Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
T is dan wel geen stekker... Maar met de kerstvakantie wil ik mijn broer in Stockholm gaan bezoeken. Heeft er iemand een setje kettingen te leen voor 19"velgen? Bij voorkeur in de buurt van Den Haag maar verder mag ook. Gok dat ze ongebruikt zullen blijven ivm mijn winterbanden.

Heb ook maggi Traks. Ga wel de 25e zelf richting de Alpen
 
4 polig rood adapter voor de umc evt van 5 naar 4 polig bestaat dat, heeft iemand in de buurt van Den Haag dat mss met enige spoed te leen..?

Even snel weer naar boven halen, want ik kan m morgen goed gebruiken. Inmiddels zag ik op marktplaats een verloop van 4 pins 16A mannetje naar 5 pins 32A vrouwtje. Dan zou ik met de 32A-16A verloop die ik al heb het verhaal naar de umc compleet hebben. Maar gaat het werken?? En zo ja, heeft iemand er één te leen, ergens in de Randstad?
 
Even snel weer naar boven halen, want ik kan m morgen goed gebruiken. Inmiddels zag ik op marktplaats een verloop van 4 pins 16A mannetje naar 5 pins 32A vrouwtje. Dan zou ik met de 32A-16A verloop die ik al heb het verhaal naar de umc compleet hebben. Maar gaat het werken?? En zo ja, heeft iemand er één te leen, ergens in de Randstad?


4 polig rood voor de UMC bestaat niet.

je kan wel een adaptor maken van 4 polig (3fazes + aarding) naar 5 polig (3 fazes + neuter + aarde) door de neuter aan de aarde te koppelen.

er zal dan een kleine stroom naar de aarde vloeien (de UMC-controller werkt op 220v); zoland de aardlekschakelaar niet de krap is lukt dat wel zonder probleem.


edit : net even gemeten : er vloeit tijdens het laden 1,1 A doorheen de N.
Dit zal dus enkel werken zonder aardlek-schakelaar in het verdeelbord.
 
Last edited:
Wie wil mij evt een chademo adapter lenen voor de week van 24 december tot 4 januari.
Wintersport naar Frankrijk, ga rijden via SuC's Lille, Senlis, Auxerre, Macon, Chambery.
Mooie spreiding aan stops, 1000km tot overnachtingshotel in Chambery.
Vorig jaar hadden we erg slecht weer, zeer hoog verbruik (ik ga niet meer met ski's op het dak :scared:).
Mocht het weer zo slecht zijn en lang stilstaan, kan een chademo wellicht helpen.
Oh ja, woon omg Rotterdam/Dordrecht, werk Nieuwegein.
 
Zelfde vraag. We gaan van 18 tot en met 26 december naar Frankrijk. Laadmogelijkheid bij Hotel lijkt onzeker. Er is wel een Chademo laadstation in de omgeving. Wie in de buurt van EHV wil mij een Chademo adapter lenen/verhuren?
Groet,
Koen
 
Enige tijd geleden heb ik hier een aanvraag voor sneeuwkettingen uitgezet. Kreeg al snel vele aanbiedingen. BasvdPoel gaf echter aan dat de standaard Tesla kettingen tot 245/45/19 gaan volgen de gebruiksaanwijzing. Ik heb achter 255/45/19 liggen om velgschade te voorkomen:redface:. Andre bood de zijne ook aan die ik in principe zou gaan gebruiken. Andre komt echter de 24 terug, de dag dat ik wilde vertrekken. Heb echter nu besloten om de 23e te vertrekken en in 2 dagen naar Stockholm te rijden zodat ik kerstavond bij ze kan vieren.

Heeft iemand, liefst omgeving Den Haag kettingen te leen van 22-31 december? Misschien passen de standaard wel maar dat zou ik dan eerst even moeten testen tenzij iemand anders kan bevestigen dat dit gaat passen.
 
Ik woon omgeving brielle heb de thule cl 10-105 liggen, weet niet of dit past op de 255 band.

Updated

Zie nu net dat op de thule site jouw bandenmaat niet in het rijtje staat van mijn ketting, altijd welkom om te komen proberen uiteraard.
 
Last edited:
Je mag ze natuurlijk komen testen HWS(Had ik dat niet al gemeld?), ik heb overigens niet de standaard kettingen van Tesla maar van een ander merk.. (Weet even niet welke) Maar die gaan idd maar tot 245/45/19. (Alphen is niet ver van zoetermeer) :smile:

Enige tijd geleden heb ik hier een aanvraag voor sneeuwkettingen uitgezet. Kreeg al snel vele aanbiedingen. BasvdPoel gaf echter aan dat de standaard Tesla kettingen tot 245/45/19 gaan volgen de gebruiksaanwijzing. Ik heb achter 255/45/19 liggen om velgschade te voorkomen:redface:. Andre bood de zijne ook aan die ik in principe zou gaan gebruiken. Andre komt echter de 24 terug, de dag dat ik wilde vertrekken. Heb echter nu besloten om de 23e te vertrekken en in 2 dagen naar Stockholm te rijden zodat ik kerstavond bij ze kan vieren.

Heeft iemand, liefst omgeving Den Haag kettingen te leen van 22-31 december? Misschien passen de standaard wel maar dat zou ik dan eerst even moeten testen tenzij iemand anders kan bevestigen dat dit gaat passen.
 
Dag allen!
Hoewel ik tot nu toe slechts 1 post heb, lees ik al een tijdje mee op dit mooie forum :) Ik hoop dat ik ook mee mag doen in de grote stekker ruil.
Over een paar weken, 9 t/m 16 januari, ga ik naar Alpe d'Huez. De reis gaat vast helemaal goed komen, maar ik durf het niet helemaal aan zonder laadmogelijkheid de auto in de kou te laten staan.
Er is een laadpaal in het dorp met een Type 3C aansluiting, maar die kabel heb ik natuurlijk niet. Is er iemand die er één uit zou willen lenen? Een kleine vergoeding of iets dergelijks is natuurlijk geen probleem.