Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Je gaat nog meer dan 3K betalen. Er komt nog eens bijna 3K bij voor de 2,7% btw wegens privé gebruik.
Het hele verhaal is natuurlijk wat uitgebreider. De 103.000 euro wordt natuurlijk wel afgeschreven. Die afschrijving verlaagt de winst. Dat kost de overheid ook geld.

Als je een km registratie bijhoudt, is een btw correctie op basis van werkelijke km ipv forfait soms voordeliger (afhankelijk van omvang privégebruik). Forfait is niet verplicht.
 
Als je een km registratie bijhoudt, is een btw correctie op basis van werkelijke km ipv forfait soms voordeliger (afhankelijk van omvang privégebruik). Forfait is niet verplicht.
Let op! Als je KM registratie hebt ben je dat WEL formeel verplicht deze te gebruiken ipv forfait. Dus ik zou even inschatten van te voren wat het beste uitkomt.
 
Tenzij dat veranderd is in de wet is dat niet waar. Forfait staat in de wet, HR heeft in een procedure aangegeven dat de 6e richtlijn ook toestaat om op basis van werkelijke km’s te rekenen.

Inderdaad, op basis van werkelijke kilometers. Ik zal eens opzoeken in onze administratie, maar wij hebben een brief ontvangen waarin er duidelijk is aangegeven dat ALS je kiest voor een goedgekeurd systeem van rittenregistratie je niet achteraf mag kiezen wat dan het beste jouw uitkomt. Ik meen dat wij voor sommige voertuigen het forfait gebruikte en voor sommige de werkelijke KM daar deze door onze vertegenwoordigers voor 90%+ werden gebruikt voor zakelijke ritten en de andere van de managers bijna alleen woon-werk en de rest Privé maar we hadden dus in alle voertuigen een blackbox met rittenregistratie. Wat hier uiteindelijk mee gebeurd is (die brief en ons handelen) weet ik even zo niet, maar ook dat ga ik uitzoeken.
 
Elektrische auto’s slurpten veel meer subsidie dan begroot. Eén consultant kreeg de schuld, maar het was de Tweede Kamer die verzaakte
Elektrische auto’s slurpten veel meer subsidie dan begroot. Eén consultant kreeg de schuld, maar het was de Tweede Kamer die verzaakte

quote van decorrespondent.nl
Zelfs het beste model vliegt uit de bocht als je verkeerde gegevens invoert. En dat bleek hier duidelijk het geval. De doorrekening gaat namelijk uit van een veel lagere economische groei (1 procent) dan gerealiseerd (2,6 procent), en van een veel hogere batterijprijs (300 euro per Kwh) dan gerealiseerd (zo’n 180 euro per Kwh). In zijn rapporten waarschuwt Kok herhaaldelijk voor zulke Hij schrijft over een ‘optimistisch’ scenario, waarin de prijs van batterijen in 2020 naar 150 euro gaat. De verkoop van elektrische auto’s neemt in dat scenario fors toe.

Dat wil niet zeggen dat het model van Kok perfect is. Zo werd de mate waarin mensen nog even snel voor het einde van 2018 een dure Tesla aanschaften (omdat enkele subsidies voor deze auto’s in 2019 wegvielen) onderschat. Maar, hoe verwijtbaar is dat? Het is ontzettend moeilijk om gedragseffecten over drie jaar precies in te schatten, zeker in een markt waar nog nauwelijks ervaring mee is. Maar daar lees je niets van terug in de artikelen van FTM en RTL.
de correspondent.nl is een heel erg goed platform, geen flashy nieuws site, maar goede research en achtergrond info.