Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Jij laat je tegenhouden om op wintersport te gaan door het coronavirus?

Het is niet alleen hoe iemand zelf het risico inschat, je moet ook rekening houden met wat er gebeurt wanneer je terugkomt. Ik ben net in Noord-Italie geweest. Drie voorbeelden:

1. Ik kan nu twee weken niet afspreken met mijn beste vrienden. Dat mag niet van hun werkgevers.
2. Ik kan niet naar de verjaardag van mijn vader. Want dat zou betekenen dat twee andere gasten daarna twee weken in quarantaine moeten van hun werkgevers (ziekenhuis en multinational).
3. Mijn vrouw is door meerdere moeders gebeld of zij niet toevallig die in de krant genoemde vrouw is die... Want ehm, de kinderen zitten in dezelfde klas, enneh...

Binnenkort ga ik weer een paar dagen naar Noord-Italie (geen vakantie). Bij terugkomst begint het hele circus opnieuw.
 
Het is niet alleen hoe iemand zelf het risico inschat, je moet ook rekening houden met wat er gebeurt wanneer je terugkomt. Ik ben net in Noord-Italie geweest. Drie voorbeelden:

1. Ik kan nu twee weken niet afspreken met mijn beste vrienden. Dat mag niet van hun werkgevers.
2. Ik kan niet naar de verjaardag van mijn vader. Want dat zou betekenen dat twee andere gasten daarna twee weken in quarantaine moeten van hun werkgevers (ziekenhuis en multinational).
3. Mijn vrouw is door meerdere moeders gebeld of zij niet toevallig die in de krant genoemde vrouw is die... Want ehm, de kinderen zitten in dezelfde klas, enneh...

Binnenkort ga ik weer een paar dagen naar Noord-Italie (geen vakantie). Bij terugkomst begint het hele circus opnieuw.

Mijn vraag was niet bedoeld als waardeoordeel over het wel of niet gaan vanwege het coronavirus, maar meer of dat idd de hoofdreden is dat hij nu niet gaat. Ik vermoed van wel maar het was niet helemaal duidelijk uit zijn post te halen.

Je moet eens kijken wat Italie voor maatregelen neemt. Dat gaat echt heel veel verder dan wat het RIVM hier adviseert. Ik vind dat hier nog tamelijk relaxt wordt gereageerd.

Te relaxed?
 
Last edited:
Mijn vraag was niet bedoeld als waardeoordeel over het wel of niet gaan vanwege het coronavirus, dat moet iedereen maar puur of dat idd de hoofdreden is dat hij nu niet gaat. Ik vermoed van wel maar het was niet helemaal duidelijk uit zijn post te halen.
Ik denk dat 95% van de mensen jouw vraag "Jij laat je tegenhouden om op wintersport te gaan door het coronavirus?" wel degelijk als een wat schampere, waardehoudende vraag zou lezen.
 
Vanwege werkgever van mijn zwager ook om moeten boeken, gaan nu naar frankrijk, was nog genoeg te boeken, binnen paar uur geregeld. Route is zo uitgestippeld en aangezien supercharger net buiten het dal is maak ik me ook niet druk om ter plastse laden. Liefst wel, natuurlijk en nu ben ik iets meer tijd kwijt met laatste laadstop. Het zij zo.
Als het over afgelopen weekend gaat: Jammer dat je deze moeite hebt gedaan.. hoop dat je niet onderweg/ter plaatse was...
 
Was vorige week, dus gewoon kunnen skien was in dat gebied ook helemaal niets van corona maatregelen te merken. Laden was geen probleem, ‘s avonds gewoon verlengsnoer uit het raam gehangen. Terugweg exact volgens a better routeplanner gereden. 1170 km in 13,5 uur.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Vorige week een half-weekje Serre-Chevalier gedaan. Prachtig weer, alles open, Corona compleet afwezig.

Zondagmorgen vertrokken richting thuis, en zondagmorgen eveneens het bericht gehoord dat alle Franse skistations per direct dicht gingen. Desondanks toch nog vrij veel auto's gezien, vooral in het begin, met ski's en of skikoffer op het dak, een vrij grote teleurstelling tegemoet rijdend.

Woensdag 11/03 naar Serre-Ch gereden (4 volwassenen, alle skigear en eten, skikoffer op het dak), en die rit was behoorlijk dramatisch, zeker in het begin. Regen, zware tegenwind, en hopla, bijna geen enkele supercharger kunnen voorbijrijden zonder te moeten stoppen. Op een bepaald moment zat ik aan 370 kWh, een nieuw persoonlijk record denk ik. De 3 anderen waren geen Teslarijders en zijn het ook niet geworden, na de zoveelste stop. Op het einde, zonder regen en met de wind wat gaan liggen, ging het toch nog iets beter maar uiteindelijk 13h15 gedaan over een rit van 930km, zijnde toch meer dan 3 uur langer dan wat een ICE erover ging gedaan hebben, tankstops incluis.

Ik heb het al gezegd: een MS75D is heel leuk in het merendeel van de gevallen, maar op reis, man...

Terugrit onder een stralende hemel en dat ging dan wel lekker.

Consensus was desalniettemin dat er volgend jaar met een ICE zal gereisd worden. 'k Had dan toch een 100 moeten nemen hé... Waar blijft die 120?
 
  • Like
Reactions: Brexpat
Ook vorige week in de Franse Alpen voor een wintersport vakantie in La Rosiere/Les Eucherts. De heenreis op zaterdag was vlotjes tot voor Chambéry. Over dat stuk tot de eind bestemming normaal nog 2 uur nu kruipen en er bijna 4 uur over gedaan. Planning was ong 13 ½ uur werd dus dik 15 uur
De terugreis afgelopen zaterdag was een stuk relaxter en vlotter (wel bijna 13 uur). We hebben echter wel een extra stop ingevoegd omdat Val de Meuse nu niet echt een plek is om gezellig te lunchen :)
Met de M3 LR AWD, 4 volwassenen/bagage en een skikoffer op het dak een verbruik van 250 kWh, veelal rustig gereden (110-120) overal droog wegdek, wel wat wind en temperaturen rond de 5 graden.
Voor het eerst deze afstand met de M3 gereden en zelfs de passagiers (ICE rijders) vonden deze reis een stuk relaxter dan die van vorige jaren de betere voorzieningen bij de SuC's (uitgezonderd Val de Meuse) hielpen daar ook bij. We gaan altijd in een buiten vakantie periode en zelfs dan was het altijd druk bij alle 'traditionele' tankstops.
Nu waren alle SuC's maar minimaal bezet dus overal goede laadtijden.

Voor ons voor herhaling vatbaar mss overweeg ik dan wel om de dakkoffer thuis te laten zodat er een paar stops kunnen vervallen.

De TelePeage RFID-tag voor de Franse tolwegen geplaatst zoals het user manual aangeeft en dit gaf op geen enkele doorgang problemen!
Kon trouwens ook in de parking van het appartementen complex (Balcons de La Rosiere) laden met de thuislader (parking 1 laagste niveau).
 
Met de M3 LR AWD, 4 volwassenen/bagage en een skikoffer op het dak een verbruik van 250 kWh, veelal rustig gereden (110-120) overal droog wegdek, wel wat wind en temperaturen rond de 5 graden.
Je bedoelt waarschijnlijk 250 Wh/km, of bedoel je dat je 250 kWH over de totale reis verbruikt hebt.
Dat zou neerkomen op ongeveer 227 Wh/km (250 kWh gedeeld door ongeveer 1100 km) en dat is laag met een dakkoffer.
Kon trouwens ook in de parking van het appartementen complex (Balcons de La Rosiere) laden met de thuislader (parking 1 laagste niveau).
Bekend stopcontact. :)
 
Woensdag 11/03 naar Serre-Ch gereden (4 volwassenen, alle skigear en eten, skikoffer op het dak), en die rit was behoorlijk dramatisch, zeker in het begin. Regen, zware tegenwind, en hopla, bijna geen enkele supercharger kunnen voorbijrijden zonder te moeten stoppen. Op een bepaald moment zat ik aan 370 kWh, een nieuw persoonlijk record denk ik. De 3 anderen waren geen Teslarijders en zijn het ook niet geworden, na de zoveelste stop. Op het einde, zonder regen en met de wind wat gaan liggen, ging het toch nog iets beter maar uiteindelijk 13h15 gedaan over een rit van 930km, zijnde toch meer dan 3 uur langer dan wat een ICE erover ging gedaan hebben, tankstops incluis.

Hoe hard reed je? Met skikoffer en kleiner accu pakket toch echt netjes rustig moeten rijden. Dakkoffer scheelt volgens mij bijna 15%. Met windje tegen zul je gewoon lekker relaxed

Bij 110km/h met een verbruik van 240wh/km bij 110 is het exact 10 uur rijden en 2 uur laden in 4 stops en dan steeds nog met riante buffer (aankomen met 6% bij de SuC's).

Ik zou volgend jaar gewoon weer met de S75D gaan maar eerst even je route voorbereiden en je rechtervoet in bedwang houden :)
 
je bedoelt dat iemand op elke post nagenoeg een disagree geeft neem ik aan. Dat is idd erg onvolwassen, maar je kan daarop volgens mij alleen maar volwassen reageren.

nou, nu zal ik ook wel uitgedeeld krijgen. Prima, want laten we vooral meningen uiten! (En nu weer on topic)

Serieus, waar maak je je druk om? Er zijn zoveel mensen die het met mij oneens zijn. Dat hoort bij een mening uiten. :)
 
Er zijn zoveel mensen die het met mij oneens zijn.

duty_calls.png