucht. Het rare is dat ik daar de afgelopen 25-30 jaar met verschillende auto's met airco nog nooit last van heb gehad en mijn passagiers ook niet.

Met open dak rijden is eigenlijk met meer dan 60km/u geen doen meer i.v.m. de enorme herrie die het produceert.
 
  • Like
Reactions: Advh
Ik hoor verschillende mensen dat ze geen airco aan willen ivm koude tocht en droge lucht. Het rare is dat ik daar de afgelopen 25-30 jaar met verschillende auto's met airco nog nooit last van heb gehad en mijn passagiers ook niet.

Met open dak rijden is eigenlijk met meer dan 60km/u geen doen meer i.v.m. de enorme herrie die het produceert.

Boven 80km is het een ander soort rijden inderdaad, dan ga je in cabrio modus met een hoop herrie.
Wat mij zo bevalt aan clima helemaal uit is de stilte! Dat het verbruik dan keldert is bijzaak.
Maar met de huidige subtropische temperaturen kan dat alleen in de ochtend en late avond.
 
  • Like
Reactions: Advh
Ik heb sinds deze week plots maar 266km bij 90% laden bij mijn MS70D (102.000 km).
Dit was een paar weken geleden nog 314km.
Heb hiervoor Tesla Aartselaar gecontacteerd een paar dagen geleden en ze zouden dit nakijken maar voorlopig nog niets vernomen.
Iemand dit ook voorgehad? Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen want 20% verlies is zeker niet aanvaardbaar.
 
Ik hoor verschillende mensen dat ze geen airco aan willen ivm koude tocht en droge lucht. Het rare is dat ik daar de afgelopen 25-30 jaar met verschillende auto's met airco nog nooit last van heb gehad en mijn passagiers ook niet.

Ligt aan de instellingen vind ik. Ik wil die koude lucht niet in mijn bakkes hebben blazen. Vrouwlief vind dat juist heerlijk. Ik krijg daar droge strot van.

De clima op "Auto" in de Tesla laat alleen lucht stromen uit de roosters. Ik heb 'm op Custom en zet alle sluizen open. (dus ruit, roosters, voeten). Dan komt er minder lucht uit elk rooster, met als bijkomend voordeel dat er minder herrie is van de luchtcirculatie.
 
Ik heb sinds deze week plots maar 266km bij 90% laden bij mijn MS70D (102.000 km).
Dit was een paar weken geleden nog 314km.
Heb hiervoor Tesla Aartselaar gecontacteerd een paar dagen geleden en ze zouden dit nakijken maar voorlopig nog niets vernomen.
Iemand dit ook voorgehad? Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen want 20% verlies is zeker niet aanvaardbaar.

Zou het kunnen dat je van rated naar typical bent gegaan in de settings? Want dit zou wel een giga terugval zijn die niet correct is.
 
Ik hoor verschillende mensen dat ze geen airco aan willen ivm koude tocht en droge lucht. Het rare is dat ik daar de afgelopen 25-30 jaar met verschillende auto's met airco nog nooit last van heb gehad en mijn passagiers ook niet.

Met open dak rijden is eigenlijk met meer dan 60km/u geen doen meer i.v.m. de enorme herrie die het produceert.
Probleem had ik ook met mijn auto, leen auto deed het prima tot 140KM per uur, mijn auto nu ook!
 
Laatste maanden heb ik gemerkt dat de range sneller zakt in mijn auto:
Voor de zomer zat ik rond 343km op 90%, deze ochtend krijg ik nog maar 337km. In oktober vorig jaar is mijn batterij vervangen geweest door een gerefurbished exemplaar, dus geen nieuwe batterij, en toen kreeg ik 347km op 90%. Het verlies is vooral in de laatste 2-3 maanden opgetreden. Bij elke lading krijg ik ook een andere range te zien, varierend tussen de 337km en de 340km.

Ik las eens dat met recente updates de BMS ook wat werd aangepast om reële capaciteit beter weer te geven, dan zou iedereen recentelijk een iets lagere range te zien krijgen?
Met de recente trip naar Kroatië eind augustus heb ik een paar keer 100% geladen en ook naar een zeer lage SoC gegaan, dus denk ik wel dat de batterij goed gebalanceerd is. Op zich ben ik niet ontevreden met de range, ik wilde eens horen hoe het zit met andere 85kWh eigenaars.
 
Laatste maanden heb ik gemerkt dat de range sneller zakt in mijn auto:
Voor de zomer zat ik rond 343km op 90%, deze ochtend krijg ik nog maar 337km. In oktober vorig jaar is mijn batterij vervangen geweest door een gerefurbished exemplaar, dus geen nieuwe batterij, en toen kreeg ik 347km op 90%. Het verlies is vooral in de laatste 2-3 maanden opgetreden. Bij elke lading krijg ik ook een andere range te zien, varierend tussen de 337km en de 340km.

Ik las eens dat met recente updates de BMS ook wat werd aangepast om reële capaciteit beter weer te geven, dan zou iedereen recentelijk een iets lagere range te zien krijgen?
Met de recente trip naar Kroatië eind augustus heb ik een paar keer 100% geladen en ook naar een zeer lage SoC gegaan, dus denk ik wel dat de batterij goed gebalanceerd is. Op zich ben ik niet ontevreden met de range, ik wilde eens horen hoe het zit met andere 85kWh eigenaars.

85kWh uit dec-2014. 110.800 op de teller inmiddels.
April dit jaar met 99km = 343.
Blijft aardig gelijk, maar zie inderdaad de laatste maanden minder bereik. Vanmorgen 90% weggereden met 337.

Vanuit TeslaFi zie ik het volgende patroon:

FusionCharts.png


P.s. zal me nog even voorstellen in het juiste draadje ;)
 
  • Informative
Reactions: FrankNL and xveys
Laatste maanden heb ik gemerkt dat de range sneller zakt in mijn auto:
Voor de zomer zat ik rond 343km op 90%, deze ochtend krijg ik nog maar 337km. Op zich ben ik niet ontevreden met de range, ik wilde eens horen hoe het zit met andere 85kWh eigenaars.

Ik heb nog de originele batterypack, maar meen een vergelijkbare achteruitgang te zien.
Is niet anders, ik maak mij er niet zo druk over.
 
  • Informative
Reactions: xveys
85kWh uit dec-2014. 110.800 op de teller inmiddels.
April dit jaar met 99km = 343.
Blijft aardig gelijk, maar zie inderdaad de laatste maanden minder bereik. Vanmorgen 90% weggereden met 337.
Met mijn S85D uit augustus 2015 zit ik nu op 370 typical bij 90%. Dat was tot voor kort 373-371, na een roadtrip afgelopen weekend dus iets minder (weet niet of er een verband is). Ik vond die daling jammer, maar als ik de door jullie genoemde waardes van 337-343 zie moet ik dus eigenlijk al heel blij zijn met de 370.
Momenteel totaal 108.559 km op de odometer.