Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.14.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het gevoel dat met 2024.14.3 de regen lager is / de Model Y minder hard remt op de motor. Ik moest een paar keer met een absoluut niet volle batterij (sub 70%) bijremmen. Iemand dezelfde ervaring?
Ik heb ook het gevoel dat mijn regen lager is en ook al een paar keer moeten bijremmen, maar heb nog geen 2024.14 update. Dacht eerder dat dit met de hogere temperaturen te maken zou kunnen hebben?
 
Staat uw actuele verkeersinformatie ingeschakeld?

"Tik op Bediening > Navigatie > Actuele verkeersinformatie om deze functie in of uit te schakelen.
Als Actuele verkeersinformatie is ingeschakeld, worden pictogrammen voor verkeerssituaties weergegeven op de navigatieroutes wanneer deze worden gedetecteerd, indien dit mogelijk is in uw regio (premiumconnectiviteit vereist)."

View attachment 1046661

View attachment 1046662
Ja staat altijd aan. Alle pictogrammen zie ik. Enkel de trajectcontrole-picto niet.
 
Prima bruikbaar en zeer tevreden mee alhier.
Bruikbaar, maar je moet wel voorbij de fouten kijken. Wat mij mateloos irriteert is met NoA de autosnelweg oprijden, je rijdt dan op de rechterbaan en om geen enkele reden krijg je de opdracht om naar de linkerbaan te gaan. Ik ben er nu eens foto's van aan het maken om het eens op X te zetten.
Of dat als NoA vindt dat je de afslag moet nemen en dat wil je niet (ik heb keus uit twee routes als ik naar huis rij) en je drukt het blauwe scherm weg, hij dan nog weer die route voorstelt en je het nog weer moet wegdrukken. Nee! Ik heb toch al aangegeven dat ik het niet wil!
Of op hetzelfde punt als de routeplanner vindt dat je rechtdoor moet gaan hij je dan weer opdraagt om naar de linkerbaan te gaan! WTF?
En wat ik een beetje vervelend vind is dat rijstrook wisselingen erg traag gaan, maar als je de NoA opdracht geeft een afrit te nemen dan moet dat opeens heel erg bruusk.

Dus het werkt wel, maar zeker niet foutloos.
 
Last edited:
Ja staat altijd aan. Alle pictogrammen zie ik. Enkel de trajectcontrole-picto niet.
Op de kaart zie je een flitscamera pictogram, en er komt een (kleine text) waarschuwing dat je een traject controle in rijd and bij het einde. Een Indicatie van huidige gemiddelde snelheid en overblijvende afstand van de trajectcontrole heb ik niet gezien. Ik denk dat dit soort indicatie ook verboden is in Belgie, niet zeker..
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
Op de kaart zie je een flitscamera pictogram, en er komt een (kleine text) waarschuwing dat je een traject controle in rijd and bij het einde. Een Indicatie van huidige gemiddelde snelheid en overblijvende afstand van de trajectcontrole heb ik niet gezien. Ik denk dat dit soort indicatie ook verboden is in Belgie, niet zeker..
Dat zal misschien wel de reden zijn... Had die indicator wel graag gehad.. Werkt die in NL?
 
Idd Het verkeersbord mag, maar is niet verplicht om de traject controle aan te geven.
Je kan met elke boordcomputer je gemiddelde snelheid bijhouden (ODO meter reset bij aanvang van de trajectcontrole) maar als vaste indicatie mag het dan weer niet...
 
Collega's, wellicht heb ik iets gemist, maar ik zag bij een recente update een mogelijkheid om de trunk automatisch te openen als je er achter staat. Bij mij is die optie bij "vergrendeling" niet aanwezig. Is die optie teruggetrokken of gewoon niet beschikbaar voor de Y? ik heb 2014.14,3
 
Zie je de MY erbij staan?

Schermafbeelding 2024-05-13 om 12.16.42.png
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Collega's, wellicht heb ik iets gemist, maar ik zag bij een recente update een mogelijkheid om de trunk automatisch te openen als je er achter staat. Bij mij is die optie bij "vergrendeling" niet aanwezig. Is die optie teruggetrokken of gewoon niet beschikbaar voor de Y? ik heb 2014.14,3
Op dit moment enkel op wagens die UWB ondersteunen, enkel en alleen in combinatie met iPhone die UWB ondersteunt. Android komt later.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Is het mogelijk om een geluidssignaal te krijgen bij flitspalen of het binnenrijden van een trajectcontrole?

De indicatie van de gemiddelde snelheid en nog te rijden afstand in de trajectcontrole is fijn, een geluidje vooraf zou het helemaal afmaken voor mij. 😃
 
voor traject controle zou dit vreemd zijn, worden normaal aangegeven met een dubbel camera symbool. dus verkeersbord mag en melding in gps niet... klinkt vreemd, maar in Belgie niet onlogisch :)
Verkeersbord was tot voor kort zelfs verplicht. Maar recent is de wet bijgesteld en ze gaan geen bord meer plaatsen. Of ze de oude ook gaan wegnemen is niet duidelijk.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Goed nieuws dat de flitsinfo van Tesla wat beter wordt... Of het ooit zo goed zal dekken als Flitsmeister is maar de vraag, maar nu FM besloten heeft om auto-start en een hele trits andere features achter een betaalmuur te zetten, is een betrouwbaar alternatief welkom.
 
  • Informative
Reactions: sweep
Bruikbaar, maar je moet wel voorbij de fouten kijken. Wat mij mateloos irriteert is met NoA de autosnelweg oprijden, je rijdt dan op de rechterbaan en om geen enkele reden krijg je de opdracht om naar de linkerbaan te gaan. Ik ben er nu eens foto's van aan het maken om het eens op X te zetten.
Of dat als NoA vindt dat je de afslag moet nemen en dat wil je niet (ik heb keus uit twee routes als ik naar huis rij) en je drukt het blauwe scherm weg, hij dan nog weer die route voorstelt en je het nog weer moet wegdrukken. Nee! Ik heb toch al aangegeven dat ik het niet wil!
Of op hetzelfde punt als de routeplanner vindt dat je rechtdoor moet gaan hij je dan weer opdraagt om naar de linkerbaan te gaan! WTF?
En wat ik een beetje vervelend vind is dat rijstrook wisselingen erg traag gaan, maar als je de NoA opdracht geeft een afrit te nemen dan moet dat opeens heel erg bruusk.

Dus het werkt wel, maar zeker niet foutloos.
Ook al jaren last van hetzelfde fenomeen, rijstrook wisselingen voorstellen die op een lege snelweg volledig onnodig zijn. Daarbij ook zomaar bij afslagen bij terugvoegen van de middenbaan een slingerbeweging maken naar de afslag terwijl NoA wel rechtdoor aangeeft. Heb nog niet kunnen rijden met 2024.14.6 maar voor een 2019 model 3 geen indrukwekkende release notes ( heb premium connectivity gestopt ivm binnenkort doorgeven/inleveren van de auto)