Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Wat. Een. Race. Ben wel een paar dagen volledig weggeregend, maar het was spektakel vanaf het begin tot het einde. Alonso weer ouderwets snel in de regen, zelfs nog even stiekem op het eind van de race nog Max met een speldenprikje uitgedaagd.

Alhoewel Hamilton goed in de regen reed, vond ik wel dat Mercedes als team heeft lopen slapen. Zeker na de eerste regenbui waren ze te laat met wisselen waardoor ze achteraan het veld kwamen te zitten.

En Ferrari, geen idee wat die aan het doen zijn. Op de zaterdag is Leclerc er gewoon 6 keer af gegaan in de Tarzan. Die auto leek wel op glijmiddel te rijden, terwijl de andere team daar echt veel minder last van hadden.
 
  • Funny
Reactions: TM3LR
En Ferrari, geen idee wat die aan het doen zijn. Op de zaterdag is Leclerc er gewoon 6 keer af gegaan in de Tarzan. Die auto leek wel op glijmiddel te rijden, terwijl de andere team daar echt veel minder last van hadden.
De Ferrari's hadden een relatieve hoge topsnelheid. Dat kan duiden op een lagere downforce setting (waarschijnlijk te laag voor het natte Zandvoort). Dat kan ook verklaren dat Leclerc aan het einde van het rechte stuk vaker doorschoot.
 
Kan kloppen tijdens de training op zaterdag idd. En hij had blijkbaar flink schade aan zijn bodem tijdens de race. Al met al weer geen succes dit weekend. Hij moet (als toprijder) toch echt zwaar gefrustreerd zijn inmiddels.

De Ferrari's hadden een relatieve hoge topsnelheid. Dat kan duiden op een lagere downforce setting (waarschijnlijk te laag voor het natte Zandvoort). Dat kan ook verklaren dat Leclerc aan het einde van het rechte stuk vaker doorschoot.
 
Ik vond het een mooie race met een leuke uitslag.
Max verder dan nodig uitgelopen op Perez. Zal Checko nu eindelijk snappen dat hij dit jaar geen kampioen meer wordt?
Alonso weer van de partij met een goede uitslag en ook uitgelopen op Hamilton.
Hamilton uitgelopen op Russel. Hij doet uitspraken dat iedereen kpampioen kan worden in een Red Bull maar kon Lewis niet bij blijven.
Heel mooi voor Gasly natuurlijk.
En Sainz laat weer eens zien dat hij kan racen terwijl de kopman Leclerc weer teveel wil.
Jammer dat de Hulk niet verder voorin zat, dat had ik wel een beetje gehoopt.
 
Was het nou pure frustratie wat Hamilton bij Piastri deed? Komt ie nog goed weg met 5 seconden straf en 8 puntjes. (een stop and go was passender geweest, ging voor punten, actie zorgde ervoor dat Piastri de pit in moest). Voor Piastri zuur dat ie naar binnen moest voor een nieuwe voorvleugel, zijn race (wk punten) verkloot.

Tsja en vriend Checo, wat liep die nou te mutsen over de boordradio dat ie niet langs Sainz kon? Ondertussen zag ik Max een steeds groter gat trekken.

Gewoon een goede gecontroleerde race van Max. Beetje druk zetten, wachten op een foutje en dan toeslaan.
 
  • Like
Reactions: jpvdheijn
Wederom doet hamilton wat hamilton vaker doet. Zijn tegenstander kapot rijden en zelf amper straf krijgen. Ongelofelijk, Piastri moet pitten en verliest dus meer dan 20 seconden. Hamilton krijgt maar 5 seconden straf. En dan is het hamilton die altijd naar loopt te klagen over anderen dat ze te agressief rijden. Het is bij hamilton gewoon een patroon.

Max was dominant, zelfs achter Sainz zag je dat hij op zijn gemak zat, hij was zelfverzekerd dat hij er op een gegeven moment toch wel langs zou gaan.

Lawson echt fantastisch gereden. Zo weinig kilometers gemaakt en zo'n resultaat neerzetten. Petje af.

Albon ook supersterk, die verdient weer een kans bij een groter team. Wat hij met Williams doet is wedstrijd na wedstrijd echt zeer goed. Hij overstijgt de auto.
 
  • Like
Reactions: jpvdheijn
Nou, de storm in het glas water is ook weer voorbij. Hamilton en Toto had maanden geleden al geruchten gehoord dat Red Bull wederom over budget gegaan was en ze moesten nu maar eens goed gestraft gaan worden.

all-10-f1-teams-operated-below-cost-cap-in-2022 Niet dus...

Ik zou Toto en Hamilton adviseren om gewoon voorlopig hun mond te houden. Er komt zoveel rommel uit, ongelofelijk. Ook hun opmerkingen de afgelopen week over de records van Max, wat een slechte en zure verliezers. Ze kunnen beter stil blijven, want je merkt in meer en meer (buitenlandse) media dat ze het aan het verbruien zijn, zelfs in Engeland.
 
Nou, de storm in het glas water is ook weer voorbij. Hamilton en Toto had maanden geleden al geruchten gehoord dat Red Bull wederom over budget gegaan was en ze moesten nu maar eens goed gestraft gaan worden.

all-10-f1-teams-operated-below-cost-cap-in-2022 Niet dus...

Ik zou Toto en Hamilton adviseren om gewoon voorlopig hun mond te houden. Er komt zoveel rommel uit, ongelofelijk. Ook hun opmerkingen de afgelopen week over de records van Max, wat een slechte en zure verliezers. Ze kunnen beter stil blijven, want je merkt in meer en meer (buitenlandse) media dat ze het aan het verbruien zijn, zelfs in Engeland.
Maar die beloofde Mercedessen stonden die niet op die boot met wat problemen bij Terschelling?
 
Moest mijn tranen nog even drogen ;)

Het was al aangekondigd dat het geen lekker circuit was voor RB, maar dit was wel even schrikken. Benieuwd wat de racepace morgen gaat zijn.

Sainz weer pole, die is de inmiddels eerste rijder aan het worden bij Ferrari. Erg knap wat hij laat zien (en ik gun het hem op 1 of andere manier met dan leclerc).

Lawson fantastisch. Niets meer, Niets minder. In zo'n korte tijd met die auto de top 10 in rijden met quali. Ok, met wat geluk, maar hij doet het wel.
 
  • Like
Reactions: jpvdheijn
Lekkere race, fantastisch dat de smooth operator wint. Zoals hij de laatste rondes heeft gereden, zo slim. Jammer dat russel die domme fout maakt, want nu horen we weer "greatest crowd in the world". ;)

Wel een extreme gok die RB nam met de pitstopstrategie. Je moet wat, en dat hebben ze zeker geprobeerd. Leek verkeerd uit te pakken, maar met P5 is het denk ik wel het maximale haalbaar geweest, ook al hadden ze een normalere strategie gevolgd.

Nick is nu toch wel terecht vervangen door Lawson, jammer maar helaas. Lawson heeft in een paar races toch veel meer laten zien met deze auto.
 
Was best een interessante race btw. Checo die het voor zichzelf verklote (ben benieuwd naar de opbeurende woorden van Herr Dr. Marko), Lawson die een visitekaartje wederom af gaf. Piastri die lekker ging, Russell die een fijne teamorder kreeg, in de hoop om Toto’s favorite child naar het podium te krijgen, waarbij ze de “Sainz Slingshot” ook niet echt lekker uit wisten te voeren, tot groot vermaak van Carlos. Was nog even spannend voor Sainz of zijn inhaalactie door de stewards zou worden afgestraft, gelukkig besloten ze in hun wijsheid het te laten gaan voor wat het was. Mooie overwinning voor Max wederom. En de trofee van Max is deze keer niet door Norris gesloopt. Op naar Qatar.