Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.

Ok, die zijn bekend. Maar is er nog meer informatie. Om het concreet te maken. Ik was enkele keren op de SuC bij Oosterhout. Het laden ging met ongeveer 500km per uur. De laatste keer dat ik er was ging het slechts met 130km per uur. Geen idee hoe dat komt. Eerst was het wel druk maar later was er nog maar 1 in gebruik. Het laden ging niet sneller.
 
Ok, die zijn bekend. Maar is er nog meer informatie. Om het concreet te maken. Ik was enkele keren op de SuC bij Oosterhout. Het laden ging met ongeveer 500km per uur. De laatste keer dat ik er was ging het slechts met 130km per uur. Geen idee hoe dat komt. Eerst was het wel druk maar later was er nog maar 1 in gebruik. Het laden ging niet sneller.
Gerard,

Dat is een bekend verschijnsel. Ten eerste is het aantal km/uur de gemiddelde laadsnelheid over de hele sessie, dus als je het eerste kwartier met die laadsnelheid hebt moeten laden, moet je daarna knap omhoog om het gemiddelde weer op te trekken. Maar inmiddels zijn je accu's toch voller geraakt en gaat de laadsnelheid drastisch omlaag. Daardoor schiet het ogenschijnlijk alsnog niet op.

Je kunt ook instellen dat je het laadvermogen ziet (in kW) in plaats van de laadsnelheid (in km/uur). Van het laadvermogen wordt nl wel de actuele waarde gegeven, dan kun je beter zien wat er gebeurt
 
  • Like
Reactions: Alain13
Ok, die zijn bekend. Maar is er nog meer informatie. Om het concreet te maken. Ik was enkele keren op de SuC bij Oosterhout. Het laden ging met ongeveer 500km per uur. De laatste keer dat ik er was ging het slechts met 130km per uur. Geen idee hoe dat komt. Eerst was het wel druk maar later was er nog maar 1 in gebruik. Het laden ging niet sneller.

kijk eens bij Merijn; op de tab laadtijd
Tesla | Supercharger
Dat geeft een goed idee van de (maximale) laadsnelheid ifv de soc.

en verder : ken je het A-B concept van de Suc ?
Beide zijn één supercharger. Als de ene kant in gebruik is (B bvb); en jij neemt de andere (A dus); dan krijg jij de 'overschot'
Als de wagen op B dan bijna vol; zal je weinig verschil merken. Maar als die aan hoge snelheid laadt; dan blijft er weinig over voor jou.
 
Vandaag bij de SuC in Eindhoven. 1a, 1b en 3b deden het niet. 2a en 4a waren bezet. Na 3x misgrijpen toch kunnen laden op 3a.....
Doorgegeven aan Tesla, en daar was de reactie: "Zucht,....Eindhoven is inderdaad niet onze locatie met de beste SuC's". :oops::oops: Hij heeft een notitie gemaakt voor de maintenance ploeg.
 
Vandaag bij de SuC in Eindhoven. 1a, 1b en 3b deden het niet. 2a en 4a waren bezet. Na 3x misgrijpen toch kunnen laden op 3a.....
Doorgegeven aan Tesla, en daar was de reactie: "Zucht,....Eindhoven is inderdaad niet onze locatie met de beste SuC's". :oops::oops: Hij heeft een notitie gemaakt voor de maintenance ploeg.
Lekker, ik ga daar morgen rond de lunch proberen te laden... Als er iets nieuws te melden is, laat ik het wel even weten.
 
Zoals beloofd even een update van SuC Eindhoven. Ik was de enige en heb ergens in het midden geladen. Geen problemen en goeie snelheid (478 km/h). Bijzonder trouwens dat het restaurant helemaal vol zit en er maar 1 Tesla op de SuC staat rond lunchtijd...

Die in het midden deden het al...het ging om degene als je aankomt rijden aan de linker kant...die deden het niet...
 
SuC Schiphol: nog een laatste foto, van de slagboom, dan kan ik er ook over ophouden.

IMG_5238.jpg


Tip voor iedereen die nog wrok koestert jegens taxichauffeurs omdat hij wel eens lang heeft moeten wachten op een vrije SuC:
als je je auto voor de slagboom parkeert blokkeer je in ééen klap alle 10 de stalls ;)
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: DimiVdb