Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen)

This site may earn commission on affiliate links.
CAB043CE-0DF3-46FE-9EEE-2EB81464D832.jpeg
 
  • Love
Reactions: Dikkie Dik
Deze vind ik wel een Zeer dubbel. Ben benieuwd wat de impact hiervan gaat zijn. Oekraïners vechten voor hun bestaan tegen een vijand die zowat elke regel schendt. Wat doe je dan met het verspeiden van malware over internet, eventueel via Starlink? Of propaganda via telegram? Dit zijn ook allemaal wapens.

 
Deze vind ik wel een Zeer dubbel. Ben benieuwd wat de impact hiervan gaat zijn. Oekraïners vechten voor hun bestaan tegen een vijand die zowat elke regel schendt. Wat doe je dan met het verspeiden van malware over internet, eventueel via Starlink? Of propaganda via telegram? Dit zijn ook allemaal wapens.


Allemaal dubbel? Je bent te ethisch bewust opgevoed...
Dat is men daar allang gepasseerd.
Het zijn allemaal wapens.
En natuurlijk is het hypocriet, maar de Russen vinden dat ze alles mogen doen, als het voor hen zelf niet te grote risico's oplevert.
Dat betekent overigens niet dat er geen enorme aantallen Russische mannen opgeofferd mogen worden.

Wat Rusland nu doet is simpelweg verkapt Starlink bedreigen.
 
Deze vind ik wel een Zeer dubbel. Ben benieuwd wat de impact hiervan gaat zijn. Oekraïners vechten voor hun bestaan tegen een vijand die zowat elke regel schendt. Wat doe je dan met het verspeiden van malware over internet, eventueel via Starlink? Of propaganda via telegram? Dit zijn ook allemaal wapens.



Nothingburger


Quote: "Indeed, changes were made to geofencing a few months ago, but as of now, all the Starlink terminals in Ukraine work properly. Today we received the first few thousand of Starlinks as part of a 10,000 terminal batch from the German government."
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Nothingburger


Quote: "Indeed, changes were made to geofencing a few months ago, but as of now, all the Starlink terminals in Ukraine work properly. Today we received the first few thousand of Starlinks as part of a 10,000 terminal batch from the German government."
Ik zag gisteren een interessante documentaire van aan het front. Die drones zijn echt van groot belang voor hen.
Gezien het over commerciële dingtjes gaat, bestuurt met een gsm, vond ik het ook al zeer raar hoe je dit gaat tegenhouden maar blijkbaar dus bs. Oef.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Voorpagina digitale editie Volkskrant vandaag:




“En, voegt Glazener toe: als er één partij is die zo’n op het eerste gezicht absurd ambitieus plan moet kunnen verwezenlijken, dan is het SpaceX wel. ‘Hun ideeën zijn in het verleden herhaaldelijk door ruimtevaartexperts afgedaan als onrealistisch of zelfs onmogelijk. Tot nog toe hebben ze echter elk doel gehaald dat ze hadden gesteld, hooguit soms iets later dan gepland. Over hun Marsplannen ben ik sceptisch, maar ik zou daarom niet snel tegen SpaceX willen wedden – zelfs niet voor iets kleins als een fles wijn.’”
 
Die werken niet zonder internet. Als EM de sattelieten boven het front uitschakelt (of geofenced is het gedaan met vliegen.
Werkt ook prima zonder internet toegang.
Drone is dan zelf een access point waarmee je je telefoon kunt verbinden via wifi om zo op je telefoon te zien waar je vliegt.

Hoe denk dat ze drone beelden maken op de noordpool waar je zelfs geen starlink dekking hebt of ergens in een oerwoud.
Wel gebruiken ze vaak GPS maar dat werkt zolang de VS dat aan laat staan.
 
Het ging om dit soort drones:

49DD6E7F-B836-457E-B7D4-15D8B4977A8D.jpeg



Boot-drones waar fysiek een Starlink terminal op gemonteerd is. Deze drones werden ingezet rond de Krim en zijn waarschijnlijk ook gebruikt bij de geslaagde aanval op de land-brug.

Daarmee komt SpaceX in een lastig parket als privaat bedrijf.

Dezelfde spagaat zie je bij de leveranties van offensief wapentuig door het westen zoals tanks en vliegtuigen.

Het is ook niet ondenkbaar dat SpaceX hier door het DoD van Amerika is aangesproken.
 
Werkt ook prima zonder internet toegang.
Drone is dan zelf een access point waarmee je je telefoon kunt verbinden via wifi om zo op je telefoon te zien waar je vliegt.
Een accespoint op een drone zal geen kilometers ver reiken. Je kan moeilijk mee lopen. Je ziet drones ganse steden overvliegen. Beelden in documentaires zijn vaak van net boven de bestuurder.
Of de coordinaten zijn op voorhand bepaald. dan kan het ook. Voor de Krim brug zou dat nog doenbaar zijn. Maar voor de filmpjes die je ziet waar ze granaten op een slapende rus of in de opening van een tank laten vallen heb je wel real time visuals nodig.
 

Wat is de DJI-drone met het grootste bereik?

Met een transmissieafstand tot 10 km en 34 minuten vliegtijd is Mavic Air 2 de DJI-drone met het grootste bereik die momenteel beschikbaar is.

Ik heb het idee dat 10km best erg optimistisch is maar aan het front is men vaak niet meer dan een paar honderd meter uit elkaar met hooguit een keer 2-3km uit elkaar. Je ziet geen vliegende consumenten drone's met een eigen starlink antenne vliegen.

De effectieve range van bijv. een Javalin is ook ca. 2,5km.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk

Wat is de DJI-drone met het grootste bereik?

Met een transmissieafstand tot 10 km en 34 minuten vliegtijd is Mavic Air 2 de DJI-drone met het grootste bereik die momenteel beschikbaar is.

Ik heb het idee dat 10km best erg optimistisch is maar aan het front is men vaak niet meer dan een paar honderd meter uit elkaar met hooguit een keer 2-3km uit elkaar. Je ziet geen vliegende consumenten drone's met een eigen starlink antenne vliegen.

De effectieve range van bijv. een Javalin is ook ca. 2,5km.
Weeral bijgeleerd. Wat is dit forum toch nuttig.
Maar waarom is Elon Musk dan betrokken partij en beweert hij dat hij niet wil meewerken aan een escalatie.