Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
3000 Euro Subsidie:

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/09/25/subsidie-voor-schone-taxi-s-en-bestelwagens.html

En dan ook nog MIA (bijna volledig want dicht bij de 50 K ex vanwege ook nog korting????) Schandalig! Er zou iemand uit ..... "omzichtig" Kamervragen over moeten gaan stellen...:wink:

Maar, aan de andere kant verliezen ze wel een extra inkomstenbron: de Mercedes die ze normaliter zonder BPM kunnen kopen kunnen ze na een paar jaar normaliter erg gunstig verkopen. Er zijn er die er zelfs creatief op verdienden..... doordat de uitstoot daarvan lager is geworden (dus bpm voordeel kleiner) is dat feestje al wat minder geworden overigens.

Voor diegenen die vorig jaar de bus gemist hadden, en toch nog het onderste uit de kan willen:

De Nissan bus (wel incl. batterijen aanschaffen natuurlijk) heeft dus MIA (want EV), KIA (want bestelauto), deze 3000 Euro (want EV en bestelauto) en soms ook nog lokale susidies (bijv. Regio Rotterdam)....


De nissan ev komt eraan vertelde de taxi chauffeur.
 
Op het duitse forum las ik:

"Ich tippe mal, der gerüchteweise kommende SuC in Eindhoven kommt direkt an der Autobahn am Hotel van de Valk."

Het lijkt mij hooguit een gerucht. Met Oosterhout vlakbij lijkt het me dat er momenteel wel een betere (lees meer nodige) lokatie te vinden is, zoals richting Noord Holland of midden op de Afsluitdijk, maar heeft iemand hier iets over gehoord?

Op de langere termijn en met een grotere dichtheid Tesla's lijkt het me dat het er wel eens van kan komen want het is een kruispunt van snelwegen maar nu zou het mij verbazen.
 
....Eindhoven... Met Oosterhout vlakbij lijkt het me dat er momenteel wel een betere (lees meer nodige) lokatie te vinden is, zoals richting Noord Holland of midden op de Afsluitdijk, maar heeft iemand hier iets over gehoord?

Op de langere termijn en met een grotere dichtheid Tesla's lijkt het me dat het er wel eens van kan komen want het is een kruispunt van snelwegen maar nu zou het mij verbazen.[/FONT][/COLOR]

Denk juist dat Eindhoven een logische is.... Route naar bijvoorbeeld Antwerpen vanuit Duitsland.... Route naar Utrecht en Amsterdam en Oosterhout is een van de drukst bezochte SuC zoals je zelf bijna dagelijks ervaart Hans
 
Denk juist dat Eindhoven een logische is.... Route naar bijvoorbeeld Antwerpen vanuit Duitsland.... Route naar Utrecht en Amsterdam en Oosterhout is een van de drukst bezochte SuC zoals je zelf bijna dagelijks ervaart Hans

Je hebt gelijk. Ik zou het ook prima vinden hoewel ik als ik de keuze zou hebben (en dat is dus helemaal niet zo) op dit moment liever een andere plaats zou kiezen. Maar als ze hem bouwen, hij is welkom hoor. En inderdaad, Oosterhout zit op de drukke uren op zijn max. Ik ga er zelf al niet meer in de spits langs. Dan ga ik geen plek bezet houden van iemand die van ver(der) kwam. Het zou mij trouwens echt niet verbazen als er ineens een aantal stalls bij wordt gebouwd.
 
Van der Valk Eindhoven om de hoek bij t high tech campus, ASML... en er zijn al laadplekken incl chademo.
als dit waar is, laad ik thuis nooit meer
buffet op zondag is er geeneens slecht, en de straat uit zit een leuk restaurant met 2 michelinsterren, de Treeswijkhoeve.

ik zeg hulde!!!!
 
Van der Valk Eindhoven om de hoek bij t high tech campus, ASML... en er zijn al laadplekken incl chademo.
als dit waar is, laad ik thuis nooit meer
buffet op zondag is er geeneens slecht, en de straat uit zit een leuk restaurant met 2 michelinsterren, de Treeswijkhoeve.

ik zeg hulde!!!!

Kijk, dat zou nou eens fantastisch zijn. Ipv AC, burger k, mcd, Vd valk etc eindelijk eens goed eten. Als ze nou dan ook valet parking doen is hij volgeladen als je weg gaat en hou je de SuC niet bezet.
 
Kijk, dat zou nou eens fantastisch zijn. Ipv AC, burger k, mcd, Vd valk etc eindelijk eens goed eten. Als ze nou dan ook valet parking doen is hij volgeladen als je weg gaat en hou je de SuC niet bezet.

Zonder gekkigheid, op loop afstand ook een goede japanner en aziatisch restaurant. Treeswijkhoeve is echt geweldig, nette prijzen, lieve mensen, en die vallet Regel ik vrijdag als ik daar ga eten ;-)

- - - Updated - - -

nder gekkigheid, op loop afstand ook een goede japanner en aziatisch restaurant. Treeswijkhoeve is echt geweldig, nette prijzen, lieve mensen, en die vallet Regel ik vrijdag als ik daar ga eten ;-)
 
Denk juist dat Eindhoven een logische is.... Route naar bijvoorbeeld Antwerpen vanuit Duitsland.... Route naar Utrecht en Amsterdam en Oosterhout is een van de drukst bezochte SuC zoals je zelf bijna dagelijks ervaart Hans
Wellicht neemt dit dan ook wat drukte bij Oosterhout weg.

Lijkt dus op een dealtje met vd Valk als dit waar is.

Van der Valk Eindhoven om de hoek bij t high tech campus, ASML... en er zijn al laadplekken incl chademo.
als dit waar is, laad ik thuis nooit meer
buffet op zondag is er geeneens slecht, en de straat uit zit een leuk restaurant met 2 michelinsterren, de Treeswijkhoeve.

ik zeg hulde!!!!

Nooit meer thuis laden, échte Nederlander ;)
 
ik wist niet dat er direct zoveel reacties kwamen.

Uiteraard weet ik niet of de bron goed is.

Het komt hier vandaan:

Schermafbeelding 2014-09-30 om 23.26.17.png
 
Wellicht neemt dit dan ook wat drukte bij Oosterhout weg.

Lijkt dus op een dealtje met vd Valk als dit waar is.



Nooit meer thuis laden, échte Nederlander ;)

Ik woon vlak bij de SuperCharger in Oosterhout, maar kom er bijna nooit. Ik ga echt niet voor mijn lol een half uur (of meer) zitten wachten op het opladen.
Het is wel heel handig als je meerdere trips op een dag moet doen, of ineens onverwacht weg moet.