Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smart preconditioning werkt niet

This site may earn commission on affiliate links.
iemand handig met Android/apple? is er niet een Macro app die je het volgende kan laten doen: op tijdstip x de tesla-app laten openen en op de juiste climate buttons drukken -en in 2e fase als is werkdag en temperatuur onder 10gr?
 
Of gebruik EVmote. https://www.evmote.com/
Bij mij wordt de voorverwarming geregeld door mijn domotica op deze manier.
Je moet wel een beetje vertrouwen hebben in de ontwikkelaar natuurlijk, hij zit hier ook op het forum.
 
mmhm... Ik gebruik smart conditioning niet. Ik weet niet of het verschilt met wat VisualTesla kan. Het is zo dat de API van Tesla enkel toelaat om de airconditioning in de wagen te sturen, dus niet de defrosting functies of andere zaken uit het "winterpakket". Ik zelf gebruik een scriptie (niet via VisualTesla) die de wagen netjes "prepareert" voor 8.30 's morgens.

Kan er iemand bevestigen wat de Smart Conditioning juist doet? [dat op zich is in feite nergens beschreven][buiten waarschijnlijk de release notes in de handleiding van de wagen]

Grtz
B
 
Ik stap vandaag om 12 uur in de auto in Odijk.. afspraak in Driebergen in de agenda. Auto blijkt aangenaam voorverwarmd te zijn.
systeem heeft dus eerder vastgelegd uit mijn agenda dat ik op dat tijdstip naar een bepaalde lokatie moet, dat het een andere is dan waar ik ben en dat'ie tijdig moet starten om auto warm te krijgen op moment van vertrek. dat is de smart conditioning. Gewoon op aan zetten. rest gaat vanzelf

werkt idem bij een vast patroon van vertrek s'ochtends. nee werkt niet 100%, ik ga ook wel eens op ander tijdstip weg..
maar op het moment dat het effect heeft is het wel heel erg prettig.

zelfde ervaring met navigatie. werd recent op een vrijdag gewaarschuwd dat op mijn reguliere route s ochtends (A2 naar Utrecht) een zodanige file stond dat ik meer dan 10 minuten vertraging zou krijgen

let wel - ik had geen adres opgegeven in NAV, stapte alleen de auto in...



mmhm... Ik gebruik smart conditioning niet. Ik weet niet of het verschilt met wat VisualTesla kan. Het is zo dat de API van Tesla enkel toelaat om de airconditioning in de wagen te sturen, dus niet de defrosting functies of andere zaken uit het "winterpakket". Ik zelf gebruik een scriptie (niet via VisualTesla) die de wagen netjes "prepareert" voor 8.30 's morgens.

Kan er iemand bevestigen wat de Smart Conditioning juist doet? [dat op zich is in feite nergens beschreven][buiten waarschijnlijk de release notes in de handleiding van de wagen]

Grtz
B
 
dat doet Google ook al op je (android) telefoon. Voor ik kantoor uitloop al een filewaarschuwing met advies, in de Tesla een 2e.

Ik stap vandaag om 12 uur in de auto in Odijk.. afspraak in Driebergen in de agenda. Auto blijkt aangenaam voorverwarmd te zijn.
systeem heeft dus eerder vastgelegd uit mijn agenda dat ik op dat tijdstip naar een bepaalde lokatie moet, dat het een andere is dan waar ik ben en dat'ie tijdig moet starten om auto warm te krijgen op moment van vertrek. dat is de smart conditioning. Gewoon op aan zetten. rest gaat vanzelf

werkt idem bij een vast patroon van vertrek s'ochtends. nee werkt niet 100%, ik ga ook wel eens op ander tijdstip weg..
maar op het moment dat het effect heeft is het wel heel erg prettig.

zelfde ervaring met navigatie. werd recent op een vrijdag gewaarschuwd dat op mijn reguliere route s ochtends (A2 naar Utrecht) een zodanige file stond dat ik meer dan 10 minuten vertraging zou krijgen

let wel - ik had geen adres opgegeven in NAV, stapte alleen de auto in...
 
Wat doet/kan EVmote? De website geeft daar geen inhoudelijke informatie over.

Zijn er überhaupt imeer mensen hier die t gebruiken?

Ik heb het even geprobeerd. EVMote ziet er goed uit, maar is momenteel niet veel meer dan een veredelde tripcomputer. Met speciale geprepareerde links ben je echter via EVMote wel in staat o.a. de klimaatinstellingen te regelen via andere software als bijvoorbeeld domotica systemen. Het is een soort VisibleTesla-in-the-cloud met nu nog beperkte functionaliteit. Wat ik er van heb begrepen is dat de ontwikkelaar er een freemium model op na wil houden. Maar zolang er geen officieel ondersteunde API van Tesla is, moet je veel vertrouwen in een dergelijke ontwikkelaar hebben.

Ik ben gestopt met het gebruik van EVmote, omdat ik zelf VisibleTesla al heb draaien op een cloud-server.
 
zeker, maar dit is typisch een voorbeeld van het werkt wel, maar het werkt niet -;)

als ik de auto in stap staat de info direct op mijn scherm, ik zie dat per definitie, altijd.. zonder iets te doen.. geïntegreerd met mijn navigatie om zo nodig direct een keuze op basis van de informatie te maken..

m'n telefoon moet ik bewust vastpakken, aanzetten etc..

subtiel verschil natuurlijk, maar het feit dat technisch dingen hetzelfde doen betekent nog niet dat ze dezelfde toegevoegde waarde bieden in het gebruik..
 
Als ik me het goed herinner gaat het verder dan de airco..maar ja- hoeveel winters weer hebben we gehad de laatste twee jaar..??


Toch ff voor de duidelijkheid : zij die de S.PreCond. gebruiken : het systeem regelt enkel de airco, right? dus niet de defrosting? [het zou kunnen dat het meer doet dan wat via de API mogelijk is, dan het zou het interessant zijn om ook te gebruiken, zo niet...]