Ik heb vooral juist de wens voor een grotere accu voor dagtripjes. Eind vorig jaar bijvoorbeeld... In de middag vertrokken vanuit Groningen naar Rotterdam voor lunch met familie. SoC bij aankomst was nog 20%. Was een wijk met uitsluitend sociale huurwoningen, geen laadpaal te bekennen. Uiteindelijk 1,5 kilometer verder op een paal gevonden, daar 15 kWh kunnen laden. Heb je SoC van 35%
Vanuit Rotterdam vertrokken naar Den Haag, SoC was daar nog iets van 27%. Daar aan een publieke paal gehangen. Begon goed met zo'n 16 kW maar zakte vrij snel terug naar 8 kW doordat er een Foutlander aan dezelfde paal ging slurpen met 1 fase. Uiteindelijk iets van 33 kWh kunnen bijladen, SoC van 60%. Dat is niet genoeg om weer in Groningen te komen vanuit Den Haag met de weersomstandigheden toen.
Dus toch nog weer moeten laden in Emmeloord. Dat Superchargen is en blijft gewoon _kut_. Je zit met je hele gezin in de auto, op een tijdstip dat je liever in je bed ligt.. te wachten op je auto.
Voor dit soort dagtripjes zou ik graag iets van 120 of 150 kWh willen hebben. Met 120 kWh had ik dit tripje wel gered zonder SuC.
Op de grote tripjes, bv vakantie, werkt het allemaal prima. Dan moet je om de 3 a 3,5 uur laden en dat is prima. Plasje, broodje, wandelingetje, allemaal top. Tegen de tijd dat dat allemaal klaar is is de auto alweer vol. Maar voor tripjes door Nederland heen waarbij je gewoon door wil rijden wil ik graag nog een grotere accu.
Vrouwlief die veel bij sportevenementen werkt wil om deze reden ook niet aan de EV. Die kan zelden laden op locatie en is dus eigenlijk altijd genoodzaakt om te Superchargen voor of na haar werk, waar ze begrijpelijk ook weinig voor voelt. Je staat er toch al snel weer een half uur
Vanuit Rotterdam vertrokken naar Den Haag, SoC was daar nog iets van 27%. Daar aan een publieke paal gehangen. Begon goed met zo'n 16 kW maar zakte vrij snel terug naar 8 kW doordat er een Foutlander aan dezelfde paal ging slurpen met 1 fase. Uiteindelijk iets van 33 kWh kunnen bijladen, SoC van 60%. Dat is niet genoeg om weer in Groningen te komen vanuit Den Haag met de weersomstandigheden toen.
Dus toch nog weer moeten laden in Emmeloord. Dat Superchargen is en blijft gewoon _kut_. Je zit met je hele gezin in de auto, op een tijdstip dat je liever in je bed ligt.. te wachten op je auto.
Voor dit soort dagtripjes zou ik graag iets van 120 of 150 kWh willen hebben. Met 120 kWh had ik dit tripje wel gered zonder SuC.
Op de grote tripjes, bv vakantie, werkt het allemaal prima. Dan moet je om de 3 a 3,5 uur laden en dat is prima. Plasje, broodje, wandelingetje, allemaal top. Tegen de tijd dat dat allemaal klaar is is de auto alweer vol. Maar voor tripjes door Nederland heen waarbij je gewoon door wil rijden wil ik graag nog een grotere accu.
Vrouwlief die veel bij sportevenementen werkt wil om deze reden ook niet aan de EV. Die kan zelden laden op locatie en is dus eigenlijk altijd genoodzaakt om te Superchargen voor of na haar werk, waar ze begrijpelijk ook weinig voor voelt. Je staat er toch al snel weer een half uur